Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Knot
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Daarom ga ik ook niet direct aan de kant voor zo'n figuur die honderden meters achter je al met lichtsignalen loopt te seinen.
Heb altijd geleerd dat je voorrang moet krijgen, niet nemen...
Heb altijd geleerd dat je voorrang moet krijgen, niet nemen...
- MParallel
- Auto: BMW
Totdat zo’n Schwanz dan met 250km/h je dan maar rechts voorbij duikt terwijl jij net die kant op wilt gaan.
- Knot
Als je op zo'n manier seinend op mij afkomt ga ik gewoon niet aan de kant en kijkt diegene maar hoe en waar ie ervoorbij komt, hopelijk is de target tijd dan dermate verziekt dat ie anderen niet hetzelfde aandoet.
Kom je gewoon rap aanzetten en zonder intimidatie zal ik keurig plaats maken uiteraard.
Zelfde op de autobahn, volop seinend of met grootlicht aan komen zetten terwijl ik al netjes 234 rij dan wacht je maar even tot ik naar rechts kan zonder vol in de ankers ergens achter klem te lopen.
Kom je gewoon rap aanzetten en zonder intimidatie zal ik keurig plaats maken uiteraard.
Zelfde op de autobahn, volop seinend of met grootlicht aan komen zetten terwijl ik al netjes 234 rij dan wacht je maar even tot ik naar rechts kan zonder vol in de ankers ergens achter klem te lopen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Doel je op heen/terug naar de Ring? Die waren uiteraard heel anders:Knot schreef: 02 sep 2026, 10:40Maar dan de grote vraag... exact dezelfde route terug, of totaal anders?
Heen: Venlo, A61 en dan B257
Terug: B258, B266, extra rondje Rursee en dan via Kornelimunster bij Brand de snelweg weer op.
En ieder zijn keuze om al dan niet aan de kant te gaan, maar ik ga iemand niet bewust in de weg rijden (ook al komt hij seinend aanzeilen en vind ik dat belachelijk gedrag) en ga dus gewoon aan de kant. Het brengt mij immers niks om dan maar in de weg te gaan rijden.
-
HSR
De Ring is wel echt bizar veel sneller geworden als circuit. Met een moderne auto met moderne banden is een 8:00min rijden eigenlijk geen uitdaging meer. 15 jaar geleden was je een hele pik als je 8:00 reed. Nu knal je met 190+ binnen door SX, moest je 15 jaar geleden een proberen. 1 meter verkeerd en je ging achteruit Aremberg in 
@Knot, je wordt echt oud. Vroeger boekte je em 3 rij dik door Fuchsrohre en nu ga je bewust snellere auto's afblokken. Wat gibst?
@Knot, je wordt echt oud. Vroeger boekte je em 3 rij dik door Fuchsrohre en nu ga je bewust snellere auto's afblokken. Wat gibst?
- Knot
Die Rursee is idd mooi, klein stukje om maar fraaie bochten en toch al op de route.
Over dat seinen, tsja, ze mogen eromheen hoor ga ze niet bewust PITTEN oid maar als iemand bij de AH schreeuwend aan komt zetten richting de kassa laat je die toch ook niet voor? Als iemand het vriendelijk vraagt omdat ze maar 1 artikel hebben wel, althans, ik wel.
Over dat seinen, tsja, ze mogen eromheen hoor ga ze niet bewust PITTEN oid maar als iemand bij de AH schreeuwend aan komt zetten richting de kassa laat je die toch ook niet voor? Als iemand het vriendelijk vraagt omdat ze maar 1 artikel hebben wel, althans, ik wel.
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i, E30 325i, E92 M3
Je kan het op 2 manieren zien. Diegene probeert je te waarschuwen, voegt toch ook een vorm van veiligheid toe. Door ze te blokkeren creëer je ook nog eens alleen maar meer gevaar....
Ik vind het snelheidsverschil ook enorm en er zitten een paar piloten tussen die je ook echt afsnijden als ze je voorbij zijn. Maar dat geeft mij geen reden om mezelf ook als een idioot te gaan gedragen en autos op te houden....
Ik vind het snelheidsverschil ook enorm en er zitten een paar piloten tussen die je ook echt afsnijden als ze je voorbij zijn. Maar dat geeft mij geen reden om mezelf ook als een idioot te gaan gedragen en autos op te houden....
- Knot
Ik zie het als seinen in de Porsche SuperCup, proberen je voorganger van de leg te brengen zodat jij de baas uit kunt hangen op zijn positie.
Veiligheid zou zijn als er met gepaste snelheid ingehaald wordt nadat men jou gezien heeft en niet overhaast met risico aan de kant gaat ipv forceren. Zie andere filmpje met die GT3 waar de 992 te gehaast aan de kant gaat en spint.
Maargoed, ik ben ook maar een amateur met 10min BtG tijd hè, maar wil ook normaal kunnen rijden voor zo’n astronomisch bedrag voor een ronde…
Veiligheid zou zijn als er met gepaste snelheid ingehaald wordt nadat men jou gezien heeft en niet overhaast met risico aan de kant gaat ipv forceren. Zie andere filmpje met die GT3 waar de 992 te gehaast aan de kant gaat en spint.
Maargoed, ik ben ook maar een amateur met 10min BtG tijd hè, maar wil ook normaal kunnen rijden voor zo’n astronomisch bedrag voor een ronde…
-
OnlineEmielS60
Ik geniet des te meer van het oude spul wat serieus gebruikt wordt op de schleife. E36’s dat soort spul.
Afgelopen weekend met de S60 daar geweest, zaterdag en zondag 1 ronde gereden, 2 totaal dus. Geweldig hoe hard dat nog er vandoor gaat. Huidige eigenaar heeft hem goed aangepakt, goede banden, sper, pagids. Gaat vlotter rond dan toen ie van mij was. Zaterdag was mooi rustig maar zondag was het toch wel goed spiegelen, de M4’s vliegen je om de oren, en dan rijdt je zelf niet langzaam. Even bij sx gaan kijken en daar viel de hoeveelheid herrie op. Ik zal wel oud worden maar demperloos of met een cutout rondrijden klinkt nergens naar.
Wat betreft shortshiften uit t13, denk dat Jan dat doet om niet in de volgende bocht de auto te unsettlen door vlak voor het inzetten van de bocht te moeten schakelen. Dan maar eerder schakelen om in Hatzenbach ‘rustig’ door te komen.
We reden vroeger (vanaf 2005) samen met ons clubje Volvo 850 rijders, Currywursttuning was het toen, Jan, Johann en ik.
Eerst een 850 naar de ~400 pk gebracht, RS4, RS6 en nu een paar Porsche’s verder.
Afgelopen weekend met de S60 daar geweest, zaterdag en zondag 1 ronde gereden, 2 totaal dus. Geweldig hoe hard dat nog er vandoor gaat. Huidige eigenaar heeft hem goed aangepakt, goede banden, sper, pagids. Gaat vlotter rond dan toen ie van mij was. Zaterdag was mooi rustig maar zondag was het toch wel goed spiegelen, de M4’s vliegen je om de oren, en dan rijdt je zelf niet langzaam. Even bij sx gaan kijken en daar viel de hoeveelheid herrie op. Ik zal wel oud worden maar demperloos of met een cutout rondrijden klinkt nergens naar.
Wat betreft shortshiften uit t13, denk dat Jan dat doet om niet in de volgende bocht de auto te unsettlen door vlak voor het inzetten van de bocht te moeten schakelen. Dan maar eerder schakelen om in Hatzenbach ‘rustig’ door te komen.
We reden vroeger (vanaf 2005) samen met ons clubje Volvo 850 rijders, Currywursttuning was het toen, Jan, Johann en ik.
Eerst een 850 naar de ~400 pk gebracht, RS4, RS6 en nu een paar Porsche’s verder.
-
BMWDennis
Mooi verslagje Paskal, werkt aanstekelijk. Eens kijken of de Fiesta nog start morgen en die kant maar weer eens op zaterdag na het werk. Ik hoop altijd op wat rustige rondjes zondag in de ochtend.
-
OnlineEnrico
De fout is om abrupt uit de weg te gaan. Gewoon je lijn blijven rijden. F$&k the time attackers. Rustig een plek zoeken om te liften en dat hun jou van de lijn af inhalen. Was een trackday toch?veejay schreef: 01 sep 2026, 11:56Ja die kerel ging een partij hard, zo hard ging het niet in de GT3-R ringtaxi vorig jaar die ik had geboekt.
Ik denk dat de gecrashde piloot de fout maakte door naar de inhalende auto te kijken. Klassieker.