JP schreef: 17 jul 2026, 13:42 Gewoon het lichaam aan de varkens voeren, vaak is dat voor het slachtoffer een dubbele straf![]()
Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Martijn_bmw
Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...
- Arthur
- Auto: Nr.52
- MParallel
- Auto: BMW
haha nee idd.Sabberjoch schreef: 17 jul 2026, 13:18één fout is dus niet voldoende?MParallel schreef: 17 jul 2026, 11:35 Stap 2 is dat je dit vervolgens ook schriftelijk bevestigd en door beide ondertekend, in tweefout.
Moet uiteraard voud zijn.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mocht ik jou een keer irl ontmoeten.MParallel schreef: 17 jul 2026, 15:46haha nee idd.Sabberjoch schreef: 17 jul 2026, 13:18één fout is dus niet voldoende?MParallel schreef: 17 jul 2026, 11:35 Stap 2 is dat je dit vervolgens ook schriftelijk bevestigd en door beide ondertekend, in tweefout.
Moet uiteraard voud zijn.
Ik: 'Hey MParallel alles goed?'
MP: 'Nee twee fout'
Meer koffie
- RS-Ron
De huidige empatische aanpak is veel te extreem doorgeslagen en werk alleen in fantasialand. De rechters bedrijven inmiddels gewoon politiek, verzin ik niet, zat een rechter een aantal jaren geleden doodleuk op televisie te vertellen. Te veel vonnissen zijn onderbouwd op het niveau van een Barba-Papa-script. Het publiek wat door de leugen, dat deze methode per definitie werkt, heen prikt is inmiddels redelijk groot. Hulp en zorg is prima, maar na een X aantal keer recidive mag je daar best een keer mee stoppen.TLRS schreef: 17 jul 2026, 12:54 Misschien geloven de rechters in de empathische aanpak omdat het elders blijkt te werken. Maar ontbreekt misschien verderop in het systeem de zorg die sommige van deze mensen nodig hebben?
En de maatschappelijke acceptatie. Als deze methode kan werken.. breng het dan in beeld.
Of zou het publiek daar te klein voor zijn. Zijn er teveel hersenloze series en films om te kijken en te weinig interesse in de wereld..
- Knot
https://www.nu.nl/buitenland/6403527/fr ... el-in.html
Zo kan het ook, niks meegaan in waanbeelden etc, gewoon 18 jaar cel! Mooi ook dat applaus na de uitspraak.
Zo kan het ook, niks meegaan in waanbeelden etc, gewoon 18 jaar cel! Mooi ook dat applaus na de uitspraak.
-
Robin
Knot schreef: 18 jul 2026, 08:05 https://www.nu.nl/buitenland/6403527/fr ... el-in.html
https://nl.wikipedia.org/wiki/Guillotine
En vóórdat we hier discussie krijgen over wél of géén doodstraf; ik lees soms tóch tussen de woorden van sommigen (en ook irl) door dat als sujetten als Trump worden geelimineerd 'de wereld er een stuk beter uit zou zien', of iets van die strekking. Begin dan 'klein' met zo'n huftertje en met een valbijl wat mij betreft. Ik kan zo twee handen vol opnoemen van figuren die daar ook kostenloos gebruik van mogen maken. Maar dat doe ik niet, want ik ben vredelievend.
- Elise
Precies. Maar voor sommige vergrijpen moet recidive helemaal niet mogelijk zijn, dus of levenslang of de doodstraf.RS-Ron schreef: 17 jul 2026, 21:05De huidige empatische aanpak is veel te extreem doorgeslagen en werk alleen in fantasialand. De rechters bedrijven inmiddels gewoon politiek, verzin ik niet, zat een rechter een aantal jaren geleden doodleuk op televisie te vertellen. Te veel vonnissen zijn onderbouwd op het niveau van een Barba-Papa-script. Het publiek wat door de leugen, dat deze methode per definitie werkt, heen prikt is inmiddels redelijk groot. Hulp en zorg is prima, maar na een X aantal keer recidive mag je daar best een keer mee stoppen.TLRS schreef: 17 jul 2026, 12:54 Misschien geloven de rechters in de empathische aanpak omdat het elders blijkt te werken. Maar ontbreekt misschien verderop in het systeem de zorg die sommige van deze mensen nodig hebben?
En de maatschappelijke acceptatie. Als deze methode kan werken.. breng het dan in beeld.
Of zou het publiek daar te klein voor zijn. Zijn er teveel hersenloze series en films om te kijken en te weinig interesse in de wereld..
Holleeder mag ondertussen de EBI verlaten, benieuwd wanneer Mohammed B, Taghi en Said Razzouki naar een milder regime worden overgeplaatst. Want we moeten wel empathisch blijven natuurlijk.
In El Salvador, de CECOT gevangenis, snappen ze het beter.

-
Kadett
Doodstraf mag van mij zo weer ingevoerd worden. En dan niet zoals in de VS dat je nog 20 jaar in dodencel zit. Als er onomstotelijk bewijs is binnen maand executie. Kijk naar die rasta die in de VS vorig jaar die Oekrainse vrouw van 23 doodstak in de bus en er later nog trots op was.
- MParallel
Oh ja zo autistisch ben ik welRobin schreef: 17 jul 2026, 16:00...
Mocht ik jou een keer irl ontmoeten.
Ik: 'Hey MParallel alles goed?'
MP: 'Nee twee fout'
Meer koffie![]()
-
Robin
- Martijn_bmw
-
TLRS
Er zit weer een hoop expertise op het forum
Hoe straf je mensen die kennelijk ongevoelig genoeg zijn om iemand geweld aan te doen? En als zwaarder straffen de oplossing gaat zijn, dan betalen mensen zeker ineens wel graag veel belasting voor lange celstraffen.
Wat te denken van de rechters. Wat als je echt verantwoordelijk bent voor de keuze dat iemand de doodstraf krijgt.. wat als na jaren in het vak.. je weet dat je statistisch gezien misschien een keer de verkeerde hebt veroordeeld? Of erger, met nieuw bewijs blijkt dat het zo is. Rechter dan ook maar de doodstraf geven?
Wat te denken van de rechters. Wat als je echt verantwoordelijk bent voor de keuze dat iemand de doodstraf krijgt.. wat als na jaren in het vak.. je weet dat je statistisch gezien misschien een keer de verkeerde hebt veroordeeld? Of erger, met nieuw bewijs blijkt dat het zo is. Rechter dan ook maar de doodstraf geven?
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja de doodstraf gaat mij ook veel te ver. Het is niet aan de overheid om te bepalen wanneer en hoe ik dood ga. Daar ga ik zelf over.
- Luco
wat mij betreft verlies je die zelfbeschikking als je iemand vermoord (uitzondering noodweer)
- RS-Ron
Dat heb je goed gezien
Gr Ron
- Elise
Die MOETEN de doodstraf krijgen!!!TLRS schreef: 18 jul 2026, 17:13 Er zit weer een hoop expertise op het forumHoe straf je mensen die kennelijk ongevoelig genoeg zijn om iemand geweld aan te doen?
Denk even aan Anne Faber, de dader daarvan had zal al eens 11 jaar uit voor de gewelddadige verkrachting van twee jonge meisjes uit Nijkerk.
Dat soort mensen gaat nooit meer in de maatschappij functioneren, opruimen en weg er mee.
Oh jeetje, en wat te denken van militairen die op een missie worden gestuurd en zelf de trigger over moeten halen.TLRS schreef: 18 jul 2026, 17:13 Wat te denken van de rechters. Wat als je echt verantwoordelijk bent voor de keuze dat iemand de doodstraf krijgt.. wat als na jaren in het vak.. je weet dat je statistisch gezien misschien een keer de verkeerde hebt veroordeeld? Of erger, met nieuw bewijs blijkt dat het zo is. Rechter dan ook maar de doodstraf geven?
Als je dat niet aanstaat moet je een andere job zoeken, zo gemakkelijk is het.
Voor veel zaken is de oplossing doodeenvoudig (haha, leuke woordspeling) maar gezien jouw inbreng hier op het forum in zijn algemeenheid heeft het er alle schijn van dat je graag discussieert om de de moeilijkste weg te zoeken naar een oplossing
- Elise
Daar ga jij over zolang jij je houdt aan de regels die wij hebben afgesproken, als jij je pielemuis in een kleuter stopt of iemand van zijn leven berooft heb jij geen ene flikker meer over je eigen leven te zeggen.Bram schreef: 18 jul 2026, 17:19 Ja de doodstraf gaat mij ook veel te ver. Het is niet aan de overheid om te bepalen wanneer en hoe ik dood ga. Daar ga ik zelf over.
-
Robin
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Sja. Dit is nog net geen executie. Ik vind zijn straf hoog, maar ik snap wel dat die gegeven is.
- Elise
Dit was vast niet hun eerste overval, wellicht waren ze al eerder bij deze juwelier op bezoek geweest, het was mooi geweest om het strafblad van het heerschap te weten wat ze nog meer hebben gedaan.
Opgeruimd staat netjes denk ik dan maar
Opgeruimd staat netjes denk ik dan maar
-
Rnd
Doodstraf gaat mij niet te ver. Sommige mensen zijn zulke monsters, daar valt niks meer van te maken. Spuitje is de enige en goedkoopste oplossing in dat geval. En ja, het moet dan 100% vastgesteld zijn dat het feit gepleegd is. Bijvoorbeeld inderdaad die gast die die Oekrainse dame zomaar doodstak in het OV.
- Knot
Inderdaad, ook met welke therapie dan ook zullen het nooit meer goede mensen worden.
- RS-Ron
Kennelijk beetje overmoedig geworden die drie stoere boy's. Altijd achteruit inparkeren, met drie man altijd 4 deurs, lijkt of nr drie via dezelfde deur moet instappen, altijd draaiende motor met chauffeur die klaarstaat. Als dan je slachtoffer de rollen omdraait ga je met gespreide armen en benen op de grond liggen en bid je dat hij je laat leven terwijl jij je broek volschijt. Dit is natuurlijk geen executie maar een slachtoffer dat met een hartslag van 250 en bijbehorende adrenaline de daders uitschakelt en het niet op een fysiek gevecht laat aankomen. Het gesprek net daarvoor in de zaak gaf geen aanleiding om weer een gesprek aan te gaan.Robin schreef: 18 jul 2026, 21:50 De juwelier :
https://www.facebook.com/share/r/1bur9v ... tid=wwXIfr
- MParallel
Dat daar nog discussie over zijn. Overvallers. Dan zou je bij wet direct vogelvrij verklaard moeten zijn.