Maar Bram, die kiezers kozen toch voor rechts? Dan willen die er toch geen zand in hebben? Puur omdat het jou/wij/ons/zij en hunnie niet aanstaat moet dat maar gebeuren. De kiezers hebben juist zo gekozen dus nu kan de AfD het laten zien wat ze kunnen.
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Arthur
- Auto: Nr.52
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat bedoel ik ook, ik hoop voor de kiezers dat er daadwerkelijk wat gaat veranderen, hopelijk gaat dat dan voor meer vertrouwen in de politiek zorgen. Laat de Afd het maar waarmaken. Ik ondersteun het gedachtengoed van die partij totaal niet, maar een hoop kiezers daar dus wel.
Al snap ik niet goed dat je het wel prima vindt om gehandicapte en asielzoeker kinderen gescheiden onderwijs te laten volgen, dan ben je dus gewoon een tweederangs burger in de ogen van de Afd. Lekker gedachtengoed is dat. Net als het stoppen met lhbti voorlichtin en het stoppen met de financiering van het publieke omroepbestel en kerkelijke organisaties. De pro-Russische gevoelens hebben natuurlijk met de geschiedenis van Oost-Duitsland te maken, maar snappen doe ik dat zeker niet...
Al snap ik niet goed dat je het wel prima vindt om gehandicapte en asielzoeker kinderen gescheiden onderwijs te laten volgen, dan ben je dus gewoon een tweederangs burger in de ogen van de Afd. Lekker gedachtengoed is dat. Net als het stoppen met lhbti voorlichtin en het stoppen met de financiering van het publieke omroepbestel en kerkelijke organisaties. De pro-Russische gevoelens hebben natuurlijk met de geschiedenis van Oost-Duitsland te maken, maar snappen doe ik dat zeker niet...
- RS-Ron
Wat ik dan wel weer bijzonder vind is het totale gebrek aan zelfreflectie bij de gevestigde partijen. Uiteindelijk zijn al die supersociale en verstandelijk bovengemiddelden niet in staat de kiezer een alternatief aan te bieden en ze naar zich toe te trekken. Dus het zal wel meevallen met dat bovengemiddeld intelligent. Haal eerst maar eens de bezem door de ambtelijke organisaties waar veelal de verantwoordelijken voor dit verkiezingsresultaat op sleutelposities zitten.
Gr Ron
Gr Ron
-
TLRS
Dit ^
Zal niet zeggen dat ze niet slim zijn maar 't is twijfelachtig waar ze die intelligentie aan besteden. "Mensen zijn het ZAT" zou Fortuyn gezegd hebben.
Zal niet zeggen dat ze niet slim zijn maar 't is twijfelachtig waar ze die intelligentie aan besteden. "Mensen zijn het ZAT" zou Fortuyn gezegd hebben.
- Elise
Ik zat net te bedenken; de regering voert beleid alsof het een energiemaatschappij of telecomprovider is: mooie welkomstbonus voor de nieuwe klanten en de bestaande klanten krijgen de rekening gepresenteerd 

- JP
Wie durft er dan over te stappen dan ?
- Elise
Mooi om de commentaren van de gevestigde partijen in Duitsland te vernemen naar aanleiding van de winst van AfD.RS-Ron schreef: 07 sep 2026, 19:22 Wat ik dan wel weer bijzonder vind is het totale gebrek aan zelfreflectie bij de gevestigde partijen.
Doet mij denken aan "wir haben es niet gewusst"
- Elise
Steek je licht eens op in Ter Apel!
- JP
-
OnlineLuco
en maar blijven roepen dat ze er niet mee samen willen werken, mooi, volgende ronde een meerderheid en ze staan echt aan de kant met een geminimaliseerde partij.Elise schreef: 07 sep 2026, 20:36Mooi om de commentaren van de gevestigde partijen in Duitsland te vernemen naar aanleiding van de winst van AfD.RS-Ron schreef: 07 sep 2026, 19:22 Wat ik dan wel weer bijzonder vind is het totale gebrek aan zelfreflectie bij de gevestigde partijen.
Doet mij denken aan "wir haben es niet gewusst"![]()