Takata airbag recall
- Fabian
Re: Takata airbag recall
Bijzonder dat de dealer dat deed. Officieel moet de dealer monteren om de actie succesvol af te melden. Zitten echt verantwoordelijkheden aan. Is je terugroepactie nu ook afgemeld?
- Arthur
- Auto: Nr.52
Da’s zeker niet best…
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Dit was gisteren tegen sluitingstijd, dus ik denk niet dat het is doorgeven aan de RDW, als dat al zo gaat. Zolang ik maar weet dat die airbag vervangen is.Fabian schreef: 29 mei 2026, 22:53 Bijzonder dat de dealer dat deed. Officieel moet de dealer monteren om de actie succesvol af te melden. Zitten echt verantwoordelijkheden aan. Is je terugroepactie nu ook afgemeld?
Ik verwacht dat het wel goed komt, want meneer van magazijn gaf wel dat er een werkorder is en verwerkt is. Die was er ook gewoon, ik heb gewoon de normale procedure gevolgd, alleen dat voor de wissel zelf de auto niet fysiek bij de dealer stond. Het is niet zo dat een inspecteur van de RDW aanwezig moet zijn om vast te stellen dat een moneteur in een BMW overall de airbag loshaalt en weer monteert.
Het papierwerk staat daar los van.
En kijk maar naar BartMS zijn verhaal. Liever safe than sorry. Goede monteur of niet, je bent gewoon niet zo voorzichtig met auto nummer x in de werkplaats of je eigen auto. Al is het maar hoe simpel je even langs een van je hendels aan het stuur schaaft. Gaat een monteur daar netjes doeken tussen doen etc. Tuurlijk niet, allemaal geen tijd voor.
En sterker nog, ik heb hier een nieuw E36 stuur liggen, overgenomen van een lid hier, die ook naar de dealer was gegaan voor een airbag recall, de monteur met schroevendraaier in de auto stapte en daarbij deze in de rand van het stuur stak.
Mijn motto is dan ook "Doe het goed, doe het zelf".
Full disclosure: "de meneer van het magazijn" ken ik inmiddels al 20 jaar en het was bij hem dat ik in april 2006 de eerste onderdelen voor de E36 328i bestelde. Dat doe ik nog steeds en hij werkt er dus ook nog steeds. Kan wellicht geholpen hebben.
-
Brutus the Legend
Christus te paard, het is maar een gebruiksvoorwerp.
- EvdP
- Auto: Weer een BMW...
Voor een monteur is het het eigendom van een ander. Niet je eigen auto. Komt bij dat je bij BMW een flink bedrag per uur betaald, dan mag je ook wel wat verwachten.
- Martijn_bmw
Dit zal vast een hele hoop schelen inderdaadMParallel schreef: 30 mei 2026, 15:19
Full disclosure: "de meneer van het magazijn" ken ik inmiddels al 20 jaar en het was bij hem dat ik in april 2006 de eerste onderdelen voor de E36 328i bestelde. Dat doe ik nog steeds en hij werkt er dus ook nog steeds. Kan wellicht geholpen hebben.