E30 helemaal plat

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Sander S.

Bericht door Sander S. » 13 nov 2007, 17:42

whaha lol

echt even een BMW aanschaffen Jan om die vervolgens achterstevoren in de strontbult te parkeren!

ff serieus. Als je echt een beetje fanatiek wilt circuitrijden raad ik je echt aan om een M3 te kopen ofzo, zoals Elmar. Op een oude fiets moet je het leren en als ik in jou positie stond zou ik mijn mooie zwarte GT3 voorlopig niet op het spel zetten :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 13 nov 2007, 17:42

Jan Ozephius schreef:
Tom944 schreef:
Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.

Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.

BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.

E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..
Lekker positief!
Durfde ik al niet naar de Ring en straks helemaal niet meer de deur uit!
Kan ik hier ook geraniums bestellen?
:lol:
Ik heb nog wel een dambordje voor je!

Maar toch al een aantal keer mogen aanschouwen, wordt je niet vrolijk van...
Dit was dan overigens wel circuit gebruik maar als je ziet hoe verschrikkelijk veel gt3's er op circuits rondgaan ( alsof ze gratis uitgedeeld worden ;)) kan het altijd gebeuren.

Rein

Bericht door Rein » 13 nov 2007, 17:43

Zonde van je E30 :(

Gelukkig heb je zelf niets :)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 nov 2007, 17:52

Zonde ja, gelukkig heb je zelf niet al te veel, hopelijk heb je er niet zo veel last van de komende tijd.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 nov 2007, 18:04

Veel mazzel gehad man :shock: Die is echt goed stuk! Het wantrouwen van rwd deel ik met je aangezien ik de Z3 ook al eens bijna totalloss had (geheel mijn schuld daar niet van). Ik rijd em dan ook met grote reserve bij nat weer en als ie me ooit weer verrast dan gaat ie eruit....daar ben ik heeeel kort in :!: Een valse hond laat ik ook afmaken ook al vind ik het prachtige beesten :wink:

En voel je nu niet verplicht door DF om per se weer voor een rwd of E30 te kiezen omdat zogenaamd iedereen hier wel 100% controle over zo'n ding heeft. Koop iets wat voor jouw DF biedt en waar je vertrouwen in hebt. Zonder vertrouwen in een auto rijden is geen fun! (en ja de Z3 staat nu ook veel stil :roll: )

Succes met het herstel!

Michel P

Bericht door Michel P » 13 nov 2007, 18:11

Jan Ozephius schreef:
Tom944 schreef:
Sander Spoolder schreef:Njah, dit zou zomaar een mechanisch defect geweest kunnen zijn, hetzelfde wat BertM3 trof op het rechte stuk op zandvoort.

Elke auto is een stuk techniek, en alles kan stuk. Het diff van je GT3 zou ook zomaar vast kunnen slaan ofzo, ik noem maar wat.

BMW's worden het meest gebruikt op de circuits. Dit vanwege de prestaties, aankoopprijs, onderdelenprijzen en het hoge bullit-proof gehalte van de modellen.

E30 is absoluut super .. maar wel graag met 6-punts gorden en een kooi
Ik zat er net aan te denken. Het zal niet de eerste Gt3 zijn waar spontaan een aandrijfas onderuitbreekt op een snel recht stuk..
Lekker positief!
Durfde ik al niet naar de Ring en straks helemaal niet meer de deur uit!
Kan ik hier ook geraniums bestellen?
:lol:
Ja natuurlijk DF bloembollen aktie :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 nov 2007, 18:19

Niels schreef:Veel mazzel gehad man :shock: Die is echt goed stuk! Het wantrouwen van rwd deel ik met je aangezien ik de Z3 ook al eens bijna totalloss had (geheel mijn schuld daar niet van). Ik rijd em dan ook met grote reserve bij nat weer en als ie me ooit weer verrast dan gaat ie eruit....daar ben ik heeeel kort in :!: Een valse hond laat ik ook afmaken ook al vind ik het prachtige beesten :wink:

En voel je nu niet verplicht door DF om per se weer voor een rwd of E30 te kiezen omdat zogenaamd iedereen hier wel 100% controle over zo'n ding heeft. Koop iets wat voor jouw DF biedt en waar je vertrouwen in hebt. Zonder vertrouwen in een auto rijden is geen fun! (en ja de Z3 staat nu ook veel stil :roll: )

Succes met het herstel!
Doen = leren Niels :)

Michel P

Bericht door Michel P » 13 nov 2007, 18:47

Niels schreef:Veel mazzel gehad man :shock: Die is echt goed stuk! Het wantrouwen van rwd deel ik met je aangezien ik de Z3 ook al eens bijna totalloss had (geheel mijn schuld daar niet van). Ik rijd em dan ook met grote reserve bij nat weer en als ie me ooit weer verrast dan gaat ie eruit....daar ben ik heeeel kort in :!: Een valse hond laat ik ook afmaken ook al vind ik het prachtige beesten :wink:

Succes met het herstel!
Volg eens een goede rijvaardigheidscursus, of huur Dennis een keer in voor een midag rijden, met uitleg. Reserve houden is altijd goed trouwens, ik hou ook altijd marge, maar dat staat los van het aandrijfconcept!!!

Michel

Pascal

Bericht door Pascal » 13 nov 2007, 19:14

Sterkte!

frankv

Bericht door frankv » 13 nov 2007, 19:25

Wat het mijn inziens een k.. auto lijkt te maken is dat ik uit meerdere berichten hier begrijp dat een E30 blijkbaar erg onvoorspelbaar kan zijn.
Had ik eerlijk gezegd van een BMW niet verwacht, maar als gezegd heb ik daar (blijkbaar) weinig inzicht in.
hmm, mijn vrouw en ik hebben bij elkaar 110+120=230.000km in een E30 325i gereden [and still going strong], ik ben in die tijd twee keer gespind waarvan 1 keer in de sneeuw en 1 keer bij het uitkomen van een rotonde met wat teveel gas

ik ben het met michel eens dat autorijden gewoon altijd gevaarlijk is, een E30 heeft gewoon een iets wisselender karakter dan een modernere auto, maar een K^$% auto is het in mijn opinie zeker niet, integendeel, ze worden juist stabieler onder een gedoseerde rechtervoet

frank

ps. de remmen van een E30 325 zijn naar huidige maatstaven overigens wel klote

Metchu

Bericht door Metchu » 13 nov 2007, 20:09

de tering, ik lees het nu pas! beterschap en sterkte!

hoe komt het dat je MET gordels toch nog het stuur kopt eigenlijk? (je hebt wel een hard hoofd 8) om zo het stuur te breken)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 13 nov 2007, 20:18

Ik kan nu pas de foto's zien. Ziet er niet best uit :shock: Over dat kooien verhaal dan, mijne zat ongeveer onder de zelfde hoek in elkaar, met nog meer gang en veel meer schade nog voor, maar het inzittendencompartiment was nog volledig intact. Kan je toch wel zien hoe dat doorwerkt zonder kooi :shock:

Casper

Bericht door Casper » 13 nov 2007, 20:29

Tom Verhaaf schreef:Heb je verder geen nekklachten Casper?
Niks, puur mazzel denk ik. Heb 2,5uur op zo'n nek/rugletsel-plank gelegen. Vele foto's en tests later mocht ik er vanaf. Petje af voor die artsen e.d.

Ik heb even met de berger gesproken, alleen toen ik belde had de heftruck 'm net gelift om 'm te laden en naar de sloop te brengen. Ik heb toen even gevraagd of hij aan de achterwielen wilde draaien, maar dit lukte aan 1 kant niet :shock: ?!?!? Andere kant gaf geen rare geluiden oid. Ik denk dat ik vrijdag toch maar even langs de sloop rijd en zelf op onderzoek ga. Die vent die ik aan de telefoon had was een beetje type mega-beunhaas dus eerst zelf maar even kijken. Het zal toch niet waar zijn....

HaDries

Bericht door HaDries » 13 nov 2007, 20:32

Sterkte er mee, kan mij helaas helemaal verplaatsen in jouw situatie.

Heb iets soortgelijk meegmaakt, vraag me nu meer dan een jaar later nog af hoe het kon gebeuren en wat er mis geweest kan zijn.
Ben redelijk wat gewend en heb wel meer risco's genomen dan toen.

Maar ja je bent er nog en je moet verder, uit ervaring weet ik dat praten helpt en dat je blij mag zijn dat je er zelf nog "goed" vanaf komt.

Grtz

Casper

Bericht door Casper » 13 nov 2007, 20:35

Metchu schreef:de tering, ik lees het nu pas! beterschap en sterkte!

hoe komt het dat je MET gordels toch nog het stuur kopt eigenlijk? (je hebt wel een hard hoofd 8) om zo het stuur te breken)
Het hele stuur is naar voren komen zeilen zegmaar. Het zat slecht een kleine 25cm van de rugleuning op borsthoogte. Ik heb ook gehoord dat gordels bij dit soort belastingen wel eens 5-10cm willen "uitrekken" zeker na 20 jaar....ik weet niet of dat klopt?

Casper

Bericht door Casper » 13 nov 2007, 20:38

Ik fleur trouwens wel erg op van de toffe reacties :) Zeker "goed" om te horen dat meer mensen zoiets meegemaakt hebben...

Metchu

Bericht door Metchu » 13 nov 2007, 21:08

Casper schreef:Ik fleur trouwens wel erg op van de toffe reacties :) Zeker "goed" om te horen dat meer mensen zoiets meegemaakt hebben...
gelukkig, ik was bang dat je er "een hard hoofd in had" (of is het te vroeg voor grapjes ? :lol: )

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 13 nov 2007, 21:13

Pffff, wat een klapper en dat met 50 km/h. :shock:
En als je dan 50 km/h rijdt dan heb je 't idee dat je bijna stilstaat, maarja zo'n boom geeft natuurlijk geen mm. mee. :?

Veel sterkte ermee, je komt er wel weer overheen. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 13 nov 2007, 21:18

Sterkte Casper. Flinke tik. Er valt wat te zeggen voor de tegenvallende stevigheid. Aan de andere kant, 50 km/h tegen een massief voorwerp, daar worden de auto's niet op getest bij NCAP. Ik denk dat de E30 het relatief goed heeft gedaan, rekening houdend met de leeftijd.
Moet je eens kijken wat Kadettjes doen van die leeftijd. Blijft niks van over.

Ed vd Werken
Auto: Subaru wrx

Bericht door Ed vd Werken » 13 nov 2007, 21:47

Hallo,
Veel sterkte toegewenst.
Grtz Edje wrx

Erik K.

Bericht door Erik K. » 13 nov 2007, 22:00

Zo dat is hard aangekomen :shock:

Heel veel sterkte!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 nov 2007, 22:13

Michel Pol schreef:
Volg eens een goede rijvaardigheidscursus, of huur Dennis een keer in voor een midag rijden, met uitleg. Reserve houden is altijd goed trouwens, ik hou ook altijd marge, maar dat staat los van het aandrijfconcept!!!

Michel
Als ik iets heb voor het "echte sportwerk" dan staat dat ook op de planning Michel. Daar gaat de ZQp toch niet voor gebruikt worden :wink:

Will F.

Bericht door Will F. » 13 nov 2007, 23:15

Flinke klap hoor. Sterkte met herstel. Ik rij zelf nog regelmatig in een mooie e30 touring en die foto's doen me weer afvragen of dat nou wel zo verstandig is, het is natuurlijk een ontwerp van begin jaren tachtig.
Ben benieuwd of je diff niet vastgeslagen is.

Adwo

Bericht door Adwo » 14 nov 2007, 18:21

Michel Pol schreef:Reserve houden is altijd goed trouwens, ik hou ook altijd marge, maar dat staat los van het aandrijfconcept!!!

Michel
Ja, daar klaagt Nathalie ook altijd over! ;-)

Adwo

Michel P

Bericht door Michel P » 14 nov 2007, 19:24

Adwo schreef:
Michel Pol schreef:Reserve houden is altijd goed trouwens, ik hou ook altijd marge, maar dat staat los van het aandrijfconcept!!!

Michel
Ja, daar klaagt Nathalie ook altijd over! ;-)

Adwo
Jij bent goed geinformeerd :lol:

Plaats reactie