Problemen met Mini cooper-s R56 motor

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Problemen met Mini cooper-s R56 motor

Bericht door Hans R » 23 nov 2007, 23:30

Op de miniclub is wat onrust ontstaan, ongeveer 9 leden hebben hetzelfde probleem als op dit filmpje

http://video.google.com/googleplayer.sw ... 2084900463

Buiten het geluid (wat alleen voorkomt met koude motor) verbruikt die ook belachelijk veel olie zeker voor een nieuwe auto, de dealer zegt "hoort bij de auto" volgens mij heeft BMW/MINI een groot probleem maar willen het nog niet toegeven ofzo.. want ze steken allemaal hun kop in het zand.. dit geluid is toch niet normaal!! Het lijkt wel de drijfstanglagers die eruit liggen, zo super technisch ben ik ook weer niet dus ik hoop dat jullie deze jongens wat verder kunnen helpen.

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0

12 pagina's ellende

ben ook een beetje bezorgt want ik krijg ook zo'n hok :?

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 23 nov 2007, 23:58

IS da een diesel???

Lijkt het mij echt dat er wat lagers uitliggen.. Maar das zo even moeilijk te horen.
Laatst gewijzigd door Desmond Prins op 24 nov 2007, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 24 nov 2007, 00:02

Een Mini Cooper S motor loopt inderdaad op benzine ja.

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 24 nov 2007, 00:06

HAd ik kunnen weten heb gister nog aan een 2002 Cooper S gesleuteld.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2007, 00:11

:shock: das ni gezond :roll:
lijkt me inderdaad een probleem iets met hydro kleppen van de motor oid :roll: en dan zal ie op die momenten de olie ook wel verbruiken?
1 of andere klep ni goed die de dingen reguleert? affijn ik ken verder die motoren niet...klote zeg! je zou je mini maar te koop hebben komt er een klant wilt u de motor ff laten draaien :shock: kun je hem beter als een snelle diesel verkopen :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 nov 2007, 00:24

Het was handiger als ie gewoon de motorkap even open had gedaan :wink:

Tja ik lees wel dingen als laag olie peil e.d. (2l bijvullen, dan zat er echt veeeel te weinig in!) wat gemakkelijk resulteert in lager schade maar als ik dit zo hoor zijn het niet alleen een paar krukaslagers. Het lijkt namelijk meer een ratel dan een tik zoals ik het hoor.

Persoonlijk had ik em naar de dealer gebracht en niet eerder gehaald voordat het opgelost was :?

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2007, 00:40

las net op een duitste site via google dat sommige via degitec tuning hadden gedaan maar niet de originele bougies vervangen hadden voor betere met als gevolg eerst op 3 poten en dan brand er een gat in de zuiger omdat 1 bougie te heet wordt en de vonk naar de zuiger springt...gat in de zuiger...ook zoiets ...

common rail? zeggen ze ook lees hier meer:

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... hp?t=96552

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 24 nov 2007, 03:53

Klinkt als drijfstanglagers/klepstoters of misschien zelfs een combinatie van die 2

Hans R

Bericht door Hans R » 24 nov 2007, 08:42

Niet normaal he! Maar het probleem is dat dit alleen bij koude motor voordoet en ook niet elke dag :? dus wil je naar de dealer rijden, voordat je daar ben is het afgelopen.. een raadsel.
En dan krijg je een antwoord: "dat wordt bij de auto meneer" die zijn niet goed wijs!!
Jullie denken ook dat dit een mechanisch geluid/probleem is!?
Dit is dus de allernieuwste Mini de R56 vanaf eind 2006 t/m nu
met de peugeot/mini turbomotor. Dus heeft niks met de R53 (2002 t/m 2006) te maken deze heeft een compressor motor en is beresterk.

Pascal

Bericht door Pascal » 24 nov 2007, 11:04

Maar het probleem is dat dit alleen bij koude motor voordoet en ook niet elke dag
Dan zijn het niet drijfstanglagers;die gaan juist bij warme motor kloppen als ze speling hebben,ivm de olie die dan dunner wordt.
In het begin kloppen ze dan zo tussen de 2000 en 3000 rpm bij licht gasgeven en bij doorrijden vreten de lagerschalen zich dan helemaal vast in de krukas.
Dit lijkt me meer een gevalletje klepstoters,die juist bij een koude motor opspelen;als er meerdere niet goed zijn klinkt het als een diesel :wink: .

GTRene

Bericht door GTRene » 24 nov 2007, 11:07

Michel Huisman schreef:Klinkt als drijfstanglagers/klepstoters of misschien zelfs een combinatie van die 2
dat is ook zo, maar dan blijft ie dat continu doen zeg maar en deze hebben dat niet dus zal wel iets met die hogedruk injectiesysteem te maken hebben....net als de hogepompdruk verstuivers van een diesel vroegere die hameren ook zo als ze koud zijn, dus dit zal hetzelfde zijn, immers soms hoor je het niet...daar ergens ligt het...in Amerika klagen sommige daar ook over en zeggen de dealers, it comes with the car...nou daar ben je blij mee, koop dan meteen een BMW :lol:

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 24 nov 2007, 11:16

met de peugeot/mini turbomotor
Franse troep!

gelijk cancellen die hap en een ECHTE auto halen....jammer dat je dus een goede auto weggedaan hebt, en dan dit ervoor terugkrijgt....CANCELLEN !!!

Hans R

Bericht door Hans R » 24 nov 2007, 12:29

Tja.. dat gaat helaas niet meer, heb idd nu al een beetje spijt, maarja 2 jaar garantie.. als ik dat krijg mogen ze hem gelijk houden! En wil ik mijn GP weer terug :P

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 24 nov 2007, 15:00

Klinkt mij meer als een rotte zuiger o.i.d. Misschien dat er teveel ruimte op de zuiger zit als ie koud is en dan gaat kantelen. Verklaart dan ook gelijk het hoge olie verbruik.

Plaats reactie