Ervaringen Mov'its
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:27
- Locatie: Brabant
Ervaringen Mov'its
Ongetwijfeld zitten hier een aantal mensen met ervaring met Mov'it remmen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Waarom doe je het bij de volgende auto weer (of juist niet?).
De mijne komen als het goed is deze week.
Ben benieuwd naar de ervaringen !
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Waarom doe je het bij de volgende auto weer (of juist niet?).
De mijne komen als het goed is deze week.
Ben benieuwd naar de ervaringen !
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik heb ze ook gehad, mooi spul remt als een gek en staat super onder een auto. Alleen voor de looks zou je het al doen.
Of het te duur is weet ik niet, denk het niet, mits je er gebruik van gaat maken als je track georienteerd bent is het een must, maar dan moet je ook je ABS er op aanpassen danwel uitschakelen. Want standaard ABS systemen zijn niet berekend op de enorme stopkracht. Bij mij heeft het een keer geresulteerd in een afgevlakte rechter voorband toen ik vol voor Aremberg in de remmen moest, Het ABS systeem raakte aan de kooken ik vergat snel de voet van de rem te halen met als gevolg een band naar zijn grootje.
Bij de auto's die ik na de S3 heb gehad, had ik geen behoefte om er mov'its er op te zetten. circuitrijden en ring rijden is nog minimaal en voor straatgebruik ben ik 100% tevreden over de standaard remsystemen van BMW.
1 groot nadeel van het remsysteem vond ik dat je ook je rijstijl er op af gaat stemmen, nog later en harder remmen, dus met nog hogere snelheden bochten aanvallen, en de kans dat je de fysische grenzen van de auto overschrijd zijn dan gewoon hoger.
Of het te duur is weet ik niet, denk het niet, mits je er gebruik van gaat maken als je track georienteerd bent is het een must, maar dan moet je ook je ABS er op aanpassen danwel uitschakelen. Want standaard ABS systemen zijn niet berekend op de enorme stopkracht. Bij mij heeft het een keer geresulteerd in een afgevlakte rechter voorband toen ik vol voor Aremberg in de remmen moest, Het ABS systeem raakte aan de kooken ik vergat snel de voet van de rem te halen met als gevolg een band naar zijn grootje.
Bij de auto's die ik na de S3 heb gehad, had ik geen behoefte om er mov'its er op te zetten. circuitrijden en ring rijden is nog minimaal en voor straatgebruik ben ik 100% tevreden over de standaard remsystemen van BMW.
1 groot nadeel van het remsysteem vond ik dat je ook je rijstijl er op af gaat stemmen, nog later en harder remmen, dus met nog hogere snelheden bochten aanvallen, en de kans dat je de fysische grenzen van de auto overschrijd zijn dan gewoon hoger.
-
- Berichten: 54970
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Maar wat erop neer komt dat elke HTK auto ze niet nodig heeft? De E46 M3 had ze op momenten DEFINITELY wel nodig(niet allen op trackdays) De 330s enzo zijn 'te traag' voor de circuits die ik rijd totnogtoe, denk ik, maar het kan altijd(VEEL) beter.
Om nou Movits op een 150pk Laguna te zetten lijkt mij weer onzin
Om nou Movits op een 150pk Laguna te zetten lijkt mij weer onzin
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
- Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- david
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36
ik heb ze er nu ook al een paar jaar onder.
Ze doen alles wat ik er van verwacht! De paar circuit dagen die ik er mee gedaan heb waren fenominaal. ongeloverlijke remkracht, zonder enige fading.. (doe maar eens een paar ronjes zolder met een zware auto met normale remmerij...)
In het dagelijkse verkeer weet je in iedergeval dat je genoeg remkracht aan board hebt. dat telt voor mij net zoveel als voldoende pk's.
1 van de betere investeringen aan de auto die je kunt laten doen.
Verder topservice, uitleg en hulp van Movit gehad (iets wat je nog maar weinig ziet in de autobranche)
zijn er ook wat puntjes/opmerkingen?
tuurlijk.--
Wat Rico aankaart. Je gaat er naar remmen. later en harder in de remmen (dit is trouwens ook beter voor de remmen ipv een hele tijd langzaam remmend) Zelf vindt ik het geen probleem hoor, maar soms zitten de passagiers met de handen op het dashboard
-- maar rustig remmen is ook gewoon te doen hoor.
Als het heeft geregend(en je auto staat een poosje geparkeerd) zitten de blokken sneller vast"geroest" aan je schijf. dus dan moet je even los "wrikken"...(gewoon met auto weg rijden, maar je voelt dat remblok losknapt van schijf)
In het begin van inrijden piepen de remmen nogal. maakt niks uit achteraf of op een circuit. maar als je bij zebrapad aankomt kijken de mensen nogal angstig. zeker als je met terugschakelen nog een dot tussengas geeft
..
als je veel rijd in slechte weersomstandigheden (ik rij relatief veel in scandinavie etc.) dan ga je echt niet constant de perforatie gaten schoonmaken etc. hierkomt dan remslijpsel/roestvorming in. precies op de hoogte van deze gaten beginnen zich dan nu dan ook "groeven" te vormen op de schijf/remblok
--denk dat het voor mij dus nu tijd wordt om wat nieuwe schijven te bestellen--
*** denk nu niet , goh wat schrijft die David hier een lijst met negatieve dingen over de Moivit remmen. Integendeel, ben super postief. Als ik wat over normale remmerij zou moeten schrijven, dan ben ik hier nog wel even 2 uur aan het typen**
Ze doen alles wat ik er van verwacht! De paar circuit dagen die ik er mee gedaan heb waren fenominaal. ongeloverlijke remkracht, zonder enige fading.. (doe maar eens een paar ronjes zolder met een zware auto met normale remmerij...)
In het dagelijkse verkeer weet je in iedergeval dat je genoeg remkracht aan board hebt. dat telt voor mij net zoveel als voldoende pk's.
1 van de betere investeringen aan de auto die je kunt laten doen.
Verder topservice, uitleg en hulp van Movit gehad (iets wat je nog maar weinig ziet in de autobranche)
zijn er ook wat puntjes/opmerkingen?
tuurlijk.--
Wat Rico aankaart. Je gaat er naar remmen. later en harder in de remmen (dit is trouwens ook beter voor de remmen ipv een hele tijd langzaam remmend) Zelf vindt ik het geen probleem hoor, maar soms zitten de passagiers met de handen op het dashboard

Als het heeft geregend(en je auto staat een poosje geparkeerd) zitten de blokken sneller vast"geroest" aan je schijf. dus dan moet je even los "wrikken"...(gewoon met auto weg rijden, maar je voelt dat remblok losknapt van schijf)
In het begin van inrijden piepen de remmen nogal. maakt niks uit achteraf of op een circuit. maar als je bij zebrapad aankomt kijken de mensen nogal angstig. zeker als je met terugschakelen nog een dot tussengas geeft

als je veel rijd in slechte weersomstandigheden (ik rij relatief veel in scandinavie etc.) dan ga je echt niet constant de perforatie gaten schoonmaken etc. hierkomt dan remslijpsel/roestvorming in. precies op de hoogte van deze gaten beginnen zich dan nu dan ook "groeven" te vormen op de schijf/remblok
--denk dat het voor mij dus nu tijd wordt om wat nieuwe schijven te bestellen--
*** denk nu niet , goh wat schrijft die David hier een lijst met negatieve dingen over de Moivit remmen. Integendeel, ben super postief. Als ik wat over normale remmerij zou moeten schrijven, dan ben ik hier nog wel even 2 uur aan het typen**
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
Rico,
ik heb alleen vooraan de 4S5 calipers met 342mm schijven
niet echt mega-groot, maar volstaat ruimschoots...
De csl remmen zijn voldoende, maar het grootste euvel vond ik het "gevoel" van het pedaal.
Het leek me dat ondanks het feit dat je voet constante remdruk gaf, er steeds meer druk in de calipers
werd opgebouwd. M.a.w. ik kon met de csl remmen totaal niet doseren.
Nu met de Mov'its is het pedaal gevoel 1000maal beter en kan ik echt naar behoren doseren.
misschien lag het gewoon aan mij, maar de csl remmen, tsja ik was er echt niet blij mee..
wel op vlak van prestaties (voor straatgebruikt althans,want na twee rondjes zolder begon de remweg
langer en langer te worden
gevoelsmatig waren ze gewoon kut
(tipje: beste mod was voor mij het switchen van de voorste veerschotels, levert een mooie 2.5graden camber op,
en in samenwerkeing met de csl-stabi een scherpe, stabiele neus op)
ik heb alleen vooraan de 4S5 calipers met 342mm schijven
niet echt mega-groot, maar volstaat ruimschoots...
De csl remmen zijn voldoende, maar het grootste euvel vond ik het "gevoel" van het pedaal.
Het leek me dat ondanks het feit dat je voet constante remdruk gaf, er steeds meer druk in de calipers
werd opgebouwd. M.a.w. ik kon met de csl remmen totaal niet doseren.
Nu met de Mov'its is het pedaal gevoel 1000maal beter en kan ik echt naar behoren doseren.
misschien lag het gewoon aan mij, maar de csl remmen, tsja ik was er echt niet blij mee..
wel op vlak van prestaties (voor straatgebruikt althans,want na twee rondjes zolder begon de remweg
langer en langer te worden

gevoelsmatig waren ze gewoon kut

(tipje: beste mod was voor mij het switchen van de voorste veerschotels, levert een mooie 2.5graden camber op,
en in samenwerkeing met de csl-stabi een scherpe, stabiele neus op)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
ah oke kris duidelijk, maar heb jij dan ook een M3 CS ? Of had je eerst die CSLremmen als aftermarkt laten monteren ?
Trouwens dat piepen, ik weet het weer. vooral in het begin als een gek, vond het wel stoer en inderdaad richting een zebrapad schrokken de mensen allemaal. alsof ze dachten dat je door je remmen heen was geknapt ofzo :twisted:
Trouwens dat piepen, ik weet het weer. vooral in het begin als een gek, vond het wel stoer en inderdaad richting een zebrapad schrokken de mensen allemaal. alsof ze dachten dat je door je remmen heen was geknapt ofzo :twisted:
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
heel tevreden van.
afgelopen weekend op croix waren de standaard brembo's KO op 6 ronden.
na 10 rondjes stopte de Mov'its nog als nieuw.
Pedaal gevoel is super, en geen brake shudder na een trackday
(zoals ik altijd met een stoptech bbk had)
soms een beetje piepen op lage snelheid maar dat neem ik erbij.
afgelopen weekend op croix waren de standaard brembo's KO op 6 ronden.
na 10 rondjes stopte de Mov'its nog als nieuw.
Pedaal gevoel is super, en geen brake shudder na een trackday
(zoals ik altijd met een stoptech bbk had)
soms een beetje piepen op lage snelheid maar dat neem ik erbij.
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
4m6 is het type van movit set (schijven, klauwen ..)
http://www.movit.de/images/k3424m6varot.jpg
http://www.movit.de/images/k3424m6varot.jpg
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 23 gasten