WTCC champ 2007, Andy Priaulx

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dutch

Bericht door Dutch » 22 nov 2007, 23:44

Niels schreef:Verder was BMW echt niet de enige die tot 1200pk kwam in de F1 hoor
Met een blok uit de jaren zestig... Waar ze overheen zeikten om 'm nog wat sneller te laten verouderen. :D

Maar inderdaad, al die motoren gingen qua vermogen verder dan wat de dyno kon meten, dus wie weet welke de sterkste had?

In ieder geval werd de BMW in '83 alleen kampioen dankzij een fout brouwsel van BASF, waarvan het te hoge octaangetal door de FIA met de mantel der liefde werd bedekt...

(Ja, ik heb al een keer on-topic gereageerd hier, dus ik mag. :lol: )

Tommy

Bericht door Tommy » 23 nov 2007, 00:41

allen schreef: Die vw is van z'n vriendin. Meneer heeft zelf twee bmw's en meneer kijkt zeer goed door de door jou genoemde tunnel. :lol:
Ik heb dat hok zelf erbij gehaald. En nee, kwalitatief is zo'n ding echt geen hoogvlieger. Na meerdere tdi's gereden te hebben kan ik wel zeggen dat BMW met z'n diesels toch wel beter uit de verf komt. Daar heb je geen BMW tunnel voor nodig. Om het toe te geven moet je alleen niet bij de VAG en TDI fanclub horen, ja Allen, ik zag je nieuwe lidmaatschap pasje wel liggen hoor.

Michel P

Bericht door Michel P » 23 nov 2007, 08:10

Tommy schreef:
allen schreef: Die vw is van z'n vriendin. Meneer heeft zelf twee bmw's en meneer kijkt zeer goed door de door jou genoemde tunnel. :lol:
Ik heb dat hok zelf erbij gehaald. En nee, kwalitatief is zo'n ding echt geen hoogvlieger. Na meerdere tdi's gereden te hebben kan ik wel zeggen dat BMW met z'n diesels toch wel beter uit de verf komt. Daar heb je geen BMW tunnel voor nodig. Om het toe te geven moet je alleen niet bij de VAG en TDI fanclub horen, ja Allen, ik zag je nieuwe lidmaatschap pasje wel liggen hoor.
LOL :lol:

Ook mijn mening! Allen, veel plezier bji de TDI club ;-)

Michel

allen

Bericht door allen » 23 nov 2007, 09:12

Tjeez man! Kijk even naar een Golf GTI en meneer roept me direct een dieselaar. Gooit vervolgens 9 molotov cocktails door m'n ramen heen en maakt me dan nog uit voor Vag diesel clublid. Dit alles nadat hij al meer dan een jaar roept dat ik een 320d moet rijden omdat dat zakelijk gezien voordelig uitpakt als je er 50k in per jaar in moet afleggen. En ik wil helemaal GEEN auto met tractormotoren!!! Stelletje pestkoppen!!!
:evil: :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 nov 2007, 12:02

Gruwelijk zeg, nu keert de BMW scene zich zo maar tegen een mede BMW stander :wink: Lekker volkje :lol:

Succes Allen! :lol:

Enne ieder z'n ding zeg maar Tommy :wink: Ik rij niet in het nieuwste van het nieuwste dus over de laatste technieken heb ik het niet (al is een nieuwe TDI top) maar wat me weerhoud om een BMW diesel te kopen zijn de kosten. Brandstof pompen die ermee ophouden a 1500,-, koppakkingen die er aan gaan en bij het nog ouwere spul komen er ook nog turbo's voorbij. Ja ik weet dat alleen slechte verhalen een groot bereik hebben maar een TDI kent dat soort problemen niet. Hoogstends wat kinderziektes in het begin en dan houdt het op. Maar het zal allemaal hartstikke mooi draaien hoor :D

Tommy

Bericht door Tommy » 23 nov 2007, 17:02

Niels schreef:maar een TDI kent dat soort problemen niet. Hoogstends wat kinderziektes in het begin en dan houdt het op.
Gaat je nog vies tegenvallen. Turbo's blazen zich ook gewoon op op tdi's, auto's starten gewoon niet meer, zelfs nieuwe passats 2.0 tdi.. . heb er in mijn directe omgeving al een paar zitten met problemen, ongechipt. Wel garantiewerk, dus zelfs nog het nieuwere spul.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 23 nov 2007, 22:10

Mwah, ik heb zeven jaar bij "de dealer" gewerkt en zeker in verhouding toch echt weinig problemen zien langskomen hoor. Nieuwe auto's en zeker nieuwe modellen zorgen zeker wel voor problemen, dat klopt maar over het algemeen zijn er toch echt weinig serieuze defecten.

Maar goed, je laat je toch niet overtuigen dat VAG een hoop technologie in huis heeft dus ik geef op :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 24 nov 2007, 05:50

klopt, ik laat me niet overtuigen. Geloof gewoon niet zo dat VAG blokjes niet stuk kunnen, ik zie er ook zat van staan op internet met problemen en ook in de directe omgeving. BMW heeft ook gewoon problemen met 1st gen 320d blokken met metalen vaantjes die los komen van het inlaatspruitstuk en scheurende flex koppelingen na het uitlaatspruitstuk.
Ze hebben allemaal wel problemen, ook gedeeltelijk door wat voor volk erin rijdt. PS, een auto die niet start zal ook niet stuk lopen, daar heb je gelijk in ;)

Motorkarakter van de BMW diesel ligt wel op een ander plan dan die van VAG. Iedere fabrikant KAN iets moois maken, het is maar net hoeveel tijd en geld erin gaat zitten.

Toch zou ik geen van beiden rijden als ik echt moest dieselen. Dan sta ik toch bij de Mercedes dealer voor de deur. Hoe vreemd dat ook moge klinken.

Ruud Hulsegge

Bericht door Ruud Hulsegge » 24 nov 2007, 09:25

ONTOPIC:Oh wie was er ook al weer kampioen geworden in de WTCC eigenlijk.
Iemand al iets van gehoord? :wink: :roll: :wink: :twisted: 8)

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 28 nov 2007, 23:28

Waarschijnlijk gaat BMW volgend jaar ook met diesels rijden in 't WTCC...

Klik!

Plaats reactie