Tja...
-
OnlineWout309t
Re: Tja...
Hele vette bak van harte gefeliciteerd!
'Der Bomber' zou hij bij mij heten.
'Der Bomber' zou hij bij mij heten.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Fraaie machine gefeliciteerd! Met de B58 erin een krachtpatser met een kenmerkende sound in een relatief kleine verpakking. Ik zie wel overeenkomsten met de Junkers JU 87. Deze was ook relatief klein, krachtig en had een kenmerkende sound bij de duikvlucht. Dit was een Sturzkampfflugzeug afgekort als StuKa dat ook wel als bijnaam werd gebruikt.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Andry schreef: 02 aug 2026, 13:50 Fraaie machine gefeliciteerd! Met de B58 erin een krachtpatser met een kenmerkende sound in een relatief kleine verpakking. Ik zie wel overeenkomsten met de Junkers JU 87. Deze was ook relatief klein, krachtig en had een kenmerkende sound bij de duikvlucht. Dit was een Sturzkampfflugzeug afgekort als StuKa dat ook wel als bijnaam werd gebruikt.
Staat hier bij mij op een kast:)
M2 noem ik al Messerschmitt, dan vind ik StuKa voor zo'n groot bijna lomp ding als de M50 net iets teveel eer:)
-
ErikS
Gefeliciteerd Robin!
Prima keuze!
Prima keuze!
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Messerschmitt:

-
Robin
Dan noem ik 'm Isetta:)

-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
- JP
Van Messerschmitt naar Schwarzwalder schnitte 
-
Robin
Ik had dus even een zeer smooth rijdende en stille ietwat remote demo 550e Touring mee de laatste dagen. Dank heren van Ekris nogmaals. Wel een topauto in alle opzichten(mag ook wel voor 't prijskaartje lol) . Ben geen fan van stationwagons(nooit geweest), maar dit ding kan bijna alles heel erg goed.
Al vond ik 't vreemd met 90km in de battery(Plug-in Hybrid) dat hij vanaf 'nul' gasgeven erg sterk onderin is, maar toen de battery op -- km stond en de B58 aan 't werk moest, het 'veel meer' beleving gaf en (met denk ik 'n vleugje restpower in de battery, wat volgens de deskundigen er altijd in blijft zitten) dat het allemaal veel koppelrijker en 'powerful' aanvoelde, voor zo'n enorme grote en zware auto. Echt top.
Maar toen ik weer in de Messerschmitt stapte vanmiddag, voelde dat als een handschoen aantrekken: It fits literally. Comfort stuk minder doh, maar zo 'compact' en ook degelijk oldskool mechanisch. Dat viel me echt op en dan voor een bijna 8 jaar oude auto terwijl je uit een 'limo' uit de hogere luxere regionen komt. Niks ten nadele van de 550e. Het laat zien hoe 'goed' de F87 M2/Comp was/is, voor mij dan he.
Maar die B58 belooft wat in de X3 M50. Can't wait. Ik tel de dagen al af. En anders MdV wel:)
Die ook met de 550e reed, maar naar eigen zeggen wel bijna 'verzoop' in de ruimte van het interieur en de stoel op stand allerhoogst en meest naar voren had ongeveer. Skitterend. M'n meissie:)
Nog even over die koosnaampjes. Ik dacht laatst aan de bijnaam 'Ieniemienie' voor de X3.
Maar MdV kwam vorige week met eis en vonnis: Fan van Shakira als ze is gaat ze de X3 'La Loba' noemen; 'De Wolvin' in het Spaans.
Ik reken het goed!
Plaatjes nog:

Al vond ik 't vreemd met 90km in de battery(Plug-in Hybrid) dat hij vanaf 'nul' gasgeven erg sterk onderin is, maar toen de battery op -- km stond en de B58 aan 't werk moest, het 'veel meer' beleving gaf en (met denk ik 'n vleugje restpower in de battery, wat volgens de deskundigen er altijd in blijft zitten) dat het allemaal veel koppelrijker en 'powerful' aanvoelde, voor zo'n enorme grote en zware auto. Echt top.
Maar toen ik weer in de Messerschmitt stapte vanmiddag, voelde dat als een handschoen aantrekken: It fits literally. Comfort stuk minder doh, maar zo 'compact' en ook degelijk oldskool mechanisch. Dat viel me echt op en dan voor een bijna 8 jaar oude auto terwijl je uit een 'limo' uit de hogere luxere regionen komt. Niks ten nadele van de 550e. Het laat zien hoe 'goed' de F87 M2/Comp was/is, voor mij dan he.
Maar die B58 belooft wat in de X3 M50. Can't wait. Ik tel de dagen al af. En anders MdV wel:)
Die ook met de 550e reed, maar naar eigen zeggen wel bijna 'verzoop' in de ruimte van het interieur en de stoel op stand allerhoogst en meest naar voren had ongeveer. Skitterend. M'n meissie:)
Nog even over die koosnaampjes. Ik dacht laatst aan de bijnaam 'Ieniemienie' voor de X3.
Maar MdV kwam vorige week met eis en vonnis: Fan van Shakira als ze is gaat ze de X3 'La Loba' noemen; 'De Wolvin' in het Spaans.
Ik reken het goed!
Plaatjes nog:

-
Arthursx
Mooi man die X3, echt een geslaagd model. Wanneer kan je 'm ophalen?
Zo'n 550e lijkt me wel een mooie opvolger voor m'n 530E G31, snap niet waarom BMW niet in die generatie de B58 hybride combi heeft gebruikt, alleen in de sedan helaas.
Zo'n 550e lijkt me wel een mooie opvolger voor m'n 530E G31, snap niet waarom BMW niet in die generatie de B58 hybride combi heeft gebruikt, alleen in de sedan helaas.
-
Robin
Laatste week september Arthur.
Ik vind 'm irl zeer stoer en dik.
Ja die 550e Touring is wel 'n ding hoor, maar qua footprint nog 'veel' groter dan de X3. En dat hoge zitten bevalt ons ook wel!
Ik vind 'm irl zeer stoer en dik.
Ja die 550e Touring is wel 'n ding hoor, maar qua footprint nog 'veel' groter dan de X3. En dat hoge zitten bevalt ons ook wel!
- Joy
Lekkere wagen Robin, gefeliciteerd. Als je een vreemd merk zou moeten kiezen waar had je dan nog je licht opgestoken?
- JP
BYD ?
-
OnlineRoy RS
Fraaie machine Robin, en lekker stevige motor erin, old school wel
Is dat de zelfde aandrijflijn als de x5 edrive 50? Daar ben ik pas met trailer en atom mee naar uk geweest en dat was me wat te log, maar wel echt vlot zeg.
In een x3 (niet zo log
) lijkt me dat wel echt bizar
Veel plezier ervan!
Is dat de zelfde aandrijflijn als de x5 edrive 50? Daar ben ik pas met trailer en atom mee naar uk geweest en dat was me wat te log, maar wel echt vlot zeg.
In een x3 (niet zo log
Veel plezier ervan!
-
Robin
Spyker vind ik nogal een vreemd merkJoy schreef: 19 aug 2026, 20:51 Lekkere wagen Robin, gefeliciteerd. Als je een vreemd merk zou moeten kiezen waar had je dan nog je licht opgestoken?
Mercedes GLC 43 denk ik? Maat van me heeft een 320 van de vorige generatie? Een keer zien staan. Verder niet over gehad. Op de site is dat nu allemaal electrisch???
Range Rovers vindt MdV (en ik ook wel) leuk, maar ben bang voor issues. Tesla Model 3, en Polestars, maar geen laadpaal hè?:)
En de Cupra Formentor VZ5 is nieuw meer leverbaar? Alleen de Performance/ABT? Wel mooi ding, voor de helft van de prijs, maar FWD en 272pk weet ik niet hoor....
@Roy. X5 50e van de laatste gen. Dat is een aandrijflijn die min of meer ook in die 550e zit, met 313pk B58 en de rest(489pk totaal) battery.
Bij 550e is 't 381pk B58 en de rest tot 489pk battery begreep ik.
X3 M50 hierboven is 381pk B58 en restvermogen kleineter battery. 398pk. In theorie aldus zo ongeveer alle testers wereldwijd.
Nu lees ik de specs van alledrie en de X3 M50 is qua massa de 'lichtste' , er is eentje getest ónder de 2000kg (zonder panoramadak) 1998kg.
De 550e en X5 50e wegen >2250 en >2450kg
Vandaar ook weer die beleving terugkomend in de Messerschmitt hoe direct/compact en minder zwaar 't is
En de MINI ja, maar die motor maakt 't minder fijn vind ik. Dus ik snap Hielke wel met 75pk. Dat schiet tenminste wél op.
-
OnlineMartijn_bmw
Dik Robin nog met mooie 6 pitter erin
nogmaals Feli! 
-
Emiel
Die X3 moet wel leuk rijden met die bom erin en minder gewicht, kleiner, etc. Benieuwd naar je ervaringen.
-
OnlineRoy RS
Robin schreef: 20 aug 2026, 05:57Spyker vind ik nogal een vreemd merkJoy schreef: 19 aug 2026, 20:51 Lekkere wagen Robin, gefeliciteerd. Als je een vreemd merk zou moeten kiezen waar had je dan nog je licht opgestoken?![]()
Mercedes GLC 43 denk ik? Maat van me heeft een 320 van de vorige generatie? Een keer zien staan. Verder niet over gehad. Op de site is dat nu allemaal electrisch???
Range Rovers vindt MdV (en ik ook wel) leuk, maar ben bang voor issues. Tesla Model 3, en Polestars, maar geen laadpaal hè?:)
En de Cupra Formentor VZ5 is nieuw meer leverbaar? Alleen de Performance/ABT? Wel mooi ding, voor de helft van de prijs, maar FWD en 272pk weet ik niet hoor....
@Roy. X5 50e van de laatste gen. Dat is een aandrijflijn die min of meer ook in die 550e zit, met 313pk B58 en de rest(489pk totaal) battery.
Bij 550e is 't 381pk B58 en de rest tot 489pk battery begreep ik.
X3 M50 hierboven is 381pk B58 en restvermogen kleineter battery. 398pk. In theorie aldus zo ongeveer alle testers wereldwijd.
Nu lees ik de specs van alledrie en de X3 M50 is qua massa de 'lichtste' , er is eentje getest ónder de 2000kg (zonder panoramadak) 1998kg.![]()
De 550e en X5 50e wegen >2250 en >2450kg
Vandaar ook weer die beleving terugkomend in de Messerschmitt hoe direct/compact en minder zwaar 't is
En de MINI ja, maar die motor maakt 't minder fijn vind ik. Dus ik snap Hielke wel met 75pk. Dat schiet tenminste wél op.Wél extreem extreem zuinig.
400pk in de auto van je vrouw
Als ik nog tijd vindt deze vakantie dan zal ik eens een draadje openen van wat was je eerste auto (combinatie) bij aanmelden op df en wat heb je nu.
Als ik deze dingen lees dan denk ik dat er hier en daar mensen van ver en ver gekomen zijn
-
OnlineMartijn_bmw
Leuk idee zo’n topic! Die zal ik starten