We reden door het Chianti gebied en de wegen rond Radda, Gaiole en Greve in Chianti zijn echt super. Lekker bochtig, met een mooie flow en nu en dan een haarspeldbochtje. Ik heb geen foto's, want ik had het te druk met sturen

De Legacy hield zich super. Op de Autobahn kon hij goed mee komen en cruisen met 180-220 (heuvel af

Het appartement waar we zaten lag op een steile berghelling. Met low gear er op en AWD voor de plekken met grind was het geen centje pijn. Overkill, maar wel makkelijk

De weggetjes in het Chianti-gebied waren heerlijk sturen. De Legacy heeft veel grip en een mooie balans. Je vind al vrij snel een goed ritme om de bochten aan elkaar te rijgen. De pedaalstand is nu geen nadeel, want voor dynamisch rijden is het wel geschikt. Alleen de langere stukken zijn wat ongemakkelijk.
Wat ik wel jammer vind is de middenstand van het stuur. De auto stuurt wel precies, je voelt de auto direct van beweging veranderen, maar je hebt geen weerstand in het middengebied. Pas als je wat verder instuurt voel je het stuur wat meer weerstand opbouwen. Ik mis de precisie van de 325ti, die beter uitgewogen stuurde en waarbij je beter voelde hoeveel grip de wielen hadden en hoe de wielen stonden. En dat terwijl de Legacy op 17" staat en de 325ti op 16" stond.
Snelheden tussen de 0 en 100km/u gaan de Legacy goed af, je hebt voldoende acceleratievermogen op bochtige weggetjes. Heuvelop gaat minder, je moet schakelen om de motor boven de 3500-4000 toeren te houden.
Autobahnsnelheden gaan dus goed, maar de tussenacceleratie is weer een kwestie van terugschakelen. Ik mis de power van de 325ti, wat dat betreft vind ik de Legacy teleurstellend.
Wat niet teleurstellend is, is het laadvermogen van de Legacy. Een grote koffer, koelbox en allerhanden spullen verdwenen in de bagageruimte. Makkelijk in en uitladen en tijdens dagtrips deden we de achterklep open en konden we lekker in de bagageruimte zitten.
Al met al prima auto. Zou ik hierna weer een Legacy nemen? Ik denk het niet. De zitpositie zou voor mij een reden zijn om de auto niet te nemen. Een in diepte verstelbaar stuur zou heel veel schelen, maar dat heeft de Legacy niet en dus zou hij voor mij afvallen. Misschien dat electrische stoelverstelling dat iets goed zou maken, maar ik betwijfel dat. Ik wil m'n benen kunnen strekken en het stuur naar me toehalen en dat laatste kan gewoon niet.