Snelheidscontroles maken de wegen veiliger???
- Erik K.
Snelheidscontroles maken de wegen veiliger???
En wij ons maar af vragen waar die files en kop-staart botsingen door te weinig afstand houden vandaan komen.
Bedankt KLPD,
Door te gaan controleren wordt het er inderdaad een stuk veiliger op :twisted:
Deel1:
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3558
Deel2:
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3559
Bedankt KLPD,
Door te gaan controleren wordt het er inderdaad een stuk veiliger op :twisted:
Deel1:
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3558
Deel2:
http://www.flitsservice.nl/cm_php/main_repo.php?id=3559
- Jelmer850i
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
Is opzich wel waar,maar de drukte in het NL verkeer laat vaak geen afstand toe;een gat laten vallen betekent vaak gelijk dat er iemand tussen gaat zitten.
Het is gewoon een kwestie van extra goed opletten wat er voor/naast/achter je gebeurt en niet dom(zonder in de achteruitkijkspiegel te kijken) op de rem stampen bij een mogelijke flitser.
Het is gewoon een kwestie van extra goed opletten wat er voor/naast/achter je gebeurt en niet dom(zonder in de achteruitkijkspiegel te kijken) op de rem stampen bij een mogelijke flitser.
-
Klopt Bort en de bestuurders zijn zeker voor een groot deel schuldig. Echter gaat het in de basis om verkeersveiligheid, waarom die flitsers daar staan. Althans, dat is wat men wil doen geloven, of dat zo is is punt 2.
Je weet gewoon dat mensen gaan remmen bij camera's, of ze nu wel of niet te hard rijden. Bij mij is m'n eerste reactie ook altijd remmen! Daarna kijk ik op de teller hoe hard ik nou eigenlijk reed, vaak niet eens te hard maar toch rem je automatisch.
Daar is een ander (en jezelf ook als je erachter rijdt) meestal niet op bedacht. Zeker als er een treintje van auto's rijdt krijg je een harmonica-effect waardoor de auto's achteraan een noodstop moeten maken terwijl ze vooraan normaal remden.
Natuurlijk moet je afstand houden maar iedereen zit wel eens te dicht op z'n voorganger, niemand let altijd voor 100% op. In het drukke Nederland is genoeg afstand houden soms niet eens mogelijk. Als je dat weet dan moet je niet van dit soort levensgevaarlijke schrikreacties op gaan wekken met van die flitscamera's langs de weg die er juist zouden moeten staan voor de veiligheid.
Je weet gewoon dat mensen gaan remmen bij camera's, of ze nu wel of niet te hard rijden. Bij mij is m'n eerste reactie ook altijd remmen! Daarna kijk ik op de teller hoe hard ik nou eigenlijk reed, vaak niet eens te hard maar toch rem je automatisch.
Daar is een ander (en jezelf ook als je erachter rijdt) meestal niet op bedacht. Zeker als er een treintje van auto's rijdt krijg je een harmonica-effect waardoor de auto's achteraan een noodstop moeten maken terwijl ze vooraan normaal remden.
Natuurlijk moet je afstand houden maar iedereen zit wel eens te dicht op z'n voorganger, niemand let altijd voor 100% op. In het drukke Nederland is genoeg afstand houden soms niet eens mogelijk. Als je dat weet dan moet je niet van dit soort levensgevaarlijke schrikreacties op gaan wekken met van die flitscamera's langs de weg die er juist zouden moeten staan voor de veiligheid.
-
Ik kan je daar zeker in volgen hoor. Maar ik ben helemaal niet tegen flitscamera's ALS ze op echt gevaarlijke punten geplaatst worden. Maar dus niet dienen om gewoon geld in het laadje te krijgen. In mijn gemeente hebben ze onlangs de snelheid verlaagd van 90 kmu naar 70 kmu en tegelijkertijd een flitscamera geplaatst. Op die weg mocht je ooit 100 kmu en nu kan dat niet meer omdat ze -only god knows why- 1 van de 2 rijstroken gearceerd hebben!!! Uiteraard, de eerste week werd echt iedereen geflitst natuurlijkWouter81 schreef:Klopt Bort en de bestuurders zijn zeker voor een groot deel schuldig. Echter gaat het in de basis om verkeersveiligheid, waarom die flitsers daar staan. Althans, dat is wat men wil doen geloven, of dat zo is is punt 2.

-
-
Laatst een stuk gelezen over hoeveel doden er per jaar vallen door verkeerde diagnose van artsen.
Dat gaat over het aantal verkeersdoden heen.
Dus wat nu.....?
Bij iedere arts een kontroleur?
Onverwachte controles in ziekenhuisen?
Via 538 worden artsen gewaarschuwd waar er wordt gekontroleerd?
Laten ze maar kontroleren, maar dan wel zinnig.
In 30km zone b.v.
(ik leef in e.d race zone)
Dat gaat over het aantal verkeersdoden heen.
Dus wat nu.....?
Bij iedere arts een kontroleur?
Onverwachte controles in ziekenhuisen?
Via 538 worden artsen gewaarschuwd waar er wordt gekontroleerd?
Laten ze maar kontroleren, maar dan wel zinnig.
In 30km zone b.v.
(ik leef in e.d race zone)
- Maik
- wjn
+1Pascal schreef:Is opzich wel waar,maar de drukte in het NL verkeer laat vaak geen afstand toe;een gat laten vallen betekent vaak gelijk dat er iemand tussen gaat zitten.
Wel eens geprobeerd om in nederland te rijden met een adaptive cruise control?? Blijft remmen, zelfs op de kortste afstand, doordat mensen er tussen gaan.