In navolging van Metchu heb ik me hier ook maar even aangemeld. Zag al het verkoop topic van mijn laatste auto voorbij komen hier dus ik denk ach wat the heck..
Auto historie :
- Suzuki Swift 1.0 GL
- Toyota MR2 1.6 Twin Cam uit 1986. Dit betrof een wit model met een zonnedak. Was mijn eerste echt eigen auto. Ik was toen net 19 geworden en had net 3 maanden mijn rijbewijs. Erg fijne auto al zeg ik het zelf.
Ik was opzoek naar een auto met relatief weinig vermogen, rijders auto en het liefst iets japans. Naja dan kom je langs verschillende stations. Honda ( Civic , CRX) Toyota ( AE86, MR2), Nissan ( 200sx)... Uiteindelijk zag ik aan de andere kant van het land een leuke AW11 staan. En heb deze uiteindelijk ook gekocht.
Helaas heb ik hier maar een aantal maanden van kunnen genieten. Niet door een vage overstuur actie of met 180 uit de bocht gevlogen.. Nee een VW Touran die zwaar in de ABS remt vlak voor mij waardoor ik achterop klap. Frame krom, auto gestript en we waren er klaar mee...
De enige mods die de auto toen had waren een set Porterfield R4S remblokken rondom ( hoe ironisch )
Gauw verder opzoek gegaan naar een 2e MR2. Dit keer wilde ik een targa omdat dit natuurlijk een geweldige aanvulling is op een 2-zitter sportwagen. Deze heb ik gevonden in Schaik. Zat wel een klein beetje werk aan. Koppeling was erg slecht en de auto had al een tijd stil gestaan. Toch gekocht en op de terug weg stond ik al stil langs de A9 omdat de koppeling compleet verbrand was

Naar huis laten slepen en er een nieuwe koppeling in laten zetten aangezien ik zelf totaal geen tijd en plek had om deze zelf te vervangen. Toen deze eenmaal klaar was knalde na 2 uur de waterpomp eruit... En met knallen bedoel ik ook knallen. De bijbehorende riem werd een uur later terug gevonden op straat

Naja ook gefixed en vervolgens erg veel plezier van gehad. Wat kleine mods ook weer aan gedaan. Remmen gereviseerd, stalen remleidingen, Mazda MX5 velgen ( lekker licht ) , Ferrodo DS2500 blokken voor, afgedraaide schijven en standaard blokken achter.
Hier een paar keer het circuit mee opgeweest en dat ding prima. Vervolgens nog mee naar Berlijn gereden en zonder horten of stoten 200 rijden op de Autobahn met het dak eraf. Heerlijk.
Nu de minder leuke wending aan dit verhaal. De auto moest voor zijn apk. Mijn inziens zag het er allemaal goed uit! Alleen de APK keurmeester vond het wat minder. Roest... op de bodemplaat. Veel roest... Zoveel roest dat ik de auto heb moeten verkopen. Verder liep de motor stationair op 3 pitten en was de koplamp niet meer verstelbaar.
Compleet kapot heb ik de auto verkocht aan een vriend van me en die heeft er een tijd mee rond gereden. Ook op het circuit en er nog wat mods aan gedaan.
Toen moest ik toch weer opzoek naar een andere auto na ongeveer 4 maanden zonder te hebben gezeten. Ik ging weer terug naar mijn originele lijstje.. Rijders auto... Metchu had net zijn Beamer verkocht en was ook opzoek en kwam met een 106 Rallye aanzetten...Ik zoeken en ik vond er 1 in het oosten des lands... Deze puur gekocht als tussen pozen tot een volgende MR2 en wat kleine mods aan gedaan. Sparco stuurtje en het interieur gestript. Hier heb ik welgeteld iets van 50 dagen in gereden totdat er een MR2 vrij kwam.. Een groene met de juiste mods... Wezen kijken en tot een deal gekomen, MAAR ik moest mijn Rallye eerst nog verkopen...
Was geen probleem voor de verkoper en hij zou hem vast houden. Zo gezegd zo gedaan. Na een tijdje had Metchu mijn Rallye gekocht en ik had de eigenaar gemailed dat ik hem over een week op kon komen halen. *Ping* email... Ja ik heb de MR2 al verkocht.. Erg verrot natuurlijk!
Ik balen en weer opzoek naar een andere MR2... En warempel die vriend die mijn MR2 had gekocht vroeg of ik hem niet wilde terug kopen.. Met de mods die hij had en volledig gelast en anti-roest behandeld en nieuwe APK...
MAAR NATUURLIJK!
Deze kan ik dus waarschijnlijk weer volgende week ophalen. Plan is om deze gewoon weer in goede staat te krijgen en er volgend jaar minimaal 5 verschillende circuits mee te bezoeken. Een 2e bezoek aan Wales te brengen. De Stelvio-pas te rijden en een bezoek aan de Ring.
Verder zijn daar al de volgende dingen voor besteld :
- ProUrethane onderstel bussen
- Nardi stuur
En ik heb al een Recaro SR stoel met slider thuis staan. Deze zou toendertijd in mijn Rallye komen maar dat is er niet van gekomen.
Ok genoeg met de tekst tijd voor plaatjes en filmpjes!!
http://youtube.com/watch?v=kX2zyMK7sTc
http://youtube.com/watch?v=rYw7__5a-t8
[img:640:480]http://mymr2.nl/118ejwh.jpg[/img]
[img:1600:1200]http://i12.tinypic.com/4uoow42.jpg[/img]
[img:800:1067]http://mymr2.nl/recaro1.jpg[/img]
[img:700:525]http://carpron.com/multisite/d/125349-2/IMG_2239.JPG[/img]
[img:700:525]http://carpron.com/multisite/d/125444-2/IMG_2279.JPG[/img]