Brandstof, de prijzen.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Re: Brandstof, de prijzen.

Bericht door Knot » 05 sep 2026, 15:14

Ik heb in het begin al maximaal ingelegd wat mocht, alleen dat is maar een klein bedrag omdat je anders te veel rente daarover zou opbouwen. Het aflossing Frye deel heb ik volledig terugbetaald. Alleen het wachten is nu tot het spaardeel een beetje gaat lopen en het begin gaat het niet zo hard maar rente op rente op een gegeven moment komt er wel een beetje vaart in tegen het einde. Feit blijft als je het gewoon afbetaald ben je onder de streep voordeliger uit dan elke maand te betalen ongeacht de hypotheekrente aftrek.

Een beetje reserve is niet erg, maar ik kwam er ook pas achter dat er een drempel is voor het kindgebonden budget dus die € 1000 mag ik mooi terugbetalen over 2025 😳

Je moet echt donders goed alle grenzen en drempels in de gaten houden, anders word je alsnog genaaid…

TLRS

Bericht door TLRS » 05 sep 2026, 16:28

Knot schreef: 05 sep 2026, 15:14 Ik heb in het begin al maximaal ingelegd wat mocht, alleen dat is maar een klein bedrag omdat je anders te veel rente daarover zou opbouwen. Het aflossing Frye deel heb ik volledig terugbetaald. Alleen het wachten is nu tot het spaardeel een beetje gaat lopen en het begin gaat het niet zo hard maar rente op rente op een gegeven moment komt er wel een beetje vaart in tegen het einde. Feit blijft als je het gewoon afbetaald ben je onder de streep voordeliger uit dan elke maand te betalen ongeacht de hypotheekrente aftrek.

Een beetje reserve is niet erg, maar ik kwam er ook pas achter dat er een drempel is voor het kindgebonden budget dus die € 1000 mag ik mooi terugbetalen over 2025 😳
Is het niet zo dat die maximale initiële inleg telt op het totaal dat jaar? Met andere woorden, binnen je bandbreedte mag je in andere jaren ook extra inleggen? Is voor mij ook allemaal lang geleden dus ik kan het mis hebben. Maar je hebt misschien meer vrijheden, meer knoppen om aan te draaien dan je je bewust bent.
Knot schreef: 05 sep 2026, 15:14Je moet echt donders goed alle grenzen en drempels in de gaten houden, anders word je alsnog genaaid…
Ik weet niet wat ik precies van dat perspectief moet vinden. Je hebt zoveel overwaarde, zo'n lage hypotheek last en als ik het goed begrijp.. zoveel middelen. Het kan zo maar zijn dat je bij de rijkste 20% van Nederland zit.

Knot

Bericht door Knot » 05 sep 2026, 16:39

En dan in een Cuore voor de dag komen 😇

Heb het even opgezocht, maar bij de top 10% zit je al als je iets met een 100.000 bruto verdient, nu werk ik parttime maar als je samen met je partner beiden fulltime werkt, heb je toch sowieso meer dan 100.000 bruto

Tenzij jij op de connection bus zit, en je vriendin in de tomatenkas…

TLRS

Bericht door TLRS » 05 sep 2026, 16:55

-
Laatst gewijzigd door TLRS op 05 sep 2026, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 05 sep 2026, 17:20

Kunnen jullie hier verder gaan? viewtopic.php?t=12696

Plaats reactie