Vind de kleurstelling van de Koenigsegg niet passen….en de blokjes te duur bij LegoMark 320iS schreef: 05 aug 2026, 17:58 Ja klopt. De andere merken dan Lego proberen de vorm van de auto zo goed mogelijk te benaderen en dat lukt niet met techniek blokjes. Ik vind dat Lego het toch het beste doet door meer het silhouet van de auto te benaderen. Die nieuwe Koenigsegg vind ik dan wel weer minder.
Het Lego topic
- JP
Re: Het Lego topic
- Mark 320iS
Nee klopt. Qua prijzen loont het wel om voor aanbiedingen te kijken, heb voor zowel de Sian als de Daytona minder dan €300 betaald. Heb jij wel eens wat van zo’n ander merk gebouwd dan en hoe is dat qua kwaliteit? Met m’n dochter heb ik zo’n aliexpress achtbaan in elkaar gezet, die was best aardig.JP schreef: 05 aug 2026, 19:02Vind de kleurstelling van de Koenigsegg niet passen….en de blokjes te duur bij LegoMark 320iS schreef: 05 aug 2026, 17:58 Ja klopt. De andere merken dan Lego proberen de vorm van de auto zo goed mogelijk te benaderen en dat lukt niet met techniek blokjes. Ik vind dat Lego het toch het beste doet door meer het silhouet van de auto te benaderen. Die nieuwe Koenigsegg vind ik dan wel weer minder.
-
Gisae
Afgelopen dagen deze gebouwd:

Mattel NSX.
Voor ong. €40,- een leuk model om te bouwen. Het eindresultaat is erg mooi om te zien, maar dan zijn alle delen die de vorm bepalen specifiek voor deze auto gemaakt. Er zitten veel halve stenen in, gebogen vlakjes die niet in ‘the system’ passen, of stenen die snot bouwen heel makkelijk maken. Het op elkaar drukken gaat ook niet altijd even makkelijk.
Lego is qua stenen beter, je zet het makkelijker op elkaar en het blijft beter zitten. En de ontwerpers moeten creatiever zijn om een vorm te maken. Speciaal voor een model vormen maken voelt als valsspelen.

Mattel NSX.
Voor ong. €40,- een leuk model om te bouwen. Het eindresultaat is erg mooi om te zien, maar dan zijn alle delen die de vorm bepalen specifiek voor deze auto gemaakt. Er zitten veel halve stenen in, gebogen vlakjes die niet in ‘the system’ passen, of stenen die snot bouwen heel makkelijk maken. Het op elkaar drukken gaat ook niet altijd even makkelijk.
Lego is qua stenen beter, je zet het makkelijker op elkaar en het blijft beter zitten. En de ontwerpers moeten creatiever zijn om een vorm te maken. Speciaal voor een model vormen maken voelt als valsspelen.
Laatst gewijzigd door Gisae op 06 aug 2026, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Afbeelding laadde niet @Gisae, nu .jpg toegevoegd, doet ie nog niks.

-
Gisae
Uit imgur krijg ik geen directe link. Nu met imgbb welRobin schreef: 06 aug 2026, 10:31 Afbeelding laadde niet @Gisae, nu .jpg toegevoegd, doet ie nog niks.![]()
![]()
-
Robin
^ ik zie 'm. 
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Met vierkante blokjes is het moeilijk ronde vormen te maken van een auto te maken........of het moet een auto zijn met niet ronde vormen zoals een Landrover of een Jeep dat lukt beter in het vierkant.
Die Audi lijkt idd. een paar keer over de kop te zijn gegaan, niet zo goed gelukt.
Die Audi lijkt idd. een paar keer over de kop te zijn gegaan, niet zo goed gelukt.
-
Robin
^Deze had ik(1980 blijkbaar?) Pa hielp me nog met die versnellingsbakraderen die ik te strak op mekaar had geschoven(speling): Ik was 10.

- JP
Ik heb een paar modellen van Rastar, had ik van te voren nooit van gehoord. Een Huayra BC en een F1 RB.
Kwaliteit van minstens hetzelfde niveau als Lego, vormen zijn gewoon gepikt lijkt het wel. Alleen de dozen kosten (omgerekend naar cent per blokje) de helft van Lego.
Daarbij zijn er ook merken zoals CaDa die alles printen op de blokjes en niet zoals Lego, 6 vellen met stickers meeleveren.
Kwaliteit van minstens hetzelfde niveau als Lego, vormen zijn gewoon gepikt lijkt het wel. Alleen de dozen kosten (omgerekend naar cent per blokje) de helft van Lego.
Daarbij zijn er ook merken zoals CaDa die alles printen op de blokjes en niet zoals Lego, 6 vellen met stickers meeleveren.
-
TLRS
Deze heb ik ook gehad. Best luxe ding dacht ik? Zuigers, diff, vering, verstelbare stoelen? en een versnelling?
-
OnlineEvdP
- Auto: Weer een BMW...
Ik heb wel "Chinese" modellen gehad die gewoon van Lego gepikt waren. Minder duur, geen doos maar een plastic zak en tegenwoordig heb je instructies op PDF en geen boekje.JP schreef: 06 aug 2026, 15:02 Ik heb een paar modellen van Rastar, had ik van te voren nooit van gehoord. Een Huayra BC en een F1 RB.
Ik heb ook wel BlueBrixx gekocht. Die hebben een winkel in Oldenburg en dat spul ziet er echt prima uit.
- Knot
3bak met achteruit ook nog. Ik heb m nog staan.
Vroeger zoveel mee gereden dat de zuigers in de olie moesten omdat hij in 1 te stroef ging lopen. Klap lampen, alles zat erop. 200 gulden destijds
- Martijn_bmw
Gaaf ding inderdaad in die tijd!
-
TLRS
Wel cool dat je 'm nog hebtKnot schreef: 06 aug 2026, 21:31 3bak met achteruit ook nog. Ik heb m nog staan.
Vroeger zoveel mee gereden dat de zuigers in de olie moesten omdat hij in 1 te stroef ging lopen. Klap lampen, alles zat erop. 200 gulden destijds
- Martijn_bmw
Haha inderdaad dat weet ik ook nog wel met die zwarte pinnetjes 
- Knot
Grijze oke, zwarte waren drama idd. Had je een tool voor om eruit te wringen.
Ik heb al die dingen nog intact bij mn ouders staan, testcar, gele watervliegtuig, rode hijskraan met pneumatische bediening, heftruck etc.
Ik heb al die dingen nog intact bij mn ouders staan, testcar, gele watervliegtuig, rode hijskraan met pneumatische bediening, heftruck etc.
-
TLRS
Als je er een keer een fotootje van hebt Knot? Jeugdsentiment to the max. Die heftruck wilde ik ook maar ze namen een gele shovel voor me mee. Zolang het technisch lego was vond ik het best.
We hadden vroeger een paar van die vierkante lego foldertjes. Denk dat ze er niet meer zijn.. maar als ik ze tegenkom zal ik eens wat fotootjes maken.
We hadden vroeger een paar van die vierkante lego foldertjes. Denk dat ze er niet meer zijn.. maar als ik ze tegenkom zal ik eens wat fotootjes maken.
- Knot
Van mijn eigen Lego zo snel geen foto maar dit is het zegmaar zo'n beetje, rond 1991/1992.
- Bijlagen
-
- Lego_8837.JPG (150.75 KiB) 419 keer bekeken
-
- Lego_8843.JPG (88.39 KiB) 419 keer bekeken
-
- Lego_8855.JPG (153.49 KiB) 419 keer bekeken
- Knot
Die kraan was trouwens met 3 pompen en rupsbanden bedenk ik me nu, de 8851.
- Bijlagen
-
- Lego_8851.JPG (135.94 KiB) 417 keer bekeken
- Martijn_bmw
Die bovenste graafmachine had ik ook, fantastisch en dan zo zwaar iets proberen te heffen dat de slangetjes van de cilinder af sprongen 
- Knot
Heel hekenbaar en dan beter vast proberen te maken.
- Martijn_bmw
Haha inderdaad met van die boterhamzakjes sluiters probeerde ik dat
-
Tom
Op Instagram zie ik wel eens van die oude brochures van Lego voorbij komen 'uit mijn tijd' ('83 + paar jaar om in je Lego tijd te zitten). Prachtig om te zien, herken alles nog nadat je wekenlang plaatjes keek wat je voor sinterklaas wilde 

- Knot
Er was ook zo’n dure LEGO trein idd