Officieel: Brawn nieuwe teambaas Honda

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 nov 2007, 22:26

Geen terugkeer bij Ferrari

[12-11] Geen terugkeer bij Ferrari, geen transfer naar Red Bull Racing, maar Honda: Ross Brawn wordt teambaas van de Japanse renstal. Hij volgt Nick Fry op, die zich op de zakelijke kant en de marketing gaat richten.

Brawn juicht niet meer voor Ferrari.Dat heeft Honda maandagochtend via een persbericht bekendgemaakt. Daarmee komt er een einde aan een lange periode van speculatie over de toekomst van Brawn.

De Engelsman nam eind vorig jaar een sabbatical year, zoals dat zo mooi heet, nadat hij meer dan tien jaar als technisch-directeur bij Ferrari op de loonlijst had gestaan. Uitrusten wilde hij, en nadenken over de toekomst.

Al gauw begon de geruchtenmolen over wat hij zou gaan doen op volle toeren te draaien. Brawn werd in verband gebracht met verschillende teams, waaronder Red Bull Racing, Toyota en Honda.

Maar, zo verklaarde hij, voordat hij met die anderen zou gaan praten, zou hij eerst bij Ferrari langs gaan. Vervolgens bleef het lange tijd stil. Tot vandaag. Eerst doken er geruchten op dat Brawn vorige week een contract bij Honda had getekend, en niet veel later werd hij gepresenteerd als de nieuwe teambaas.

Brawn: ,,Ik vind het geweldig dat ik bij Honda ga werken. Het heeft een rijke geschiedenis in de Formule 1. Dat ik het team kan en mag gaan helpen om haar volledige potentieel te gaan benutten, is voor mij een fantastische nieuwe uitdaging in deze sport.”

,,Het team heeft reeds goede investeringen gedaan voor de toekomst, zowel op het personele vlak als op het gebied van windtunnels en dergelijke, om haar ambities werkelijkheid te kunnen laten worden. Ik zie ernaar uit om het team terug aan de top te helpen.”

Nick Fry is uiteraard in zijn nopjes met zijn nieuwe aanwinst en noemt Brawns ervaring ‘van cruciaal belang’ om van Honda een winnend team te maken.

Brawn treedt op 26 november bij Honda in dienst.

erkan666

Bericht door erkan666 » 12 nov 2007, 22:55

misschien dat honda nu ook een optie is voor Alonso?

Roy

Bericht door Roy » 12 nov 2007, 23:03

Hmm, toch wel verassend. Wel erg leuk trouwens, erg goed voor Honda.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 nov 2007, 00:21

Goeie zet van Honda

Nou kon het al niet slechter dan dit jaar natuurlijk :D dus ongetwijfeld de nodige progressie komend jaar.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 13 nov 2007, 09:04

Wordt ook wel tijd dat Honda een beetje resultaten gaat boeken in de F1.
Dit lijkt me een goede zet.
Ben verder benieuwd wat Toyota gaat doen!

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 nov 2007, 10:17

Aardige move.

Tom V

Bericht door Tom V » 13 nov 2007, 17:38

Ik denk dat Honda hier wel een goeie heeft binnen gehaald. Hoewel het nog niets garandeerd, ben benieuwd naar volgend jaar.

Dutch

Bericht door Dutch » 13 nov 2007, 21:33

Ik ben vooral benieuwd naar de link met het spionageschandaal...

Volgens Fry was hij al zeven maanden bezig met het binnenhengelen van Brawn. Hmm, zeven maanden? Dat is april! Ho even, was er toen niet een andere Brit die bij Ferrari goede maatjes was met Brawn en die op een zijspoor werd gezet toen Ross z'n sabbatical nam? En praatte die in april niet met Honda? Samen met die ontwerper van McLaren?

Ik krijg opeens heel andere ideeën over die 'sabbatical'. Want hoe voorkom je dat iemand alle actuele kennis (in z'n hoofd) meeneemt naar een rivaal? Door 'm eerst een jaar te laten tuinieren...

Plaats reactie