Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 03 jul 2026, 06:55

@Ron:
Ik 'ken' Cozy Powell, maar verdiepte me er niet zo in. Het was meer bij mij 'de gehele band'. Maar prachtig, vooral die Ouverture 1812 hierboven.

:)

LYRICS :lol:
Ik moet van mijn moeder op blokfluitles
Blokfluit vind ik flut
Mijn zus speelt het al een jaar of zes
Mijn zuster is een trut
Keith Moon(ook RIP). Overture van Tommy. En stoicijnse Entwistle(RIP). Virtuoos!

Leonard Bernstein said of this LP, "a powerful performance that outstrips anything that has ever come out of a recording studio"
Dat zei m'n muziekleraar ook ongeveer(en ik aan die fokking blokfluit)

Robin

Bericht door Robin » 03 jul 2026, 07:24

Ik ben ook Stranglers en Simple Minds liefhebber, dit was een geinige samenwerking. Van een geweldig nummer die je eigenlijk nooit op de radio hoort.
RIP Dave Greenfield natuurlijk.

Das Original met hier nog oud leadsinger/ schrijver Hugh Cornwell. Uit je dak! Machtig mooi:)

Robin

Bericht door Robin » 03 jul 2026, 08:33

Ik zocht naar Cannonball van de Breeders en was al geabonneerd op deze coverband(ook 'n prachtig Long Time van Boston in hun playlist)
Vrolijkheid:)

Een beetje bandbezetting a la UB40/Specials avant la lettre. From the UK(wist ik ook niet)

Een der beste songs ooit imo:

Robin

Bericht door Robin » 03 jul 2026, 08:45

Jump 'unplugged'. RIP Eddie....

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 jul 2026, 12:07

Opa schreef: 03 jul 2026, 00:36
TLRS schreef: 02 jul 2026, 21:56 Zo leven en dan nog zo oud worden..
Wat is er zo bijzonder aan hoe ie geleefd heeft dan, was volgens mij gewoon een hardwerkende drummer.
Als je zoiets nou zegt over Keith Richards of zo dan kan ik wel met je meegaan, maar niet elke rockstar is hetzelfde.
Dan had ik er ook allang niet meer moeten zijn. :lol:

Ken je dit ook niet Robin:

Had gewoon lid kunnen worden op dit forum :tooth:
Powell had a fascination with fast cars and motorbikes, and raced a Mazda RX3 sponsored by Hitachi on the UK saloon car circuit for a few months in the mid-seventies.[15] He was quoted as saying in an interview, "I drive like I drum – madly"

Drumsolo ten tijde toen ie in Rainbow speelde:

Zeker een goede drummer maar beste drummer kan ik zo weinig mee. Hangt zo van je smaak van muziek af ook. Maar zelfs als ik over mijn eigen muzieksmaak heen stap kan ik zonder enige moeite 10 drummers noemen uit allerlei genres en tijden die ik beter vind. Smaak dus. Mitch Mitchell, Jon Bonham, Keith Moon, Stewart Copeland, Mario Duplantier, Dave Lombardo, Hellhammer, Neil Peart, Danny Carey, Gene Hoglam, Buddy Rich, Dennis Chambers etc etc. Zijn die allemaal beter? Naar mijn smaak wel, naar jouw smaak ongetwijfeld niet. Ook nog een eervolle vermelding voor El Estepario en Mauricio Weimar hoewel die van YoiTube bekendheid moeten hebben, niet van de band waar ze in spelen.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 jul 2026, 12:37

Hier even een voorbeeldje. Dit is voor 99 pct van mensen afschuwelijke teringherrie maar dit is technisch wel zo’n hoog niveau. Zowel het origineel van “Domminator” als Mauricio die het ff voordoet.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 03 jul 2026, 12:47

tomgtr schreef: 03 jul 2026, 12:07 Zeker een goede drummer maar beste drummer kan ik zo weinig mee. Hangt zo van je smaak van muziek af ook. Maar zelfs als ik over mijn eigen muzieksmaak heen stap kan ik zonder enige moeite 10 drummers noemen uit allerlei genres en tijden die ik beter vind. Smaak dus. Mitch Mitchell, Jon Bonham, Keith Moon, Stewart Copeland, Mario Duplantier, Dave Lombardo, Hellhammer, Neil Peart, Danny Carey, Gene Hoglam, Buddy Rich, Dennis Chambers etc etc. Zijn die allemaal beter? Naar mijn smaak wel, naar jouw smaak ongetwijfeld niet. Ook nog een eervolle vermelding voor El Estepario en Mauricio Weimar hoewel die van YoiTube bekendheid moeten hebben, niet van de band waar ze in spelen.
Klopt hoor Tom, ik had niet moet zeggen "is" de beste drummer, maar "vind ik" de beste drummer. :wink:

Uit jouw rijtje ga ik voor Neil Peart als hele goeie 2e in mijn lijst, die vind ik ook echt heel erg goed.....moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik eigenlijk meer heb met gitaristen en zangers dan met drummers en bassisten.

Neil Peart in actie:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 03 jul 2026, 12:50

Zeker geweldig RIP. Daar is dan al weer groot verschil, ik heb een beetje bas gespeeld en trek vooral richting bas en drum.

TLRS

Bericht door TLRS » 03 jul 2026, 13:03

Opa schreef: 03 jul 2026, 00:36Wat is er zo bijzonder aan hoe ie geleefd heeft dan, was volgens mij gewoon een hardwerkende drummer.
Als je zoiets nou zegt over Keith Richards of zo dan kan ik wel met je meegaan, maar niet elke rockstar is hetzelfde.
Dan had ik er ook allang niet meer moeten zijn. :lol:
Hoe richards precies heeft geleefd weet ik niet.. behalve toen ze in zuid frankrijk in die villa leefden. Met een kok en drugsdealer in huis :tooth:

Maar als iemand in de regen met teveel drank op zonder gordel flink hard naar z’n dinnetje rijdt.. kun je geen voorzichtig typje noemen toch.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 03 jul 2026, 13:37

TLRS schreef: 03 jul 2026, 13:03 Maar als iemand in de regen met teveel drank op zonder gordel flink hard naar z’n dinnetje rijdt.. kun je geen voorzichtig typje noemen toch.
Maar jij laat het overkomen alsof ie dat dagelijks gedaan heeft en dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar ik denk bijna zeker van niet.

Ik heb ook gekke dingen gedaan vroeger waarvan ik nu denk dat ik toentertijd vele engeltjes op m'n schouder gehad moet hebben, maar ik ben er nog steeds....de meeste mensen zullen weleens gehad hebben dat ze goed weg gekomen zijn uit sommige onvoorzichtige acties. :tooth:
Tot 2003 deed ik ook nooit m'n gordel om en in de jaren 80 was het bloed in m'n alcohol ook weleens wat aan de lage kant en stapte ik toch achter het stuur(zonder gordel dus :lol: ) en nu kan ik daar gewoon om lachen, hoewel het natuurlijk zwaar onverantwoordelijk was en ik zou dat nu ook nooit meer doen, maar het waren toen hele andere tijden dan nu en ook vele malen rustiger op de weg.
Ik was ook zeker geen voorzichtig type, maar ik denk dat er veel onvoorzichtige types zijn en die leven ook nog steeds. :wink:

tomgtr schreef: 03 jul 2026, 12:50 Zeker geweldig RIP. Daar is dan al weer groot verschil, ik heb een beetje bas gespeeld en trek vooral richting bas en drum.
En ik heb hier (nog steeds) een elektrische gitaar staan, die al meer dan 40 jaar in m'n bezit is....toentertijd nieuw gekocht met de bedoeling te leren spelen, maar het is altijd alleen bij "Smoke on the Water" op 1 snaar gebleven. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 03 jul 2026, 13:45

:) ^

naast de traumatische blokfluitles had ik begin 80's zo'n Casiootje.
Afbeelding

Het numeriek toetsenbord had 'do re mi' geluid en ik kon 'Dallas' eenvoudig vloeiend spelen na wat oefenen:)
Vanaf 12s dus :

Elise

Bericht door Elise » 04 jul 2026, 09:42

:hangloose: :hangloose: :hangloose:

TLRS

Bericht door TLRS » 04 jul 2026, 13:27

Opa schreef: 03 jul 2026, 13:37 Maar jij laat het overkomen alsof ie dat dagelijks gedaan heeft en dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar ik denk bijna zeker van niet.

Ik heb ook gekke dingen gedaan vroeger waarvan ik nu denk dat ik toentertijd vele engeltjes op m'n schouder gehad moet hebben, maar ik ben er nog steeds....de meeste mensen zullen weleens gehad hebben dat ze goed weg gekomen zijn uit sommige onvoorzichtige acties. :tooth:
Tot 2003 deed ik ook nooit m'n gordel om en in de jaren 80 was het bloed in m'n alcohol ook weleens wat aan de lage kant en stapte ik toch achter het stuur(zonder gordel dus :lol: ) en nu kan ik daar gewoon om lachen, hoewel het natuurlijk zwaar onverantwoordelijk was en ik zou dat nu ook nooit meer doen, maar het waren toen hele andere tijden dan nu en ook vele malen rustiger op de weg.
Ik was ook zeker geen voorzichtig type, maar ik denk dat er veel onvoorzichtige types zijn en die leven ook nog steeds. :wink:
Hmm ja ik extrapoleer misschien ietwat.

Wat is onverantwoordelijk als je het hebt overleeft en niemand de kreukels hebt in gereden? De maatschappelijke beeldvorming suggereert dat iedereen die teveel gedronken heeft een gevaar is op de weg. En das begrijpelijk maar kort door de apex.

Als je vroeger relatief fit en uitgerust was.. goed zicht had en een beter dan gemiddeld kon rijden.. dan had je misschien een zekere overcapaciteit. Als je je dan bewust bent van de gevolgen van alcohol en je compenseert dat in je gedrag.. dan reed je misschien met een slok op vergelijkbaar met een nuchter ongeconcentreerd yolo type? Rustig verkeersbeeld geeft daar ook meer ruimte voor idd.

Frankie goes to Hollywood - The pleasuredome

Plaats reactie