Dit zijn nou de dingen waarvan Nederland echt naar de haaien gaat, productiviteit gelijk naar 0!
gelukkig hier wel eerst
Dit zijn nou de dingen waarvan Nederland echt naar de haaien gaat, productiviteit gelijk naar 0!
Hier geen twijfels
Z'n gaspedaal werkte wel prima denk ik. Echt, hoe haal je het als rechter in je hoofd om z'n idioot vrij te laten? De kans dat er een gevangenisstraf volgt langer dan zijn voorarrest lijkt me reëel, dus dan kan die prima blijven vastzitten.TLRS schreef: 23 sep 2026, 15:18 "Volgens het OM was daarnaast gebleken dat de stuurbekrachtiging van de auto van J. op de dag van het ongeluk niet functioneerde."
"De advocaat verklaarde dat nu zelfs een ritje in een politiebus voor de man traumatisch is en dat hij nooit zonder rijbewijs achter het stuur zou gaan zitten."
Respectievelijk: so what & geen trauma van mensen dood rijden maar van een ritje in de politiebus![]()
Ik zet in op cellen tekort. Voor m'n gevoel hangt ons land aan elkaar van de 'just in time' logistiek waarbij je constant capaciteit aan het managen bent en niet wat er echt toe doet.Bram schreef: 23 sep 2026, 16:32 Z'n gaspedaal werkte wel prima denk ik. Echt, hoe haal je het als rechter in je hoofd om z'n idioot vrij te laten? De kans dat er een gevangenisstraf volgt langer dan zijn voorarrest lijkt me reëel, dus dan kan die prima blijven vastzitten.
Even verbeterdTLRS schreef: 23 sep 2026, 16:34Ik zet in op hersencellen tekort. Voor m'n gevoel hangt ons land aan elkaar van de 'just in time' logistiek waarbij je constant capaciteit aan het managen bent en niet wat er echt toe doet.Bram schreef: 23 sep 2026, 16:32 Z'n gaspedaal werkte wel prima denk ik. Echt, hoe haal je het als rechter in je hoofd om z'n idioot vrij te laten? De kans dat er een gevangenisstraf volgt langer dan zijn voorarrest lijkt me reëel, dus dan kan die prima blijven vastzitten.
Vrees van niet, hoeft aan niemand verantwoording af te leggen, kan niet gewieberd worden, want voor het leven benoemd. Ik bespeur binnen de rechtspraak een ontluisterend tekort aan voldoende aanwezig geweten.Bram schreef: 23 sep 2026, 16:36 Je kan als rechter toch niet zonder een gigantisch Corry Konings gevoel in je buik vanavond naar huis rijden? Ik kan er met m'n pet niet bij...
Wat moet een rechter met gevoel? Gevoel lijkt me partijdig. Kan me voorstellen dat een 'goeie' advocaat daar gelijk misbruik van maakt.Bram schreef: 23 sep 2026, 16:36 Je kan als rechter toch niet zonder een gigantisch Corry Konings gevoel in je buik vanavond naar huis rijden? Ik kan er met m'n pet niet bij...
Dat kan wel zo zijn natuurlijk, maar voor zover ik weet, met mijn beperkte kennis van de rechtspraak, hoef je die koekert helemaal niet vrij te laten tot de start van het proces.TLRS schreef: 23 sep 2026, 17:31Wat moet een rechter met gevoel? Gevoel lijkt me partijdig. Kan me voorstellen dat een 'goeie' advocaat daar gelijk misbruik van maakt.Bram schreef: 23 sep 2026, 16:36 Je kan als rechter toch niet zonder een gigantisch Corry Konings gevoel in je buik vanavond naar huis rijden? Ik kan er met m'n pet niet bij...
Het is misschien gewoon zakelijk. Lage kans op vluchten + cellentekort. En misschien dat een lang voorarrest kan worden aangezien als partijdigheid ofzo. Ik verzin ook maar wat natuurlijk maar er zal een logica achter zitten.Bram schreef: 23 sep 2026, 19:08 Dat kan wel zo zijn natuurlijk, maar voor zover ik weet, met mijn beperkte kennis van de rechtspraak, hoef je die koekert helemaal niet vrij te laten tot de start van het proces.
Als de te verwachten gevangenisstraf langer duurt dan het te verwachten voorarrest, en als een besluit tot voorlopige vrijlating voor maatschappelijke onrust kan zorgen, mag je zo'n verdachte gewoon vasthouden.
Er zijn vier mensen dood. Zal vast geen moord zijn, maar wel 4x doodslag. Ik snap het dus niet.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Opa en 54 gasten