Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik zei een keer 8.09.. dacht ik.. op gewone banden..
Ik heb wel eens gehoord dat cup sportbanden ongeveer 1 seconde per kilometer scheelt.
Mijn mening; schandalig dat BMW die M3 op cup sport banden heeft laten testen
www.zandindeogenstrooien.com
Ik heb wel eens gehoord dat cup sportbanden ongeveer 1 seconde per kilometer scheelt.
Mijn mening; schandalig dat BMW die M3 op cup sport banden heeft laten testen

www.zandindeogenstrooien.com
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat denk ik ook, doet mekaar niet zo veel.......................of je je nu in 4.8 of in 5.0 naar 100 knalt, zal me worst wezen, is ook niet interessant IMO. Het is natuurlijk ook niet zo dat een E46 M3 dan maar gelijk een mak schaap is, allemaal onzin, het zegt meer iets over de perceptie tav van de nieuwe M3, en die is bij de meesten absurd althans gestoeld op de meest onwaarschijnlijke verwachtings patronen.............
Dat het ding nieuw en bij de tijd is, er goed uit ziet das weer een ander verhaal.............................
Dat het ding nieuw en bij de tijd is, er goed uit ziet das weer een ander verhaal.............................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Romo daar gaat het ansich niet om, Natuurlijk is de e92 een begrijpelijke evolutie, en dat ie niet 2 keer zo snel zou worden dan een e46 was ook niet te verwachten.
Waar het om gaat is dat BMW de nieuwe BMW M3 in de gebruikelijke hierarchie niet laat zien waar die werkelijk staat.
Standaard word die auto op normale straatbanden geleverd, en nu testen ze hem met cup sport banden. Eigenlijk is dat gewoon de zaak truuken.
Ze hadden netzo goed een compressor op kunnen schroeven of er een intrax race onderstel onder kunnen zetten. Er is nu geen waarheidsgetrouwe ringtijd gepresenteerd. Ik moet ook zeggen dat ik sportauto verwijt dat ze deze M3 met cupbanden hebben geaccepteerd als supertest auto.
We weten dus nog steeds niet waar de nieuwe M3 staat op de hierarchische ladder in sportauto land.
Ik denk dat de Audi RS4 gewoon een stuk sneller was en dat BMW dik te kakken zou worden gezet. En dat zou het niet goed doen, voor het imago en alles wat men van de nieuwe M3 had verwacht.
Zwaar gemiste kans van BMW EN sportauto.
Waar het om gaat is dat BMW de nieuwe BMW M3 in de gebruikelijke hierarchie niet laat zien waar die werkelijk staat.
Standaard word die auto op normale straatbanden geleverd, en nu testen ze hem met cup sport banden. Eigenlijk is dat gewoon de zaak truuken.
Ze hadden netzo goed een compressor op kunnen schroeven of er een intrax race onderstel onder kunnen zetten. Er is nu geen waarheidsgetrouwe ringtijd gepresenteerd. Ik moet ook zeggen dat ik sportauto verwijt dat ze deze M3 met cupbanden hebben geaccepteerd als supertest auto.
We weten dus nog steeds niet waar de nieuwe M3 staat op de hierarchische ladder in sportauto land.
Ik denk dat de Audi RS4 gewoon een stuk sneller was en dat BMW dik te kakken zou worden gezet. En dat zou het niet goed doen, voor het imago en alles wat men van de nieuwe M3 had verwacht.
Zwaar gemiste kans van BMW EN sportauto.
- Bert ///M3
- Berichten: 9417
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Tsja, zitten die banden ook in het optiepakket van de M3? Zo ja zijn ze wel gek als ze ze er niet om zetten.
Volgens mij is de M6 namelijk ook al eens op Pzero Corsa's getest, net zoiets. Kan je ook apart sportbereifung bestellen.
Wel of geen PSC's nu kan je an sich wel een redelijke schatting maken.
Volgens mij is de M6 namelijk ook al eens op Pzero Corsa's getest, net zoiets. Kan je ook apart sportbereifung bestellen.
Wel of geen PSC's nu kan je an sich wel een redelijke schatting maken.
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Rico v Velzen schreef:Netzo waardeloos dus. Jij vind het koude drukte omdat je een ringtijd niet op waarde weet te schatten. Ben je zal eens op de ring geweest? Als je de ring kent dan plaats je een ringtijd in een bepaald perspectief. Een zuivere ringtijd zegt meer dan 100 testverslagen.
Nou nou, net of 8.05 zo slecht is.........................dat valt allemaal reuze mee lijkt me zo. Het perspectief lijkt me zwaar OK
Uit jouw bewoordingen begrijp ik dus dat voor we een nieuwe kar aanschaffen eerst een proefrit op de ring moeten maken...............

Nee ik ben er niet geweest, liggen mijn ambities ook niet.
Om het even even perspectief te plaatsen; er zullen meer auto`s langzamer dan sneller zijn op de ring vwb de M3, en ja hij is ook nog sneller dan de E46 M3................................maar wat boeit dat verder, de E46 is historie, de E92 is wat nu verkrijgbaar is..........................
- Hielke
- Berichten: 11636
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wie zegt dat de wereld eerlijk moet zijn?
Iedereen kan lullen als brugman, maar het gaat toch om wat de koper ervan vindt ? Niet wat de D-F-er niet-koper er van vindt ?
Romo behoort tot de doelgroep en Romo wil hem hebben. Romo interesseert het niet of het nu sport cup banden zijn of Wanli extra large 15".

Bovendien is het geen slechte tijd zoals Romo al zegt. Het valt allemaal dus best wel mee. Dat het andere banden zijn, ok prima, maar als de ándere top auto's uit dit segment ook met die speciale banden rijden, dan zie ik het probleem niet.
Als je blijft hameren op E46 M3 contra E92 M3, dan vind ik dat je ook moet hameren tussen E36 M3 en E46 M3.
Was die op E36 op CBR ook niet even snel, zo niet sneller boven de 200km/h 8)
En dan moet je ook de E36 met de E30 vergelijken. Of zelfs de E46 M3 met de E30 M3. Dan trek je ook de conclusie die nu over de E92 wordt getrokken.
Nee ik zie het probleem niet zo. Voor de die hard BMW racer is er gewoon de 1-serie gekomen, thans wachten op een M of Tii versie, dan wel de 135i (al dan niet minimalistisch geprepareerd).
Iedereen kan lullen als brugman, maar het gaat toch om wat de koper ervan vindt ? Niet wat de D-F-er niet-koper er van vindt ?
Romo behoort tot de doelgroep en Romo wil hem hebben. Romo interesseert het niet of het nu sport cup banden zijn of Wanli extra large 15".

Bovendien is het geen slechte tijd zoals Romo al zegt. Het valt allemaal dus best wel mee. Dat het andere banden zijn, ok prima, maar als de ándere top auto's uit dit segment ook met die speciale banden rijden, dan zie ik het probleem niet.
Als je blijft hameren op E46 M3 contra E92 M3, dan vind ik dat je ook moet hameren tussen E36 M3 en E46 M3.
Was die op E36 op CBR ook niet even snel, zo niet sneller boven de 200km/h 8)
En dan moet je ook de E36 met de E30 vergelijken. Of zelfs de E46 M3 met de E30 M3. Dan trek je ook de conclusie die nu over de E92 wordt getrokken.
Nee ik zie het probleem niet zo. Voor de die hard BMW racer is er gewoon de 1-serie gekomen, thans wachten op een M of Tii versie, dan wel de 135i (al dan niet minimalistisch geprepareerd).
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Perceptie en verwachtings patronen...........................exact Macboy, zo moeilijk is het niet, zo slecht is ie ook niet,.............................ik bespeur licht irritaties..............................................waar gaat het over??
Niet te veel opwinden, slecht voor je bloeddruk...............................
Niet te veel opwinden, slecht voor je bloeddruk...............................

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27064
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hielke schreef:RESISTANCE IS FUTILE, YOU WILL BE ASSIMILATED!
Vanavond even mijn avatar aanpassen.......................
[img:180:233]http://img101.imageshack.us/img101/29/1 ... menjr3.jpg[/img]
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
We begrijpen het heel goed romo.
Alleen vindt ik zo jammer allemaal wat er gebeurt bij M motorsport ala M marketing.
Vroeger keken we uit naar nieuwe M s. Das bij mij vanaf de E46 M3 over. Deze ring tijd bevestigd nog even wat ik eigenlijk al wist.
Tis zoals macboy zegt wil je de meest sportieve bmw op dit moment dan zul je (helaas) een non M moeten bestellen. Vreemd eigenlijk. Vroeger waren de M voor de ware rijliefhebbers. Tegenwoordig is M voor de mensen die meer voor luxe en status pkaas en mooi jasje gaan. Ik zie M nu meer naast de induvidual lijn staan dan aan de motorsport kant. Niks mis mee overigens. Ze hebben het gewoon goed bedacht bij M. Daar zitten op dit moment de beste marketing boys. Die weten wat verkoopt en bij die mensen zit het geld gewoon losser in de zakken dan bij de rijliefhebbers en dat weten ze bij M en dat buiten ze maximaal uit.
Alleen vindt ik zo jammer allemaal wat er gebeurt bij M motorsport ala M marketing.
Vroeger keken we uit naar nieuwe M s. Das bij mij vanaf de E46 M3 over. Deze ring tijd bevestigd nog even wat ik eigenlijk al wist.
Tis zoals macboy zegt wil je de meest sportieve bmw op dit moment dan zul je (helaas) een non M moeten bestellen. Vreemd eigenlijk. Vroeger waren de M voor de ware rijliefhebbers. Tegenwoordig is M voor de mensen die meer voor luxe en status pkaas en mooi jasje gaan. Ik zie M nu meer naast de induvidual lijn staan dan aan de motorsport kant. Niks mis mee overigens. Ze hebben het gewoon goed bedacht bij M. Daar zitten op dit moment de beste marketing boys. Die weten wat verkoopt en bij die mensen zit het geld gewoon losser in de zakken dan bij de rijliefhebbers en dat weten ze bij M en dat buiten ze maximaal uit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], wjt en 5 gasten