verslagje racecursus Prodrive

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 12 nov 2007, 07:28

Mooi dat je geslaagd bent Fluim :D . Kun je het geleerde komende zondag even laten zien :wink: . Ik had er bij moeten zijn op Assen maar mijn gezondheid laat het momenteel niet toe.

Grt. Dick

Jeroen

Bericht door Jeroen » 12 nov 2007, 23:29

Leuk en enthousiast verhaal! Ik heb in 2001 (alweer) de 10daagse cursus gedaan bij Prodrive, ook met een E30. Da's vergelijkbaar met jouw ervaring, als ik het zo lees. Wat ik nog steeds een van de allermooiste dingen vindt, is het 'compleet los' gaan op het circuit. Volle bak, bumper aan bumper, mensen voor en achter je die eraf schuiven, en soms jijzelf. Veel 'sporten' met anderen, maar dan zonder de belemmerende regels van een trackday, en gewoon vol er voor gaan.

Ook heel wat 'hart in de keel momentjes' gehad (spinnen als 2e in een sprint en het voltallige veld op je af zien komen, of met 120+ onbestuurbaar richting vangrail en hem er net uit kunnen houden) maar ik had dit niet willen missen. Ik reed met mijn eigen E30, had verder nooit iets bij me van gereedschap e.d. alleen mijn portomonnee met voldoende cash om een treinkaartje te kunnen kopen om weer naar huis te kunnen in geval van een crash of pech (echt waar). :oops: Maar wat een wereldtijd :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 13 nov 2007, 22:14

hugo schreef:Geweldig verslag Fluim. Tijd dat Peter een D-F groepskorting regelt op die cursus. :D
Ken je me nou zo slecht; allang mee bezig joh. 8)

Erg leuke enthousiaste verslagen inderdaad, super om te lezen!

hjp

Bericht door hjp » 14 nov 2007, 09:32

Mooi verhaal Fluim!
Deze cursus ga ik volgende maand volgen en hoop net zo enthousiast als jij te zijn na afloop.
Misschien heb je vooraf nog tips of adviezen voor me?

Fluim

Bericht door Fluim » 14 nov 2007, 23:46

Zorg dat je uitgerust bent, veel drinken bij je hebt, en wind je nergens over op! Verder gewoon ervoor gaan! Laat m de eerste dag maar een paar keer goed uitbreken, dan kom je te weten waar de grenzen van je auto liggen, hoe eerder tijdens de cursus hoe beter!
Veel plezier, ik zou zo weer mee doen... :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 15 nov 2007, 09:19

Mooie verhalen Fluim. Het enthousiasme van de instructeurs is duidelijk goed doorgeslagen op de cursisten. :)

Plaats reactie