Even een eerlijke vraag ...

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 11 nov 2007, 15:03

Fluim schreef:Meer gewicht is toch ook meer grip, ennuh....
Het lijkt mij dat je met meer gewicht en dezelfde snelheid meer naar de buitenkant van de bocht wordt 'gedrukt'.
Ook ligt 't er natuurlijk aan waar dat extra gewicht zit......als 't bijv. onder je motorkap ligt dan wil de auto bij een bocht in eerste instantie rechtdoor, oftewel je krijgt veel meer onderstuur. :wink:

Gebruikersavatar
E30-Amateur
Berichten: 100
Lid geworden op: 22 okt 2007, 00:14
Auto: BMW E36 325i
Locatie: Eindhoven

Bericht door E30-Amateur » 11 nov 2007, 23:54

Wat mij lijkt is dat je karten met auto racen totaal niet kan vergelijken, karten is zo'n stuk gewicht minder dat je daar soms zelfs wat voordeel bij kan hebben door wat meer gewicht in de schaal te hebben, aangezien er nooit lange rechte stukken zijn waar je als lichtgewicht echt voordeel hebt....

ok als lichtgewicht heb je (lijkt mij) een beter controle maar niet per defenitie een betere ligging dan een zwaardere kart, maar dat heeft ook een stuk te maken met wat je gewend bent. (dan heb ik het over natuurlijk niet over 40/50 kilo verschil maar minder natuurlijk).

En dan heb je weer het verschil dat je de kart met je ' kont' de bochten in kan gooien en , ik heb het geprobeerd, met de auto gaat dat ff een stukje moeilijker.

Dus wat mij lijkt: Lichte kart klein voordeel tegenover iets zwaardere,
maar met auto's is dat verschil zeker 5x zo groot!

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 nov 2007, 19:54

Soms is het moeilijk te verwerken om met personen te rijden die al jou zware werk weer teniet doen. Maar volgend jaar rijdt ik met vd bos in een nieuw opgebouwde 1 serie met een 380pk csl motorl erin. Lijkt mij een droom combinatie. En vd bos zit nu ca. 1 sec achter mijn tijden. Die andere rijders zitten 4 to 5 sec achter mijn tijden wat naar mijn inziens wel een beetje teveel is. We gaan zeker nog een paar dagen testen desnoods met extra stoel erin om die laatste sec ook nog weg te werken.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 nov 2007, 20:07

Gave combi :)

Is dat jouw ex cupracer die omgebouwd word Andre? Of gewoon een splinternieuw chassis bij BMW vandaan?

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 nov 2007, 20:13

Nee er wordt door JR Motorsport eigenaar vd bos een nieuwe 1 serie opgebouwd widebody bmw motorsport met csl motor 6 bak seq met orginele bmw motorsport koets met rolkooi.

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 12 nov 2007, 20:33

E30-Amateur schreef: En dan heb je weer het verschil dat je de kart met je ' kont' de bochten in kan gooien en , ik heb het geprobeerd, met de auto gaat dat ff een stukje moeilijker.
Moet je even de avatar van Andre goed bekijken en dan zie je dat daar geen "kont" aan is.

Van alles meer is beter, ook van gewicht ????

Online
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 12 nov 2007, 21:04

Andre schreef:Nee er wordt door JR Motorsport eigenaar vd bos een nieuwe 1 serie opgebouwd widebody bmw motorsport met csl motor 6 bak seq met orginele bmw motorsport koets met rolkooi.
ooooooooo dat wordt smikkelen en smullen whoehoe :lol: heerlijke combo en leker geluidje gegarandeerd 8)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 nov 2007, 21:53

Dat klinkt goed André! Dat klinkt als de mooiste/gaafste/bruutste/meest ideale raceauto waarmee jij ooit hebt gereden, of niet?

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 12 nov 2007, 22:18

Dennis Cavallino schreef:Dat klinkt goed André! Dat klinkt als de mooiste/gaafste/bruutste/meest ideale raceauto waarmee jij ooit hebt gereden, of niet?
Ik vond de E46 GTR en de E90 V8 ook erg "bruut". Wat is de bruutste raceauto waar jij in hebt gereden Dennis?

Andre
Berichten: 11420
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 12 nov 2007, 22:44

Ja ik kijk dus ook heel erg uit naar deze auto. Ik weet hoe mijn 130i cup en straat auto al stuurt. Deze wordt alleen maar beter. Reken op een gewicht van 1100kg.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 12 nov 2007, 23:26

Dat was zeker die widebody die helemaal leeg tijdens de Time Attack op CPZ stond ofniet ?

Machtig mooi.

Houdt JR Motorsport geen meerijd evenementen ? Iedereen 100 eu laten dokken voor 5 rondjes CPZ ofzo?

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 12 nov 2007, 23:41


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 12 nov 2007, 23:42

Welke V8 ligt er eigenlijk in die E90 ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 nov 2007, 00:04

Sander Spoolder schreef:Welke V8 ligt er eigenlijk in die E90 ?

e39 M5 blok

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daNpy, Philipoo, Wout309t en 3 gasten