Even voorstellen
- RedxAce
- Auto: Saab OG9-3, Saab 9-5 Aero
Even voorstellen
Hoi allemaal!
Nieuw op het forum dus maar even voorstellen.
Mijn naam is Benjamin (22) uit Friesland! Door mijn vader die vroeger zelf ook heel veel verschillende auto's heeft gehad ben ik vanaf zowat geboorte al autoliefhebber. En ook heb ik het Saab virus van hem overgenomen!
Dus op mijn 18e samen opzoek gegaan naar een Saab voor mij.
Uiteindelijk is het de onderstaande 9-3OG Coupe ui 2001 geworden, eigenlijk met de intentie om hem na een jaar te verkopen voor één van mijn droom Saabs.
Alhoewel dat een klein beetje uit de hand gelopen is..
Ondertussen zijn we bijna 4 jaar verder en heb ik hem nogsteeds, en zijn er super veel aanpassingen aan gedaan.
Ook heeft ie 'ietsje' meer vermogen als standaard. Toen ik de OG rond de 3 jaar in bezit had begon het toch wel te kriebelen om eens te gaan kijken naar die ene droom Saab waar ik de OG eigenlijk voor verkopen zou..
En vrij snel deze 2002 9-5 Aero gevonden die alles op het wensenlijstje afstreepte. De intentie was om deze als nieuwe daily te gebruiken terwijl de 9-3 afgemaakt werd..
Dat is wederom een klein beetje uit de hand gelopen, en ondertussen iets meer als een jaar verder heeft deze ook al vrij veel aanpassingen gehad. Beide foto's zijn de allereerste foto's die ik heb gemaakt na aanschaf van de auto's, ze zien er beiden al een stuk anders uit nu.
Ze zijn nog verre van klaar, alhoewel de 9-3 wel redelijk naar de eindfases gaat!
Nieuw op het forum dus maar even voorstellen.
Mijn naam is Benjamin (22) uit Friesland! Door mijn vader die vroeger zelf ook heel veel verschillende auto's heeft gehad ben ik vanaf zowat geboorte al autoliefhebber. En ook heb ik het Saab virus van hem overgenomen!
Dus op mijn 18e samen opzoek gegaan naar een Saab voor mij.
Uiteindelijk is het de onderstaande 9-3OG Coupe ui 2001 geworden, eigenlijk met de intentie om hem na een jaar te verkopen voor één van mijn droom Saabs.
Alhoewel dat een klein beetje uit de hand gelopen is..
Ondertussen zijn we bijna 4 jaar verder en heb ik hem nogsteeds, en zijn er super veel aanpassingen aan gedaan.
Ook heeft ie 'ietsje' meer vermogen als standaard. Toen ik de OG rond de 3 jaar in bezit had begon het toch wel te kriebelen om eens te gaan kijken naar die ene droom Saab waar ik de OG eigenlijk voor verkopen zou..
En vrij snel deze 2002 9-5 Aero gevonden die alles op het wensenlijstje afstreepte. De intentie was om deze als nieuwe daily te gebruiken terwijl de 9-3 afgemaakt werd..
Dat is wederom een klein beetje uit de hand gelopen, en ondertussen iets meer als een jaar verder heeft deze ook al vrij veel aanpassingen gehad. Beide foto's zijn de allereerste foto's die ik heb gemaakt na aanschaf van de auto's, ze zien er beiden al een stuk anders uit nu.
Ze zijn nog verre van klaar, alhoewel de 9-3 wel redelijk naar de eindfases gaat!
-
OnlineTLRS
Re: Even voorstellen
Nette wagens man. Hou wel van auto's die sneller zijn dan ze eruit zien.
- Martijn_bmw
Welkom! Leuke auto’s zeker de 9-3 vind ik een gaaf model ben benieuwd hoe hij er nu bij staat dan na de aanpassingen 
- EvdP
- Auto: Weer een BMW...
Welkom!
Wat voor turbo zit er op de Aero?
Wat voor turbo zit er op de Aero?
- RedxAce
De standaard Aero turbo nog! TD04HL-15T
- RedxAce
Niet heel anders als na aankoop haha. Grootste verandering is onder de kap en in t interieur, dit was bij aankoop beige zit nu een vroeg zwart Aero interieur in!Martijn_bmw schreef: 29 jun 2026, 20:31 Welkom! Leuke auto’s zeker de 9-3 vind ik een gaaf model ben benieuwd hoe hij er nu bij staat dan na de aanpassingen![]()
- EvdP
Is de 9-3 een T5 of T7?
Aero stoelen zijn wel een stukje beter dan de standaard stoelen.
- RedxAce
Hij is origineel gezien een T7 met b205e motor, maar er word as we speak het oude b235r blok van de 9-5 in gehangen.EvdP schreef: 30 jun 2026, 17:16 Is de 9-3 een T5 of T7?
- Arthur
- Auto: Nr.52
Welkom, Saabs blijven leuk.
- EvdP
Leuk!RedxAce schreef: 30 jun 2026, 18:35 Hij is origineel gezien een T7 met b205e motor, maar er word as we speak het oude b235r blok van de 9-5 in gehangen.
Is dat wat ze ook deden met de Viggen? Of wat het de Troll R? Of was de 9-5 er als Troll R? Ik heb ook wat Saabjes gehad, weet niet meer helemaal wat welke speciale versie ook alweer was.
- De fiscalist
- Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Ik kwam online nog een 9-3 aero stuur tegen, iets voor jou?
- Bijlagen
-
- IMG_2194 normaal.jpeg (70.47 KiB) 757 keer bekeken
- RedxAce
De Viggen was inderdaad de enigste OG9-3 die werd geleverd met een 2.3t! Troll R is inderdaad een 9-5. Alhoewel er wel wat informatie online rond gaat van OG9-3 Troll R'sEvdP schreef: 30 jun 2026, 20:14Leuk!RedxAce schreef: 30 jun 2026, 18:35 Hij is origineel gezien een T7 met b205e motor, maar er word as we speak het oude b235r blok van de 9-5 in gehangen.
Is dat wat ze ook deden met de Viggen? Of wat het de Troll R? Of was de 9-5 er als Troll R? Ik heb ook wat Saabjes gehad, weet niet meer helemaal wat welke speciale versie ook alweer was.
- RedxAce
Haha dankje! Maar ik ben voor beide auto's al voorzien!De fiscalist schreef: 30 jun 2026, 21:24 Ik kwam online nog een 9-3 aero stuur tegen, iets voor jou?