Stuurwielen draadje

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Sabberjoch » 15 jun 2026, 11:29

Arthursx schreef: 15 jun 2026, 11:25 Ik zou persoonlijk niet met een tafelklem werken, dan is een DD echt overkill omdat je deze nooit stevig kan plaatsen op een bureau. Zou dan liever doorsparen en een RIG kopen
Of je rolt de kamer door op je bureaustoel :tooth: .

simrig moet je wel de ruimte voor hebben natuurlijk, staat lekker in de weg.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 15 jun 2026, 11:40

RIG gaat voorlopig niet gebeuren, zie dat dit wel een prima tussenoplossing is.

Wel weer twee meiertjes aftikken :tooth:

https://www.bol.com/nl/nl/p/next-level- ... 069340301/

Zucht. Ik denk dat ik het maar gewoon bij Mario Kart op de Switch 2 houd :bag:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7428
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Fabian » 15 jun 2026, 13:19

Het is écht te leuk om te laten Bram, zeker als je met een paar bekenden online zit en elkaar lekker live kunt opjutten :)

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1977
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Joost H. » 15 jun 2026, 14:06

Fabian schreef: 15 jun 2026, 13:19 Het is écht te leuk om te laten Bram, zeker als je met een paar bekenden online zit en elkaar lekker live kunt opjutten :)
Fabian kan het weten, die heeft het 10 jaar uitgesteld :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7428
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Fabian » 15 jun 2026, 14:23

:protest:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9252
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door MParallel » 15 jun 2026, 14:41

Bram schreef: 15 jun 2026, 11:40 ...

Zucht. Ik denk dat ik het maar gewoon bij Mario Kart op de Switch 2 houd :bag:
Ik houd het al jaren bij Real Racing 3 op de iPhone.

Al is die game onlang door EA de nek omgedraaid. Maar als je "Download all assets" had gekozen dan kun je blijven spelen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 15 jun 2026, 15:50

Fabian schreef: 15 jun 2026, 13:19 Het is écht te leuk om te laten Bram, zeker als je met een paar bekenden online zit en elkaar lekker live kunt opjutten :)
Daarom net met de kleinste naar de Mediamarkt gereden :df:

https://tweakers.net/pricewatch/2273930 ... zwart.html

Toch voor de Thrustmaster gegaan. Scoort op de meeste punten beter dan de Logitech G923, voor een betaalbare prijs. De RS50 met alles erop en eraan ging toch richting de €700,- en dat werd me een beetje te dol.

Eerste indruk, het is niet makkelijk dat racen :tooth:
Laatst gewijzigd door Bram op 15 jun 2026, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12207
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door WJ » 15 jun 2026, 15:59

Met de Logitech RS50 set ben je klaar, en heb je een goed set in handen.

De Fanatec, of Moza, etc koop je je in een eco systeem waar je ook in verder kan groeien met fancy stuurtjes, pedalen, etcetc.

Maar met dit Thrustmaster setje kan je iig leuk starten, kijken of het wat voor je is en van daaruit verder.


Volgende aankoop dit;
https://sim-lab.eu/products/gt1-evo-sim-racing-cockpit

Kan je daarna weer opzoek naar een mooi Fanatec set. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1977
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Joost H. » 15 jun 2026, 16:32

Ik heb de GT1 evo ook, maar zou nu deze adviseren met een losse monitor stand.
On the fly instelbare pedalbase en stuurmount. https://www.fanatec.com/eu/en/p/cockpit ... kpit-black

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 15 jun 2026, 22:49

Gelukkig heeft Thrustmaster een pedals mount dinges of hoe je het noemen moet. Stuurtje dikke prima, zit muurvast aan m'n bureau. Echter als je echt gaat trappen kantelt de pedalen unit continu, dus daar moet wat aan gedaan worden.

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7428
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Fabian » 15 jun 2026, 23:27

Ja dat is wel een dingetje :)

Ik voel een rig aankomen :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 15 jun 2026, 23:32

Ja, alleen pedalen fixeren heeft natuurlijk ook geen zin, trok net m'n bureau al bijna in twee stukken.

Toch maar die Next Level 2.0 halen, dat ziet er wel degelijk uit.

Online
Gebruikersavatar
Sabberjoch
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 feb 2022, 11:40
Auto: 981C S
Locatie: Ter Apel

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Sabberjoch » 16 jun 2026, 08:13

Benieuwd of dat wel heel blijft met zo'n lomperd als jij.
Trap die pedalen met wat parkers in het laminaat :tooth:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2257
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door veejay » 16 jun 2026, 08:45

Ik heb voor de grap deze aangeschaft, zit een mini stuurtje in soms wil ik ff snel een rondje doen en dan is een stuur aan het buro monteren teveel gedoe.
Bijlagen
eswapX_Forza.png
eswapX_Forza.png (157.77 KiB) 632 keer bekeken

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9486
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Auto: E36 M3 & F82 M4CS

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bert ///M3 » 16 jun 2026, 19:01

Geinig. Veel van die controllers hebben ook een gyro sensor. Misschien kan je daar ook mee sturen?

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12207
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door WJ » 16 jun 2026, 19:15

Ja dat werkt ook wel. Ik heb een Steamdeck Oled en daarop Automobilista2 (wat echt verdacht goed draait op dat ding haha), maar zo'n ding heeft dus ook een gyro sensor en kan je gewoon sturen door te bewegen. Stukken beter dan een joystick.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 16 jun 2026, 20:32

Sabberjoch schreef: 16 jun 2026, 08:13 Benieuwd of dat wel heel blijft met zo'n lomperd als jij.
Trap die pedalen met wat parkers in het laminaat :tooth:
Boor het wel gewoon vast in de betonvloer op zolder :mrgreen:

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9252
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door MParallel » 17 jun 2026, 12:31

Zijn er geen handige Henkies die een Amalgam schaal 1:1 stuurwiel kunnen voorzien van electronica? Dat zou toch wel het ultieme F1 stuurtje zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 17 jun 2026, 12:54

Dat die gasten onderweg nog tijd weten te vinden om te sleutelen aan het stuur. Ik heb nu een paar de Nordschleiffe met een F1 auto van Ferrari uit 2004 bedwongen en dat gaat echt achterlijk snel.

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12207
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door WJ » 17 jun 2026, 15:21


Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 17 jun 2026, 16:19

Ik snap de beleving/immersion 100% van zo'n modern F1 simstuur, maar doe je (vaak) wat anders dan F1/GT3 spul vind ik zo'n stuur voor mezelf zéér onhandig/beperkt. Ivm niet kunnen overpakken/stuuruitslag.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Bram » 17 jun 2026, 16:21

Nog los van de prijs die ervoor gevraagd wordt...

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Rivanov » 17 jun 2026, 16:34

Bram schreef: 12 jun 2026, 09:12
Rivanov schreef: 21 jun 2025, 18:23
veejay schreef: 21 jun 2025, 13:31 Sorry als ik het niet gelezen hebt, met welke hardware stuur je die 4 schermen aan? Welke resolutie en wat is de stabiele framerate die je haalt?
Afbeelding

Specs PC:
CPU: AMD 9800x3D
GPU: NVIDIA RTX 5090
RAM: 64GB DDR5 6000Mhz CL30

Schermen:
3 x 32" 1440p 165Hz
1 x 27" 1440p 165Hz (upper monitor)

Resolutie is 7680x1440 en heb m'n frames gecapped op 157FPS. Uncapped gaat hij over de refreshrate van de schermen heen. ;)
Jij hebt boven geen verwarming meer nodig als dit aanstaat?

Machtig mooie set-up. Ik wilde vlak voor de verkoop van de zaak mijn 5800X3D en 7900XT nog even vervangen voor de 9800X3D, en toen vlogen alle hardware prijzen skyhigh. Dus de overstap naar AM5 laat ik maar zitten, systeem draait prima en tot zover ervaar ik nog geen beperkingen in games.
Heb airconditioning in huis. ;)

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12207
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door WJ » 17 jun 2026, 16:37

Ik heb sowieso weinig met F1 als sim, te klinisch ofzo.


Ik zelf heb deze twee stuurtjes;
https://www.fanatec.com/eu/en/p/steerin ... xbox-suede

en

https://www.fanatec.com/eu/en/p/steerin ... -vision-gt

Vooral die eerste is echt goud, die tweede verkoop ik misschien en dan koop ik onderstaande die ook op de eerste past:
https://www.fanatec.com/eu/en/p/wheel-r ... -endurance

Reden daarvoor is dat het wisselen van stuurtjes niet altijd helemaal top werkt in bepaalde spellen, en de button mapping is compleet anders elke keer. Dus dat is gedoe.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Stuurwielen draadje

Bericht door Robin » 17 jun 2026, 16:46

^Dan is dat Porsche stuur toch top voor alles WJ? Die onderste lijkt me zo onhandig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten