Proefrit GT3 Clubsport
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
Proefrit GT3 Clubsport
Vorig weekend geprobeerd in stilte een proefrit te maken in een Porsche GT3 Clubsport maar toen Peter onze moderater daar achter kwam, vroeg hij uiteraard om daar een verslag met foto's van te maken.
Peter bij deze
Al enige tijd in stilte op zoek, naar een orginele clubsport, in Nederland is er geen te vinden en in Duitsland sporadisch 1 in de buurt van Munchen.
Nu stond er 1 te koop in de buurt van Dusseldorf. Uit de mailwisseling bleek dat deze getuned was van 360pk naar 390pk maar dat was gebeurd door een erkent Porsche tuningbedrijf.
Daar aangekomen kwam de eigenaar er net mee aanrijden, voor de parkeerplaats lag een kleine hobbel die me nog niet was opgevallen met de aankomst, maar de eigenaar nam hem met grote voorzichtigheid, het leek net of de auto geen enkele bodemspeling had.
Na het uitgebreid bekijken van de auto, waarbij opviel dat deze auto een navigatiesysteem en een zeer uitgebreide audio installatie zat, nu niet de standaard accesoires bij z'n auto. Tevens was deze auto in zijn orginele zilveren kleur gelaten en in zijn geheel met een martini folie bedekt.
Gevraagd naar de geringe bodemspeling bleek de auto qua onderstel en koelingsysteem compleet omgebouwd naar CUP specificatie. Ook enkele motor aanpassingen inclusief het uitlaatsysteem waren naar CUP specificatie.
Toen starten, het deed geen enkel moment denken aan een straatauto hij gromde en trilde als een verftriller bij de doe het zelf markt.
Elke putdeksel onderweg werd ervaren als een stoep en toen raakte we op de snelweg, de acceleratie was fenominaal, evenals het uitlaatgeluid. Op de snelweg de radio nog aangezet maar daar was niets van te horen.
Over het rijden dat is niet te omschrijven daarvoor kom ik superlatieven te kort, door de atmosferische moter was er altijd voldoende power en de remmen (voorremmen ook na CUP specs) werkte ook zoals je dat van z'n auto zou verwachten.
Echter door het uitlaatgeluid van 98db en het lage onderstel besloten toch maar verder te zoeken naar een nog orgineler exemplaar.
Speciaal voor dieseltourist heb ik de eigenaar die een frequent ringer was nog naar zijn beste BTG tijd in deze auto gevraagd, zijn antwoordt 7:40
Conclusie een fijne auto als je hem permanent stalt bij de ring, maar niet passend binnen de gebruikmogelijkheden die ik zoek in z'n auto.
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3002.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3003.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3010.jpg[/img]
Peter bij deze
Al enige tijd in stilte op zoek, naar een orginele clubsport, in Nederland is er geen te vinden en in Duitsland sporadisch 1 in de buurt van Munchen.
Nu stond er 1 te koop in de buurt van Dusseldorf. Uit de mailwisseling bleek dat deze getuned was van 360pk naar 390pk maar dat was gebeurd door een erkent Porsche tuningbedrijf.
Daar aangekomen kwam de eigenaar er net mee aanrijden, voor de parkeerplaats lag een kleine hobbel die me nog niet was opgevallen met de aankomst, maar de eigenaar nam hem met grote voorzichtigheid, het leek net of de auto geen enkele bodemspeling had.
Na het uitgebreid bekijken van de auto, waarbij opviel dat deze auto een navigatiesysteem en een zeer uitgebreide audio installatie zat, nu niet de standaard accesoires bij z'n auto. Tevens was deze auto in zijn orginele zilveren kleur gelaten en in zijn geheel met een martini folie bedekt.
Gevraagd naar de geringe bodemspeling bleek de auto qua onderstel en koelingsysteem compleet omgebouwd naar CUP specificatie. Ook enkele motor aanpassingen inclusief het uitlaatsysteem waren naar CUP specificatie.
Toen starten, het deed geen enkel moment denken aan een straatauto hij gromde en trilde als een verftriller bij de doe het zelf markt.
Elke putdeksel onderweg werd ervaren als een stoep en toen raakte we op de snelweg, de acceleratie was fenominaal, evenals het uitlaatgeluid. Op de snelweg de radio nog aangezet maar daar was niets van te horen.
Over het rijden dat is niet te omschrijven daarvoor kom ik superlatieven te kort, door de atmosferische moter was er altijd voldoende power en de remmen (voorremmen ook na CUP specs) werkte ook zoals je dat van z'n auto zou verwachten.
Echter door het uitlaatgeluid van 98db en het lage onderstel besloten toch maar verder te zoeken naar een nog orgineler exemplaar.
Speciaal voor dieseltourist heb ik de eigenaar die een frequent ringer was nog naar zijn beste BTG tijd in deze auto gevraagd, zijn antwoordt 7:40
Conclusie een fijne auto als je hem permanent stalt bij de ring, maar niet passend binnen de gebruikmogelijkheden die ik zoek in z'n auto.
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3002.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3003.jpg[/img]
[img:640:480]http://home.versatel.nl/dikkenm/gt3010.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Hehehe, erg gaaf verslag; gewoon een absolute droomauto!!!
Voor de liefhebbers.
http://mobile.de/SIDVqEz2TCtCuY6LNzqnql ... 1258493417&
Voor de liefhebbers.

http://mobile.de/SIDVqEz2TCtCuY6LNzqnql ... 1258493417&
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Leuk verslag van een zeer fraaie auto!!!
Netjes dat ie gewoon zilver is, maar helemaal met folie is bewerkt.
Ben je trouwens per sé op zoek naar een Clubsport. Zon niet, dan is dit misschien een goed alternatief.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14467
Netjes dat ie gewoon zilver is, maar helemaal met folie is bewerkt.
Ben je trouwens per sé op zoek naar een Clubsport. Zon niet, dan is dit misschien een goed alternatief.
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14467
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Waarom een clubsport? Standaard had de GT3 al kuipen en het grootste verschil met de clubsport is de schroefkooi die je er zo in laat maken voor niet al teveel geld. Tevens heb je als je voor auto's gaat kijken zonder kooi veel meer keus en is de kans groot dat er minder heftig mee gereden is. Ik weet niet of je op den duur blij zal zijn met een auto die snelle rondjes op de Ring gereden heeft. Ook de Porsche carrosserie, onderdelen en motoren gaan dan geen ton mee. Er komen erg veel Gt3s voorbij met een nieuwe werksmotor onder de 60.000km. Zou eerder zoeken naar een GT3 met weinig kms zonder kooi die alleen de Konigsallee gereden heeft. Succes met de zoektocht!
Grt, Obbe
Grt, Obbe
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Die eigenaar heeft volgens mij ook een Mitsubishi Lancer EVO in die Martini kleuren. Die foto ergens voorbij zien komen en op de mobile-link van Peter zie je op het tweede plaatje in de achtergrond volgens mij de EVO 
Kleine wereld.
Voor mij absolute droomauto: [img:450:281]http://www.klubsportovnichaut.cz/fotky_ ... gt3_rs.jpg[/img]
Hier heb ik weekend schaalmodel 1:18 van gekocht. Super !

Kleine wereld.
Voor mij absolute droomauto: [img:450:281]http://www.klubsportovnichaut.cz/fotky_ ... gt3_rs.jpg[/img]
Hier heb ik weekend schaalmodel 1:18 van gekocht. Super !
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Is t geen optie om een ander onderstel te monteren en andere uitlaat/demper? Dat spul zou je weer kunnen verkopen lijkt mij. Of zou dat juist zonde zijn van deze auto, omdat ie nu wel helemaal 'klopt'?Echter door het uitlaatgeluid van 98db en het lage onderstel besloten toch maar verder te zoeken naar een nog orgineler exemplaar.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Mark, kun je inderdaad uitleggen waarom per se de club sport? Juist omdat je zegt dat ie niet te hardcore moet zijn lijkt me deze echt geweldig
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14467
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=14467
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
Voor mij een clubsport, omdat ik met een auto lekker op mijn gemak wil kunnen touren op de openbare weg in Nederland en lekker op het gas wil gaan op bijvoorbeeld de nordschliefe. Daar ik al regelmatig foto's gezien heb van Porsche die op hun dak beland zijn en daarna echt de bijnaam platgeslagen kever verdienen, lijkt het mij te eerste voor mijn gemoedsrust beter om met een rolkooi te rijden. Natuurlijk kun je die er ook inzetten bij een niet clubsport, echter nu ik de mogelijkheden heb om voor het orgineel te gaan, doe ik dit liever heb daar het beste gevoel bij heb en z'n auto blijft toch een hoop centen. Daarbij komt dat gezien ik maar max 5000 a 6000 pj ga rijden met z'n auto als ik een goede tegenkom in orginele staat hij na jaren ook nog veel waard blijft. Sommige modellen van Porsche houden hun waarde goed vast (bijv 964RS en 964 turbo) bij andere is de prijsval niet te stoppen 996 met 3.4 moter. Ook weer gevoelsmatig zeg ik dat een orginele clubsport met weinig km en gebruiksporen zijn waarde beter vasthoud dan een niet orginele of standaard GT3.
GT3 clubsport die niet zijn afgeragd zijn moeilijker te vinden dan andersom maar dat vind ik de lol van het zoeken. Ze bestaan wel GT3 die niet op het circuit geweest zijn en er weinig km op hebben zitten. Heb al een keer net achter het net gevist.
Dan Dennis waarom deze auto niet aanpassen, bij de tuner is de motor uitgebouwd en op een proefbank opgebouwd de uitlaat hoort speciaal bij dit blok (info eigenaar). Daar ga ik dus liever niet aan zitten. Voor alle duidelijkheid de auto wordt op mobile als standaard aangeboden, alle verbouwingen waren dus een verrassing voor me, al hebben de meeste eigenaren wel iets aan de uitlaat gedaan of er een standaard Manthy tuning setje op zitten.
Zit zondag tot dinsdag in Freiburg eens kijken of ik tijd heb om op de terugweg langs wurzburg te rijden.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
GT3 clubsport die niet zijn afgeragd zijn moeilijker te vinden dan andersom maar dat vind ik de lol van het zoeken. Ze bestaan wel GT3 die niet op het circuit geweest zijn en er weinig km op hebben zitten. Heb al een keer net achter het net gevist.
Dan Dennis waarom deze auto niet aanpassen, bij de tuner is de motor uitgebouwd en op een proefbank opgebouwd de uitlaat hoort speciaal bij dit blok (info eigenaar). Daar ga ik dus liever niet aan zitten. Voor alle duidelijkheid de auto wordt op mobile als standaard aangeboden, alle verbouwingen waren dus een verrassing voor me, al hebben de meeste eigenaren wel iets aan de uitlaat gedaan of er een standaard Manthy tuning setje op zitten.
Zit zondag tot dinsdag in Freiburg eens kijken of ik tijd heb om op de terugweg langs wurzburg te rijden.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
Ja Dennis voor mij ook niet duidelijk waarom je niet meldt dat die getuned is, daar ze met een andere uitlaat al gauw meer vermogen hebben,schrikt dat toch niet echt af. En waarom die niet vermeld dat het onderstel is aangepast naar CUP specificaties. De kopers die dat niet lusten komen anders van een koude kermis thuis en voor kopers die z'n auto alleen voor trackdays zoeken lijkt het mij een gewilde extra.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- mark dikken
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 20 feb 2007, 09:38
- Locatie: almere
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
En zo is het maar net...Sander Spoolder schreef:Wat is een 997 GT3 toch mooi vergeleken met een 996 GT3
al weet ik een goedkope type 2 te koop die met 380pk en hoge spoiler in het Atlasgrau-metallic, ... 8) van 10-2003...hier een interieur shot daarvan en 56.900 euro....nette prijs.
[img:298:223]http://i11.ebayimg.com/03/m/000/84/dc/d94f_24.JPG[/img]
Maar de 997 GT3 is gewoon echt af...zo wil je hem 8)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 4 gasten