-> 135i føckjoe.. ik ga straks Hyundai rijden
- VLA
Niet om een discussie te starten, maar vind dat je wel een beetje kortzichtig bent. Alsof een japanse wagen geen kwaliteitsgevoel kan bieden. Het is en blijft een persoonlijke smaak natuurlijk, maar er zijn wel zeker japanse wagens die menig auto liefhebber een kwaliteitsgevoel kunnen bieden. Maar je moet er wel voor open staan natuurlijk en geen anti-japanner houding hebben.k33z schreef:Ziet er leuk uit, maar lijkt me serieus niets voor jou Rico. Misschien als dat ding perfect stuurt dat Andre er wel in gaat rijden, maar jij hecht (net als ik) veel teveel waarde aan een goed kwaliteitsgevoel. Dat gevoel gaat een Jap gewoon niet bieden.
Kortom, als het goed rijdt een dik ding voor de mensen die alleen voor het rijden gaan.
Over kwaliteit gesproken, check maar eens de betrouwbaarheidsonderzoeken (heeft ook met kwaliteit te maken), daar staan de japanners nog altijd bovenaan

Even ontopic : Ik vind het merk Hyundai erg suf, maar deze concept car ziet er echt veel belovend uit. Voorkant doet me wel een beetje denken aan de Lexus IS. Wel jammer dat hij (waarschijnlijk) niet naar Europa komt.
-
Kwaliteit en kwaliteitsbeleving zijn twee totaal verschillende dingen. Ik sta altijd wel open voor andere auto's, heb geen metaliteit dat ik iets bij voorkeur als klote vind. Zelf ervaren en dan oordelen.
Feit voor mij is alleen dat ik nog geen Japanse, Koreaanse, etc etc auto ben tegengekomen die MIJ een kwalitetsbeleving geeft. Dit is inclusief Lexus.
Ik krijg bij een Lexus totaal geen goed gevoel als ik daarin ga zitten. Van buiten een mooi ding, maar van binnen is alles zo goedkoop. Lelijk plastic, etc etc. Dat geeft mij totaal geen premium gevoel, is allemaal subjectief maar zo voelt het voor mij.
Een Hyundai zal dit zeker niet beter gaan doen. Dit klinkt wat tegenstrijdig, maar dit zegt mijn gevoel. Zou natuurlijk super zijn als ik straks ongelijk heb.
Feit voor mij is alleen dat ik nog geen Japanse, Koreaanse, etc etc auto ben tegengekomen die MIJ een kwalitetsbeleving geeft. Dit is inclusief Lexus.
Ik krijg bij een Lexus totaal geen goed gevoel als ik daarin ga zitten. Van buiten een mooi ding, maar van binnen is alles zo goedkoop. Lelijk plastic, etc etc. Dat geeft mij totaal geen premium gevoel, is allemaal subjectief maar zo voelt het voor mij.
Een Hyundai zal dit zeker niet beter gaan doen. Dit klinkt wat tegenstrijdig, maar dit zegt mijn gevoel. Zou natuurlijk super zijn als ik straks ongelijk heb.
- Dennis Cavallino
Ik ben t wel met K33z eens. Ik hecht niet zoveel aan kwaliteit van nieuwe auto's, ik vind het toch allemaal bagger. Daarom stoor ik mij niet zo heel erg aan het interieur van een Hyunday. Het is gewoon nog wat meer bagger.
Dus daarom lijkt t me wel wat. Ik zou hem echt nooit nieuw kopen. Afschrijving in de gloria denk ik.

Dus daarom lijkt t me wel wat. Ik zou hem echt nooit nieuw kopen. Afschrijving in de gloria denk ik.
- RVV
Kees is je sarcasme sensor stukk33z schreef:Ziet er leuk uit, maar lijkt me serieus niets voor jou Rico. Misschien als dat ding perfect stuurt dat Andre er wel in gaat rijden, maar jij hecht (net als ik) veel teveel waarde aan een goed kwaliteitsgevoel. Dat gevoel gaat een Jap gewoon niet bieden.
Kortom, als het goed rijdt een dik ding voor de mensen die alleen voor het rijden gaan.

Uiteraard is dit niks voor mij, maar wat het interessant maakt is dat Hyundai kiest voor RWD, deels uit sentimentele gronden om het Amerikaans publiek te behagen maar veel belangrijker.. RWD rijd in zo'n configuratie beter.
Als een low budget, non premium merk als Hyundai nou een katalysator kan spelen in de vraag of fabrikanten zich weer meer op RWD moeten richten, dan zou ik alleen dat al fantastisch vinden.
Want er is gewoon prakitsch geen aanbod in RWD auto's. Helemaal niet in de tot 50K euro klasse, we moeten het met een 1 doen, maar er zouden veel meer fabrikanten wat moeten aanbieden. FWD was mede altijd een budget argument, nou in deze tijd dat FWD auto's ook gewoon tussen de 35K en 50K kosten vind ik er niet echt sprake meer van budget auto's. RWD is eigenlijk een USP van de hoogste orde. Hyundai ziet dat ook in willen ze een auto van dit kaliber succesvol verkopen.
De eerste stap is gezet.. nu de rest nog, en we hoeven niet alleen, nog maar bij BMW te fappen om een RWD

- Kasteel
Gewicht onbekend, doet me denken aan een andere Beierse droom die in rook opging
. Vond de 'oude' Coupe ook best mooie op de eerste persfoto's van zat van binnen ook eigenlijk best wel goed, maar dan doen ze er een 2.7 v6 in met het vermogen van een gemiddeld trapkar en drijven daar de voorkant mee aan...
Kwaliteitsbeleving van Lexus staat bij mij iig nog ver boven de meeste Europese modellen, de GS300 van 96-04 staat imho boven de e-klasses uit die tijd...

Kwaliteitsbeleving van Lexus staat bij mij iig nog ver boven de meeste Europese modellen, de GS300 van 96-04 staat imho boven de e-klasses uit die tijd...
-
Wilde even serieus reageren om weer andere reacties los te krijgenRico v Velzen schreef:Kees is je sarcasme sensor stukk33z schreef:Ziet er leuk uit, maar lijkt me serieus niets voor jou Rico. Misschien als dat ding perfect stuurt dat Andre er wel in gaat rijden, maar jij hecht (net als ik) veel teveel waarde aan een goed kwaliteitsgevoel. Dat gevoel gaat een Jap gewoon niet bieden.
Kortom, als het goed rijdt een dik ding voor de mensen die alleen voor het rijden gaan.![]()

- Peter Tunissen
- Jelmer850i
- Jan Visser
Wat bedoel jij met kwaliteit Jelmer?Jelmer850i schreef:zal kwalitatief wel zwaar onder de maat zijn..... vergeleken bij BMW dan...
Volgens sommige onderzoeken komt Hyundai als betrouwbaarste uit de bus komt. En ik kan wel bevestigen dat Hyundai de laatste 5/6/7 jaar echt heeeel veel beter is geworden. Storingen en dingen stuk gaan komen echt amper nog voor bij auto's van 5/6/7 of jonger. Dat vind ik ook kwaliteit!
- Hielke
Die auto is volledig gericht op de Amerikaanse markt. En dan specifiek op de Mitsubishi Eclipse. Ook een 3.8 liter motor met ongeveer dezelfde specificaties. En dus ook met >1600 kg.
Zou hier op de Europese markt door 350Z en 135i volledig ondergesneeuwd raken. Slecht voor het imago en daarom proberen ze het niet eens.
Zou hier op de Europese markt door 350Z en 135i volledig ondergesneeuwd raken. Slecht voor het imago en daarom proberen ze het niet eens.
- Jelmer850i
Ratels, herrie, slap spul van binnnen.Jan Visser schreef:Wat bedoel jij met kwaliteit Jelmer?Jelmer850i schreef:zal kwalitatief wel zwaar onder de maat zijn..... vergeleken bij BMW dan...
Volgens sommige onderzoeken komt Hyundai als betrouwbaarste uit de bus komt. En ik kan wel bevestigen dat Hyundai de laatste 5/6/7 jaar echt heeeel veel beter is geworden. Storingen en dingen stuk gaan komen echt amper nog voor bij auto's van 5/6/7 of jonger. Dat vind ik ook kwaliteit!
Ze kunnen nog zo lang door blijven rijden, maar als het zo moet...
Daar ben ik dus bang voor...
- Jan Visser
Die rare Mitsubishi Eclipse heeft in ieder geval 1 andere spec. Dat ding heeft inderdaad een 3.8 liter V6, maar wel met voorwielaandrijving!?!?Hielke schreef:Die auto is volledig gericht op de Amerikaanse markt. En dan specifiek op de Mitsubishi Eclipse. Ook een 3.8 liter motor met ongeveer dezelfde specificaties. En dus ook met >1600 kg.
- RVV
Slecht voor het imago ? nog slechter ? Mischien juist beter voor het imago.Hielke schreef:Die auto is volledig gericht op de Amerikaanse markt. En dan specifiek op de Mitsubishi Eclipse. Ook een 3.8 liter motor met ongeveer dezelfde specificaties. En dus ook met >1600 kg.
Ontwikkeling is in ieder geval goed.
- Hendrik Kinderman
-
Hyundai komt met nog meer RWD geweld.... 8)
De Genesis met 4,6 liter V8!!
http://carscoop.blogspot.com/2007/11/20 ... bmw-5.html
De Genesis met 4,6 liter V8!!
According to Hyundai, prices will start well-under $30,000 (approx. €20,500), or in other words, as much as BMW charges for the 3-Series sedan.
And mind you, the rear-wheel-drive luxury sedan won’t be short of power as it will be equipped with a 4.6-liter V8 engine producing over 300 HP.
http://carscoop.blogspot.com/2007/11/20 ... bmw-5.html
- Jelmer850i
- RVV
- Tom van H.
Re: -> 135i føckjoe.. ik ga straks Hyundai rijden
Zou leuk zijn, hoewel het niet echt mijn ding is.
Rico, deze zinsnede klopt niet helemaal: " Tel voor Nederland daar nog een €5.000,-. Dan zijn er nog een aantal bijkomende kosten en voor een bedrag onder de €40.000,-.... "
Ik denk dat het moet zijn "5000,- bij op"?
Overigens zal een auto die 30k in duitsland kost hier niet onder de 40 te krijgen zijn ben ik bang met bpm + slurptax
Rico, deze zinsnede klopt niet helemaal: " Tel voor Nederland daar nog een €5.000,-. Dan zijn er nog een aantal bijkomende kosten en voor een bedrag onder de €40.000,-.... "
Ik denk dat het moet zijn "5000,- bij op"?
Overigens zal een auto die 30k in duitsland kost hier niet onder de 40 te krijgen zijn ben ik bang met bpm + slurptax

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Re: -> 135i føckjoe.. ik ga straks Hyundai rijden
Mooi halen met de 2.0 liter turbo. Die zal een klap lichter zijn dan de 3.6 V6 en met wat simpele truukjes makkelijk richting die 300 pk te brengen