Is dit bij ‘oog van de naald gebleven?’Fernando schreef: 25 nov 2025, 22:07 Hmm zojuist op de A44 met een gangetje van 140-150 waar je 120 mag. Na een tijdje donkere Volvo station achter me die beetje drukt, dus laat hem voor. Samen tijdje opgereden maar ineens bordje met de beruchte zin: "Stop Politie Volgen". Dus ik ga achter hem rijden en zit al te te bedenken wat de overschrijding met bijbehorende boete zal zijn. Maar hij gaat 2 afritten voorbij, bordje klapt weer weg en hij schiet er met hoge snelheid vandoor. Grote vraag is nu, ga ik nog een boete zien of ben ik door het oog van de naald gekropen?![]()
Je hoogste CJIB acceptgiro
- Will F.
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
China 2.0JP schreef: 12 sep 2026, 12:51https://www.ad.nl/auto/politie-houdt-ve ... ~ace195be/Politie houdt verkeer in de gaten met drones
Het klinkt bijna als sciencefiction, maar het gebeurt echt. In Amsterdam gaat de politie het verkeer nu in de gaten houden met drones. De eerste automobilisten hebben al een boete ontvangen door deze nieuwe methode. ‘Jij ziet ons niet, wij jou wel.’
-
Eric Z
- Auto: BMW G31 530d, E46 323Ci
Juist ja, weer de automobilist. Je zou denken dat ze grotere problemen hebben in Amsterdam waar wat aandacht naar toe moet vanuit de politie.
- JP
Ik hoorde wel van de noodhulpdrone dat dit in meerdere regio's getest zou worden. Bij een melding ongeval snel uitsturen om een beter beeld te krijgen welke hulp nodig is. Lijkt me persoonlijk wel iets tov alle onnodige e-calls, iphone-alerts e.d.
- Knot
Kunnen ze beter in ter Apel inzetten…
-
TLRS
Over een paar jaar lekker de buiten omgeving verstoren met het geluid van honderdduizend super muggenJP schreef: 12 sep 2026, 16:05 Ik hoorde wel van de noodhulpdrone dat dit in meerdere regio's getest zou worden. Bij een melding ongeval snel uitsturen om een beter beeld te krijgen welke hulp nodig is. Lijkt me persoonlijk wel iets tov alle onnodige e-calls, iphone-alerts e.d.
- bandenman
- Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
Een paar maanden geleden onderweg vanuit Limburg met mijn zoon op de snelweg aangehouden door 2 siv's en 2 normale politie auto's; Dit resulteerde in een flinke discussie en een boete totaal van net onder de €1000,-
Een paar weken daarvoor ook al door een motoragent staande gehouden, terecht; te snel gereden en rechts inhalen, ook goed voor ruim €700 (en moest ook nog even €300 cash afrekenen)
Een paar weken daarvoor ook al door een motoragent staande gehouden, terecht; te snel gereden en rechts inhalen, ook goed voor ruim €700 (en moest ook nog even €300 cash afrekenen)
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik ben benieuwd wat je moet uithalen om door 4 politieauto's inclusief 2 SIV's aangehouden te worden 
-
TLRS
Ze inhalen? 
-
OnlineMartijn_bmw
Haha idd wat heb je gedaan voor die 1000 piek?Bram schreef: 12 sep 2026, 21:37 Ik ben benieuwd wat je moet uithalen om door 4 politieauto's inclusief 2 SIV's aangehouden te worden![]()
- Luco
ik denk aso rijgedrag
- JP
Hoefden ze geen boeven te vangen ?
- bartb
Spannend
- Arthur
- Auto: Nr.52
Ik dacht bij die 300,- cash; welke nepagenten waren dat?Bram schreef: 12 sep 2026, 21:37 Ik ben benieuwd wat je moet uithalen om door 4 politieauto's inclusief 2 SIV's aangehouden te worden![]()
- jos_br
Bij mij zijn ze wel zover dat ik bij het minste of geringste meteen €1060,= af mag rekenen en 10mnd rijontzegging. Dat is me tenminste wel beloofd wanneer ik binnen 2 jaar (nu nog anderhalf jaar ongeveer) weer met meer dan 30km/u overschrijding via de officier een boete opgelegd krijg. Bij "recidive" beginnen ze toch wel echt vervelend te worden hoor.
Jos.
Jos.
- Knot
Eigenlijk is dat van de gekken, als je een keer naar 100 op de teller door haalt op een kaarsrechte verlaten 60 weg ben je het haasje.
Ik had dat met het inrijden van het sper met de m235 ergens bij Ter Aar langs het kanaal volledig verlaten 60 zone, even een keer een klein dotje gas stond daar achter de brug iemand met een lasergun dikke boete meteen.
Ik had dat met het inrijden van het sper met de m235 ergens bij Ter Aar langs het kanaal volledig verlaten 60 zone, even een keer een klein dotje gas stond daar achter de brug iemand met een lasergun dikke boete meteen.
- jos_br
Dat dus, ik vertelde nog aan de officier dat ik nog nooit bekeuringen in de bebouwde kom, rood licht, of zelfs een gordel gehad heb. Daarnaast vanaf 1984 geen ongelukken, maar wel het gevoel heb een soort slalom op de snelweg aan het doe ben tussen mensen die met 98km/u zomaar van links naar rechts zwalken. Daarbij mag je in DE op veel stukken 300km/u rijden, en her is dat in een keer gevaarlijk??Knot schreef: 13 sep 2026, 12:30 Eigenlijk is dat van de gekken, als je een keer naar 100 op de teller door haalt op een kaarsrechte verlaten 60 weg ben je het haasje.
Jos.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja, ik denk dat hier 300 km p/u rijden wel vrij gevaarlijk is ja.
Onze wegen zijn smaller, om maar mee te beginnen
Onze wegen zijn smaller, om maar mee te beginnen
-
OnlineEvdP
- Auto: Weer een BMW...
En er wonen iets minder mensen in Duitsland per vierkante kilometer.
- bartb
Speel ik toch maar even advocaat van de duivel.
Als je iets fout doet en je wordt gesnapt. Dan is het toch niet raar dat je daar een pv voor krijgt? Soms zit het mee en soms zit het tegen….
Als je iets fout doet en je wordt gesnapt. Dan is het toch niet raar dat je daar een pv voor krijgt? Soms zit het mee en soms zit het tegen….
- Knot
Er mag alleen wat meer gekeken worden naar wanneer een risico is of wanneer uit een compleet verlaten weg is, regel of niet
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Als ze het gebruiken om bv. de doorijders bij een rood kruis te beboeten vindt ik het een dikke prima !
- jos_br
Ik zie niet veel verschil in de A31 (DE) en de A28 hier. Heb op de hoogte van Nunspeet toch weleens goed de gang erin gehad zonder het idee te hebben dat dat te hard ging.Bram schreef: 13 sep 2026, 16:01 Ja, ik denk dat hier 300 km p/u rijden wel vrij gevaarlijk is ja.
Onze wegen zijn smaller, om maar mee te beginnen![]()
Jos.
- jos_br
Zeker, alleen staan sommige boetes i.m.o. niet meer in verhouding.bartb schreef: 13 sep 2026, 17:04 Speel ik toch maar even advocaat van de duivel.
Jos.
-
OnlineEvdP
- Auto: Weer een BMW...
Hoezo? Regels zijn regels. Wat niet wil zeggen dat ik het met alle regels eens ben maar waar trek je dan de grens? Te snel is te snel, of het nu een rustige landweg is of niet.Knot schreef: 13 sep 2026, 18:30 Er mag alleen wat meer gekeken worden naar wanneer een risico is of wanneer uit een compleet verlaten weg is, regel of niet
Ik rij hier (op de rustige landwegen...) ook wel eens te hard, maar als ik een boete krijg dan is het eigen schuld dikke bult. Ik weet dat het niet mag maar doen het toch. Het zal dan ook niet alleen een boete zijn maar ik zal dan ook voor moeten komen want op de meeste landweggetjes hier mag je maar 60...