Vergelijk e46 M3 / e46 CSL / e92 M3 sportauto cijfers
- RVV
Vergelijk e46 M3 / e46 CSL / e92 M3 sportauto cijfers
Kwam net dit staatje tegen op een forum. Allen getest door sportauto (cijfers zijn dus voldoende betrouwbaar qua metingen)
[img:645:943]http://img31.picoodle.com/img/img31/5/1 ... 2ce57d.jpg[/img]
[img:645:943]http://img31.picoodle.com/img/img31/5/1 ... 2ce57d.jpg[/img]
- RVV
oke maar als je het goed leest zie je dat die de e92 net als de e46 CSL op pilot sport CUP = semi slicks staat.Wouter81 schreef:Wat ik wel grappig vind is die slalomsnelheid. Daar is de 2007 M3 (dat slagschip, die stoomboot, dat grote zware vliegdekschip etc.) gewoon sneller dan de E46.
Zal wel een deel het verschil verklaren.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
partyondude schreef:In 15.7 sec naar 200 km p/u lijkt me verdomd snel voor 420 pk met een dergelijk gewicht, of ben ik de enige die dat vind?
Is wel reeél hoor.
Mijn RS4 doet er 16.7 sec. over.Die heeft meer aandrijfverlies,slechtere stroomlijn,weegt meer en, volgens de kenners hier, haalt die auto de 420 pk niet. Dus lijkt het me goed mogelijk
- RVV
Die cijfers geloof ik wel, Sportauto test erg grondig en correct. Wat natuurlijk niet zo is, is dat deze testcijfers representatief zijn voor alle modellen die geleverd zijn.
De e46 M3 cijfers zijn ook al eens door AMS gehaald, maar er zijn ook testen van zowel Sportauto als AMS die iets lager zijn (of hoger hoe je het wil lezen.)
Testomstandigen zijn ook niet altijd hetzelfde natuurlijk.
De e46 M3 cijfers zijn ook al eens door AMS gehaald, maar er zijn ook testen van zowel Sportauto als AMS die iets lager zijn (of hoger hoe je het wil lezen.)
Testomstandigen zijn ook niet altijd hetzelfde natuurlijk.
- GTRene
Moet kunnen kloppen volgens mij, en 1x boven de zeg 140 maakt het gewicht niet zo heel veel meer uit maar gaat CW en koppel en pk's tellen, en dus klopt dat wel denk ik...die van mij doet dat nog daarbinnen ook met die pk's wel wat lichter maar toch, dus denk wel dat het klopt.partyondude schreef:In 15.7 sec naar 200 km p/u lijkt me verdomd snel voor 420 pk met een dergelijk gewicht, of ben ik de enige die dat vind?
- RVV
het gekke is weer dat in dit filmpje een CSL een RS4B7 de baas is.
http://www.myvideo.de/watch/874157
http://www.myvideo.de/watch/874157
- Macboy
leuk schema toch, kun je leuke statistische info uithalen en theorie naast praktijk bekijken met aantal opmerkelijke dingen.
Zo zie je dat de E92 M3 door zijn gewicht meer tijd nodig heeft om op gelijke hoogte van 0 naar 100 km/h te kruipen.
Daarboven speelt gewicht geen rol meer, althans minder en komen de cw-waarde en pk's kijken, waardoor ie mega snel is naar de 200.
Ook opmerkelijk is dat de E92 M3 tussen 80-180 maar liefst 6 seconden sneller is in zijn VI dan de E46 M3. Echt mooi om te zien.
Het gewicht tussen de E92 M3 en E46 M3 valt op zich mee, is maar 50 kilo (hoewel het minder had gemoeten, maar die discussie kunnen we elders voeren).
Verder is opmerkelijk dat het koppel maar amper hoger is, terwijl het aantal peekaa beduidend hoger is. Dat zal wel met de twee extra cilinders te maken hebben en het hoogtoerige karakter van de 8 cilinder.
De laatste leuke conclusie is dat de remkracht van de CSL en de E92 M3 exact gelijk is :!:
Er is namelijk 1 sec verschil tussen 0-200 tussen de CSL en E92 M3, terwijl dit verschil bij het remmen van 200-0 niet groter of kleiner wordt
Zo zie je dat de E92 M3 door zijn gewicht meer tijd nodig heeft om op gelijke hoogte van 0 naar 100 km/h te kruipen.
Daarboven speelt gewicht geen rol meer, althans minder en komen de cw-waarde en pk's kijken, waardoor ie mega snel is naar de 200.
Ook opmerkelijk is dat de E92 M3 tussen 80-180 maar liefst 6 seconden sneller is in zijn VI dan de E46 M3. Echt mooi om te zien.
Het gewicht tussen de E92 M3 en E46 M3 valt op zich mee, is maar 50 kilo (hoewel het minder had gemoeten, maar die discussie kunnen we elders voeren).
Verder is opmerkelijk dat het koppel maar amper hoger is, terwijl het aantal peekaa beduidend hoger is. Dat zal wel met de twee extra cilinders te maken hebben en het hoogtoerige karakter van de 8 cilinder.
De laatste leuke conclusie is dat de remkracht van de CSL en de E92 M3 exact gelijk is :!:
Er is namelijk 1 sec verschil tussen 0-200 tussen de CSL en E92 M3, terwijl dit verschil bij het remmen van 200-0 niet groter of kleiner wordt

- Maik
Lijkt me sterk dat die E92 op Cups staat? Ik denk dat het een schrijffout is. Of stond het ergens nadrukkelijk? Wordt hij niet standaard op geleverd toch? Dan lijken mij de opgehoestte g-krachten van de E92 me juist wat aan de lage kant ook...Rico v Velzen schreef:oke maar als je het goed leest zie je dat die de e92 net als de e46 CSL op pilot sport CUP = semi slicks staat.Wouter81 schreef:Wat ik wel grappig vind is die slalomsnelheid. Daar is de 2007 M3 (dat slagschip, die stoomboot, dat grote zware vliegdekschip etc.) gewoon sneller dan de E46.
Zal wel een deel het verschil verklaren.
- Hielke
Staat er toch echt bij dat die E92 ook op Pilot Sport Cup staat.
En daarmee is het een onzinnige rondetijd vergelijking geworden. Dan had die normale E46 M ook op die banden moeten staan. Was ie 2 sec. sneller geweest en had ook in de 1.14 gereden. Waarmee de 'capaciteiten' van de CSL direct teniet waren gedaan.
Vreemde test.
En daarmee is het een onzinnige rondetijd vergelijking geworden. Dan had die normale E46 M ook op die banden moeten staan. Was ie 2 sec. sneller geweest en had ook in de 1.14 gereden. Waarmee de 'capaciteiten' van de CSL direct teniet waren gedaan.
Vreemde test.