BMW iX3 (G45)
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: BMW iX3 (G45)
FWIW.
Alles is subjectief. En als M50 wel ongeveer de Laatste der Mohikanen misschien.
-
Kadett
Thx.Robin schreef: 24 jul 2026, 07:27
FWIW.
Alles is subjectief. En als M50 wel ongeveer de Laatste der Mohikanen misschien.
Voor mij is het allang einde tijdperk qua autorijden. BMW heeft voor mij totaal geen aansprekende modellen meer sinds de G20 LCI met die grotere media schermen. En vanuit de EU alle nannies die op auto's verplicht zijn geworden.
Zijn er eigenlijk nog moderne auto's waar je zelf kan schakelen tussen adaptive cruise controle en normale? ACC is gewoon bloed irritant op Nederlandse snelwegen kan je alsnog de CC overrulen met gaspedaal ook al staat afstand op kortst.
-
Robin
Wel mee eens Maarten, maar ik ben er al wat aan gewend ofzo.
Vele zaken kunnen ook uit binnen 10s uit(MINI van MdV): Start Stop, Lane Departure en Snelheidslimiet.
Ik rij nooit op CC/ACC ook op lange ritten eigenlijk niet/nooit. MdV vindt 't eng dat 'zelf rijden'
Voor ons (MdV) wordt 't een daily. Meer binnenruimte en meer 'comfy':)
En een B58 zou helemaal ideaal zijn, met tóch 700-900km range. We zullen zien. Je moet tóch iets goedpraten.
Vele zaken kunnen ook uit binnen 10s uit(MINI van MdV): Start Stop, Lane Departure en Snelheidslimiet.
Ik rij nooit op CC/ACC ook op lange ritten eigenlijk niet/nooit. MdV vindt 't eng dat 'zelf rijden'
Voor ons (MdV) wordt 't een daily. Meer binnenruimte en meer 'comfy':)
En een B58 zou helemaal ideaal zijn, met tóch 700-900km range. We zullen zien. Je moet tóch iets goedpraten.
- Knot
ACC vind ik nog wel gaan eerlijk gezegd, meest vervelende is dat als iemand je inhaalt en zich af laat zakken dat ie dan niet rechts in wil halen.
Lane Assist erger ik me meer aan, vanochtend nog een knap staaltje prutswerk met de Polestar 2 op de A20, gaat het van 2 naar 3 banen, stippellijn is dan even weg omdat de 3e baan erbij komt, auto trekt dan naar links om de buitenste lijn te volgen, stippellijn begint weer en hij zet m met een ruk aan het stuur toch maar terug in de 2e baan... WTF mensen....
Lane Assist erger ik me meer aan, vanochtend nog een knap staaltje prutswerk met de Polestar 2 op de A20, gaat het van 2 naar 3 banen, stippellijn is dan even weg omdat de 3e baan erbij komt, auto trekt dan naar links om de buitenste lijn te volgen, stippellijn begint weer en hij zet m met een ruk aan het stuur toch maar terug in de 2e baan... WTF mensen....
-
Kadett
Dat merkte ik vorige week toen ik 400km in de Multivan T7 van de buurman reed. Heel irritant inderdaad, maar de Yaris Hybrid (2020) van mijn vader had dat weer niet die hield enkel afstand op de voorganger op rijbaan en niet op de baan ernaast. Ideaal bij trajectcontroles op A4 en A2.Knot schreef: 24 jul 2026, 09:36 ACC vind ik nog wel gaan eerlijk gezegd, meest vervelende is dat als iemand je inhaalt en zich af laat zakken dat ie dan niet rechts in wil halen.
- Martijn_bmw
Doet mijn Q4 ook idd, maar als je dan 1 tikje tegen gaspedaal geeft gaat hij wel rechts inhalen als er op je eigen baan voldoende afstand is tot de voorganger. Niet heel gek overigens dat een automatisch systeem niet uit zichzelf een verkeersovertreding begaatKadett schreef: 24 jul 2026, 10:04Dat merkte ik vorige week toen ik 400km in de Multivan T7 van de buurman reed. Heel irritant inderdaad, maar de Yaris Hybrid (2020) van mijn vader had dat weer niet die hield enkel afstand op de voorganger op rijbaan en niet op de baan ernaast. Ideaal bij trajectcontroles op A4 en A2.Knot schreef: 24 jul 2026, 09:36 ACC vind ik nog wel gaan eerlijk gezegd, meest vervelende is dat als iemand je inhaalt en zich af laat zakken dat ie dan niet rechts in wil halen.
- Knot
Goede tip, zal ik eens proberen.
-
Robin
Bij mijn weten is Volvo ongeveer de geestelijk vader van de kreukelzones(?) en sowieso van standaard veiligheidsgordels voor toch(?), dan zijn de acties die jij beschrijft misschien ingeprogrammeerd om zo'n boring A-B voertuig toch wat emotioneler en spannender te maken.Knot schreef: 24 jul 2026, 09:36
Met de X3 30e nergens last van qua Lane Assist etc. CC even geprobeerd, toen weer uit gezet. BMW jonguh:)
- Knot
Dit stuk bedoel ik, hij denkt dan dat de rijbaan breder wordt en gaat het midden opzoeken, tot de stippellijn weer begint en dan is ie gefopt.
- Bijlagen
-
- a20.jpg (248.2 KiB) 816 keer bekeken
- Martijn_bmw
Opzich ook wel een bijzonder stukje daar
Maar dat is ook het probleem bij al die nanny's en "hulpsystemen"
In 99% van de gevallen werken ze prima waar de situaties standaard zijn maar in de bijzondere gevallen met ingewikkelde weglijnen raken ze in de war en komen de gekke ingrepen. Die laatste 1% is zo irritant dat ik ze allemaal uitzet.
In 99% van de gevallen werken ze prima waar de situaties standaard zijn maar in de bijzondere gevallen met ingewikkelde weglijnen raken ze in de war en komen de gekke ingrepen. Die laatste 1% is zo irritant dat ik ze allemaal uitzet.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik vind lane assist alleen irritant op 60 wegen waar de belijning een stuk van de zijkant zit. Auto rijdt daar dan midden op de weg bij wijze van, maar je bent altijd aan het worstelen als er een tegenligger aan komt.
De systemen doen hun ding, maar bij de weg inrichting mag er ook wel eens over nagedacht worden.
De systemen doen hun ding, maar bij de weg inrichting mag er ook wel eens over nagedacht worden.
- Fabian
Jup, zo overrule je het "niet rechtsinhalen" idd.Martijn_bmw schreef: 24 jul 2026, 10:19Doet mijn Q4 ook idd, maar als je dan 1 tikje tegen gaspedaal geeft gaat hij wel rechts inhalen als er op je eigen baan voldoende afstand is tot de voorganger. Niet heel gek overigens dat een automatisch systeem niet uit zichzelf een verkeersovertreding begaatKadett schreef: 24 jul 2026, 10:04Dat merkte ik vorige week toen ik 400km in de Multivan T7 van de buurman reed. Heel irritant inderdaad, maar de Yaris Hybrid (2020) van mijn vader had dat weer niet die hield enkel afstand op de voorganger op rijbaan en niet op de baan ernaast. Ideaal bij trajectcontroles op A4 en A2.Knot schreef: 24 jul 2026, 09:36 ACC vind ik nog wel gaan eerlijk gezegd, meest vervelende is dat als iemand je inhaalt en zich af laat zakken dat ie dan niet rechts in wil halen.
Lane Assist erger ik me meer aan, vanochtend nog een knap staaltje prutswerk met de Polestar 2 op de A20, gaat het van 2 naar 3 banen, stippellijn is dan even weg omdat de 3e baan erbij komt, auto trekt dan naar links om de buitenste lijn te volgen, stippellijn begint weer en hij zet m met een ruk aan het stuur toch maar terug in de 2e baan... WTF mensen....![]()
- Fabian
Daarom geloof ik ook niet in zelfrijdende auto's. De weginrichting is overal anders, en dan zijn er nog werkzaamheden die overal net anders worden ingericht etc etc.Richardt. schreef: 24 jul 2026, 10:56 Ik vind lane assist alleen irritant op 60 wegen waar de belijning een stuk van de zijkant zit. Auto rijdt daar dan midden op de weg bij wijze van, maar je bent altijd aan het worstelen als er een tegenligger aan komt.
Ondersteuning: prima
Zelfrijden: geloof niet dat dat er ooit 100%, foutloos, gaat zijn.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Ja, die zijn er nog. Bij mij is het nu wel verstopt in een menu ipv op het stuur. En elke keer als je de auto weer start dan staat hij op ACC. Dus wel weer een extra handeling.Zijn er eigenlijk nog moderne auto's waar je zelf kan schakelen tussen adaptive cruise controle en normale? ACC is gewoon bloed irritant op Nederlandse snelwegen kan je alsnog de CC overrulen met gaspedaal ook al staat afstand op kortst.
-
Kadett
Vroeger was het een simpele handeling van CC knopje ingedrukt houden. Als je niet erg vind om in een treintje te rijden prima. Maar rij graag vMax + 5 op de GPS en dan rij je overdag gewoon iedereen voorbij. Vaak rechts want die rijbaan is veel te eng om op te rijden.Arthur schreef: 24 jul 2026, 15:13Ja, die zijn er nog. Bij mij is het nu wel verstopt in een menu ipv op het stuur. En elke keer als je de auto weer start dan staat hij op ACC. Dus wel weer een extra handeling.Zijn er eigenlijk nog moderne auto's waar je zelf kan schakelen tussen adaptive cruise controle en normale? ACC is gewoon bloed irritant op Nederlandse snelwegen kan je alsnog de CC overrulen met gaspedaal ook al staat afstand op kortst.
- Mark 320iS
Ik kan dat rechtsinhalen gewoon instellen, dan doet ie het wel, blijft gewoon permanent zo staan.
-
Rnd
Bij mij is dat ook een optie die ik kan instellen inderdaad. Ik heb wel driving assistent plus gekocht. Ik vind het ideaal. Het is natuurlijk geen FSD van Tesla, maar voor lange ritten werkt het echt fijn.
- Arthur
Nooit naar gekeken, wist niet eens dat het bestond. Zal eens zoeken waar dat zit. Mss ook al wel aangevinkt in het begin, geen idee 
-
Rnd
Als je het niet hebt, kan je het waarschijnlijk ook achteraf kopen. Kan ook per maand, dan is het volgens mij 45,- Euro. Ik heb het een paar keer geprobeerd tijdens de vakantie en toen maar besloten om het voor onbepaalde tijd af te kopen. Was iets van 1.200,- Euro geloof ik.
- Arthur
Voor 1200,-?? Nee, dank je