Welke koppeling voor m'n 330d koppelmonster??
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
Welke koppeling voor m'n 330d koppelmonster??
1 maand geleden is mijn 330d gechipped tot bijna 600Nm, nu, 3000km incl. 10 rondjes ring later heeft mijn koppeling het begeven (big surprise...). Vervangen voor standaard lijkt me geen optie, dan kan ik elke paar maanden m'n koppeling vervangen. Ik heb even gegoogled voor sachs sportkoppelingen maar kan niets vinden voor diesels (en voor de 330i gaan ze naar hooguit 440Nm). Nu is mijn vraag dus: zijn er koppelingen te krijgen die wel bestand zijn tegen al dit motorische geweld (en op m'n auto passen )?
DF, please pimp my clutch!!
DF, please pimp my clutch!!
- MR M POWER
- Berichten: 264
- Lid geworden op: 21 mei 2007, 21:18
- Locatie: Franeker
- Ravin ///M
- Berichten: 3002
- Lid geworden op: 23 feb 2007, 16:50
- Locatie: Dieselduvel
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Will F.
- Berichten: 2353
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
anders zou je Ant van www.antandpete.co.uk eens kunnen mailen hij heeft een e46 330d naar 700 NM getuned en 30k miles meegetufd.
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
@ Leonard / MR M POWER:
Het is een e46 facelift (standaard 204 pk), uitdraai:
[img:935:680]http://www.bruidsautos.nl/bmw/dieseldyno.jpg[/img]
@Ravin: Slechts een remap (wel op maat, geen standaard chipje)
@Will: Ant en Pete heb ik al een keer gemaild over het tunen van een 330d, nooit antwoord gehad helaas
@funnyname / frank: bedankt voor de tips
Het is een e46 facelift (standaard 204 pk), uitdraai:
[img:935:680]http://www.bruidsautos.nl/bmw/dieseldyno.jpg[/img]
@Ravin: Slechts een remap (wel op maat, geen standaard chipje)
@Will: Ant en Pete heb ik al een keer gemaild over het tunen van een 330d, nooit antwoord gehad helaas
@funnyname / frank: bedankt voor de tips

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Tom van H.
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 17:43
- Locatie: Wijchen
- MartijnGizmo
- Berichten: 13020
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wat betreft de koppeling van Ant & Pete:
"We ran the d3 in this form for over a month with no problems at all and where very surprised that the standard clutch held up for so long having already done 1 hard Gumball, so we decided from more of a damage limitation exercise to search for a upgraded item. This proved once again to be a foreign import job as no-one in the UK made an upgraded clutch for the 330d with this much torque.
We imported a custom clutch kit from the USA of all places as they had already designed a replacement kit for the standard car and where willing to build an application for our car. 3 weeks later we removed the gearbox and fitted the replacement. To our amazement, there were no hot spots, no blue colouration and no serious signs of wear. With the new clutch fitted by the end of April, we were ready for Gumball 2005! The only problem was getting used to its on/off tendencies; it was a royal pain in the ass! and the only part of the car that we had to live with not being as 'BMW' shall we say, as the rest of this awesome car."

"We ran the d3 in this form for over a month with no problems at all and where very surprised that the standard clutch held up for so long having already done 1 hard Gumball, so we decided from more of a damage limitation exercise to search for a upgraded item. This proved once again to be a foreign import job as no-one in the UK made an upgraded clutch for the 330d with this much torque.
We imported a custom clutch kit from the USA of all places as they had already designed a replacement kit for the standard car and where willing to build an application for our car. 3 weeks later we removed the gearbox and fitted the replacement. To our amazement, there were no hot spots, no blue colouration and no serious signs of wear. With the new clutch fitted by the end of April, we were ready for Gumball 2005! The only problem was getting used to its on/off tendencies; it was a royal pain in the ass! and the only part of the car that we had to live with not being as 'BMW' shall we say, as the rest of this awesome car."
Wordt zo wel erg offtopic, maar bij wie moet ik zijn daarvoor?Arthur schreef:Naamsverandering gelukt zie ik![]()

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten