frankie schreef: 29 jul 2026, 21:44
Hoe smal zijn die buckets? Ik denk dat ik daar niet in pas
Ik heb een normaal postuur dus voor mij echt prima. Het zijn dezelfde stoelen als in de 991 (en zelfs 918), op de Ring zie je genoeg mensen met een kilootje meer die in een GT3 met deze stoelen stappen. Je mag altijd bij mij komen passen (ik woon in regio Eindhoven) maar de kans dat er bij je lokale Porsche-dealer een auto staat met dezelfde stoelen is vrij groot (de 991 GTS zie je ook regelmatig met deze stoelen, sommige 718 4.0 GTS, GT2's, GT3's etc.).
JeroenT schreef: 29 jul 2026, 23:16
Tijd voor een setje BMC filters! Ik heb ze ook in m'n 4.0 geplaatst, aanrader!
Thanks voor de tip, dat helpt voor geluid?
Enrico schreef: 30 jul 2026, 12:42
Zeer leuke wagens! Ze houden hun waarde beter dan veel andere modellen!
Overwogen om je GT4 Cabrio door Manthey te laten uitlijnen?
Vooralsnog houd ik het bij de standaard uitlijning, voor mij is dat goed genoeg. Al zal zo'n Manthey uitlijning ongetwijfeld weer een stuk beter zijn. Zal eens wat inlezen of het iets voor mij is.
nielsdf schreef: 30 jul 2026, 15:07
Helemaal gemist dat er hier ook een Spyder-rijder rondhangt!
Na een 987 heb ik nu een 991 maar een 718 Spyder staat erg op het verlanglijstje als vervanger. Heb je toevallig ook het verschil ervaren tussen een 981 en een 718? Over de 981 lees je dat deze wat rauwer zou zijn, maar een 718 is toch net wat mooier en moderner.
Hoe ervaar je de 918-buckets? Rij je ook wel eens in minder warme omstandigheden en mis je dan de stoelverwarming? (dat is voor mij een reden dat ik eigenlijk kijk naar de oudere buckets waarin wel stoelverwarming kon)
Heel veel (rij)plezier ermee in ieder geval!
De 981 schijnt inderdaad wat rauwer te zijn en beter te klinken. Sommige puristen kiezen daarvoor. Ik heb de 981 Spyder nooit gereden. De 718-generatie heeft geloof ik als voordeel dat ie echt identiek is aan de GT4 (en de ophanging voorzijde weer identiek is aan de GT3), onderstel is dus iets verfijnder. Beide generaties zijn een goede keus. Toen de 987 Spyder uit kwam wilde ik die al hebben. Die is er nooit gekomen, wat later wel een Alfa Romeo 4C. Toen die het veld ging ruimen was de 718 Spyder al uit en ben ik een beetje automatisch daarvoor gegaan, mede omdat het budget het toe liet.
Vroeger reed ik met mijn cabrio's ook in de winter of met koude temperaturen. Stoelverwarming is dan zeker fijn. De Spyder is tot dusver enkel buiten gekomen met wat hogere temperaturen.
BMWDennis schreef: 30 jul 2026, 19:11
Gaaf Tom! We lezen/zien het graag als je eens een leuk uitstapje met de auto hebt gemaakt
Ik moet inderdaad wat vaker posten