Zomervakantie 2008: vier weken Thailand (foto's op p2)
- MartijnGizmo
Zomervakantie 2008: vier weken Thailand (foto's op p2)
Meteen naar de foto's
Zo, afgelopen week de knoop doorgehakt: komende zomer met 3 vrienden (waaronder mijn vriendin) 4 weken naar Thailand. Nog geen flauw idee wat we exact gaan doen, maar de tickets zijn iig al gekocht. 8)
Zo, afgelopen week de knoop doorgehakt: komende zomer met 3 vrienden (waaronder mijn vriendin) 4 weken naar Thailand. Nog geen flauw idee wat we exact gaan doen, maar de tickets zijn iig al gekocht. 8)
Laatst gewijzigd door MartijnGizmo op 12 aug 2008, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Sjaak Langendoen
-
Re: Zomervakantie 2008: vier weken Thailand
Dat is ook het beste wat je kan doen, gewoon er naartoe vliegen, taxi downtown nemen naar een hotel, en van daaruit je reis gaan bepalen.Martijn Koevoets schreef:Zo, afgelopen week de knoop doorgehakt: komende zomer met 3 vrienden (waaronder mijn vriendin) 4 weken naar Thailand. Nog geen flauw idee wat we exact gaan doen, maar de tickets zijn iig al gekocht. 8)
Ik heb er een tijdje gewoond, mis het nog iedere dag. Mocht je vragen hebben kan je me gerust een pm sturen.
- MartijnGizmo
- MartijnGizmo
Zo, nog een week te gaan voordat ik vertrek. Volgende week zaterdag (de 12de dus) vliegen we in 5 uur tijd naar Amman, om daar na 4 uur wachten in 8,5 uur tijd verder te vliegen naar Bangkok. Daar verblijven we de eerste vier nachten in het Best Western Swana Hotel. Vrij centraal gelegen en ideaal om dus wat van Bangkok te gaan zien.
Het plan is om na die 4 dagen richting het Westen te gaan, naar Kanchanaburi, om daar wat watervallen etc te bekijken. Daarna gaan we verder naar het Noorden. We willen iig ook nog een aantal dagen naar Phuket of Ko Samui/Ko Phangan (afhankelijk van het weer) om met een paar dagen Bangkok te eindigen.
Als het goed is zijn we 11 augustus weer terug, de katten logeren bij oma en het broertje van m'n vriendin let op het huis, dus daar hebben we verder geen omkijken naar. 8)
Het plan is om na die 4 dagen richting het Westen te gaan, naar Kanchanaburi, om daar wat watervallen etc te bekijken. Daarna gaan we verder naar het Noorden. We willen iig ook nog een aantal dagen naar Phuket of Ko Samui/Ko Phangan (afhankelijk van het weer) om met een paar dagen Bangkok te eindigen.
Als het goed is zijn we 11 augustus weer terug, de katten logeren bij oma en het broertje van m'n vriendin let op het huis, dus daar hebben we verder geen omkijken naar. 8)
- MartijnGizmo
-
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Als ik je 1 tip mag geven voor in Bangkok. Ga een fietstour doen via www.bangkokbiking.com. Bedrijf is opgezet door een Nederlander, en je ziet dan ook de mooie kant van Bangkok (natuur!) maar ook neemt hij je mee dwars door de sloppenwijken, waar je echt letterlijk bij de mensen door het huis rijdt. Voor mij de mooiste ervaring uit Bangkok. En het noorden en westen zijn gewoon super.
- MartijnGizmo
Jup, heb ik al gekopiëerd.Rico v Velzen schreef:tip, neem het aankoopbonnetje mee, anders kan de douane bij terugkomst op Schiphol wel eens gaan zeiken.
Te gek, dat gaan we dus zeker doen! Bedankt voor de tip, precies zoiets zochten we. Kan zo alleen niet vinden wat het kost.Jurjen van Rhee schreef:Als ik je 1 tip mag geven voor in Bangkok. Ga een fietstour doen via www.bangkokbiking.com. Bedrijf is opgezet door een Nederlander, en je ziet dan ook de mooie kant van Bangkok (natuur!) maar ook neemt hij je mee dwars door de sloppenwijken, waar je echt letterlijk bij de mensen door het huis rijdt. Voor mij de mooiste ervaring uit Bangkok. En het noorden en westen zijn gewoon super.
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
-
Kanchanaburi is idd prachtig. Ben er van het jaar ook weer eventjes naartoe geweest, vanuit BKK niet zo ver, 2,5 uurtjes rijden.
In hotel Duen Shine hadden we een raft geboekt, dus slapen op de river Kwae (kwai). Echt een heerlijk hotel, 5 km buiten de stad Kanchanaburi, aan de overkant van de rivier.
Heerlijk als je lekker vroeg opstaat, op de veranda de natuur rondom de rivier ziet ontwaken, Olifanten en Karbao's een bad ziet nemen etc.
Gaan jullie met een huurauto of openbaar vervoer?
Ook erg leuk is een bezoek aan die temple waar ze tijgers opvangen/opvoeden etc. Je kent die filmpjes waarschijnlijk wel van Animal Planet. Sinds twee jaar hebben ze een nieuw onderkomen, wordt wel een beetje commercieel. In ieder geval erg leuk om met die welpjes te stoeien.
Hells Pass ook een aanrader, stevige wandeling langs de beruchte spoorlijn.
Gaan jullie nog een eiland bezoeken?
In hotel Duen Shine hadden we een raft geboekt, dus slapen op de river Kwae (kwai). Echt een heerlijk hotel, 5 km buiten de stad Kanchanaburi, aan de overkant van de rivier.
Heerlijk als je lekker vroeg opstaat, op de veranda de natuur rondom de rivier ziet ontwaken, Olifanten en Karbao's een bad ziet nemen etc.
Gaan jullie met een huurauto of openbaar vervoer?
Ook erg leuk is een bezoek aan die temple waar ze tijgers opvangen/opvoeden etc. Je kent die filmpjes waarschijnlijk wel van Animal Planet. Sinds twee jaar hebben ze een nieuw onderkomen, wordt wel een beetje commercieel. In ieder geval erg leuk om met die welpjes te stoeien.
Hells Pass ook een aanrader, stevige wandeling langs de beruchte spoorlijn.
Gaan jullie nog een eiland bezoeken?
Laatst gewijzigd door M@rcel op 11 jul 2008, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo