Lupo W12
- MartijnGizmo
- Hendrik Kinderman
idd, er is in Engeland ook een caterham-achtige met 2 viercilinder motoren. ze hadden daar iets op bedacht, hoe het werkt weet ik niet, maar het kan wel!Manospeed schreef:Als ik het goed begrijp is dat ding nog niet af, dus zullen we ook geen filmpjes vinden waarop ie aan het racen is..?
Wel stoer! Vraag me altijd af hoe je 2 motoren nu 'in balans' kunt laten lopen in 1 auto...
- GTRene
klopt de TigerZ100 of zoiets...maar tijdens een record test knapte er al een asHendrik Kinderman schreef:idd, er is in Engeland ook een caterham-achtige met 2 viercilinder motoren. ze hadden daar iets op bedacht, hoe het werkt weet ik niet, maar het kan wel!Manospeed schreef:Als ik het goed begrijp is dat ding nog niet af, dus zullen we ook geen filmpjes vinden waarop ie aan het racen is..?
Wel stoer! Vraag me altijd af hoe je 2 motoren nu 'in balans' kunt laten lopen in 1 auto...

http://www.youtube.com/watch?v=u3qtfY0Ps74
- MartijnGizmo
- Manospeed
Denk dat die blokken wel op een of andere manier verbonden moeten zijn...
Als ie 1 versnellingsbak heeft moeten 2 motoren 1 aandrijflijn delen, en als iedere motor 1 versnellingsbak heeft dan moet met de versnellingspook beide bakken te bedienen zijn. En dat heeft toch invloed op hoeveel kracht naar iedere as gaat, of iets in die richting
Als ie 1 versnellingsbak heeft moeten 2 motoren 1 aandrijflijn delen, en als iedere motor 1 versnellingsbak heeft dan moet met de versnellingspook beide bakken te bedienen zijn. En dat heeft toch invloed op hoeveel kracht naar iedere as gaat, of iets in die richting

- GTRene
het principe of dat soort ideeén vind ik altijd leuk en ruig, echter geef mij maar 1 dikke motor, al met al simpeler, lichter en meer ruimte over... of een dikke motor achter en inwheel electro motors in de voorwielen die bij springen onder vollast en waar nodig in bochten e.d. of bij file rijden en of city struggle, alleen op die inwheel motoren kan rijden... 8)
- Jan Visser
Als je goed kijkt zie je op het einde 2 versnellingsbakken liggen.Manospeed schreef:Denk dat die blokken wel op een of andere manier verbonden moeten zijn...
Zoiets zal ook nooit gaan werken als je de 2 motoren met elkaar verbind zonder dat er een extra diff tussen komt om het toeren verschil op te heffen. Zoals ik dit zie gaat het gewoon goed werken. Of het daadwerkelijk ook goed gaat rijden is daarintegen weer iets anders. Ik vind het in ieder geval wel een leuk project!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- MartijnGizmo
Bak wordt met kabels bedient, dus dat moet wel kunnen met 1 pook.

Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n racemonster, mag ik graag in scheuren. Tijdje terug weer 195 gehaald op de Autobahn.Mark Nauta schreef:Volgens mij moet ik mijn moeder maar eens aanschieten....die heeft nu een 75pk sterke 1.4 16V in het vooronder van haar Lupo heef

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Die van mijn moeder is pasgeleden 4cm verlaagd. Dat kan hij makkelijk hebben, hij ziet er nu een stuk beter uit, en heeft een veel betere wegligging in de bochten. Mijn moeder moet vaak over van die erg fijne binnendoor weggetjes, en daar is een iets strakkere vering geen overbodige luxe. Het bevalt haar erg goed!!Martijn Koevoets schreef:Mijn schoonmoeder heeft ook zo'n racemonster, mag ik graag in scheuren. Tijdje terug weer 195 gehaald op de Autobahn.Mark Nauta schreef:Volgens mij moet ik mijn moeder maar eens aanschieten....die heeft nu een 75pk sterke 1.4 16V in het vooronder van haar Lupo heef
- MartijnGizmo
- marz01
Knap werk maar ik denk dat hte 1.8vt motorblok wel voldoende is voor z'n autotje, krijg je ook 260 mee op de teller
http://www.youtube.com/watch?v=RAOnqG3U ... re=related

- Adje ///M3
marz01 schreef:Knap werk maar ik denk dat hte 1.8vt motorblok wel voldoende is voor z'n autotje, krijg je ook 260 mee op de teller![]()
Damn, echt vet met zo'n klein Lupo'tje
- MartijnGizmo