Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Marcelvv
Berichten: 593
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05

Bericht door Marcelvv » 07 nov 2007, 22:00

iedereen zal zeggen dat die foto geweldig is, zo is het een pracht auto.

Moet eerlijk zeggen dat ik steeds meer warme gevoelens krijg, een half jaar geleden deed het me weinig tot niets.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 22:15

Ik heb hem altijd prachtig gevonden. Schitterend ding!

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 07 nov 2007, 22:22

Kan me nog steeds niet bekoren. Solly.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 08 nov 2007, 20:18

[img:800:600]http://www.autogespot.com/files/08_11_2 ... 2009_1.jpg[/img]

Wat een schande, van die lullige plaatjes op een M3, dikke letter opleg is een must!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 20:22

eh wat voor een kenteken is dat dan ?

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 08 nov 2007, 20:24

BN'er ? :lol:

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 08 nov 2007, 20:24

Buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties (Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 20:26

ah oke, wist ik niet.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 nov 2007, 20:35

Wel weer duidelijk dat wit in een overwegend bewolkt Nederland, niet die schoonheid uitstraalt die iedereen graag voor ogen heeft.

In Dubai/Miami wil dat best, hier vind ik het helemaal niets......................

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 08 nov 2007, 20:38

Het lijkt wel of ie alleen in wit of zwart leverbaar is :?

Doe mij maar interlagos blauw 8)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 20:53

Wit komt inderdaad minder uit de verf in NL dan de bedoeling is.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 5076
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Bericht door Fernando » 08 nov 2007, 22:32

Ahmed schreef:Buitenlands personeel zonder diplomatieke status van ambassades, consulaten of internationale organisaties (Buitenlander in Nederland of Geen Nederlander)
en je tikt geen bpm af.... 8)

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 09 nov 2007, 00:29

En geen bekeuringen toch? Of was dat alleen voor CD kentekens? :roll:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 09 nov 2007, 08:14

Dat is enkel voor CD'ers voorbehouden

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 09 nov 2007, 09:57

Centrum Democraten?












































:lol:

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 09 nov 2007, 15:18

romo schreef:Wel weer duidelijk dat wit in een overwegend bewolkt Nederland, niet die schoonheid uitstraalt die iedereen graag voor ogen heeft.

In Dubai/Miami wil dat best, hier vind ik het helemaal niets......................
Ik vind wit ook hier wel aardig, maar op de M3 liever SilverstoneII

Starred
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:22

Bericht door Starred » 09 nov 2007, 16:23

Hartge H50 V10 Coupe Test Drive

[img:316:163]http://images.worldcarfans.com/articles ... 03.XLS.jpg[/img]
The BMW 3 Series has become the workhorse of the masses and this machine looks only slightly different to the hordes of homogeneous class that pound the outside lane of our highways and byways each and every day. But this one is different; this one has V10 M5 power.

Hartge is a firm we visit regularly to sample their own individual brand of madness: oversized engines shoehorned into small BMW chassis. And here they have freed up 550bhp from the five-litre that propels the almighty new M5 and then slammed it defiantly into the body of a 3 Series Coupe.

And the result is a 1670kg rocket. With all five litres working hard this car scoots to 60mph in 4.4s and on to the supercar benchmark speed, this is a 200mph 3 Series.

None of the driver-centric crowd at Hartge’s Beckingen headquarters are fans of the SMG set-up, but they’ve made the best of a bad job to create the ultimate sleeper marked out only by the badging and subtle bodykit.

That and a speedo that ends beyond 330kph (205mph), as well as the homemade vinyl dashboard add-on that contains a gear indicator and all the vital information about gearbox set-up. As for the primeval noise and guttural vibration when the V10 clatters into life, well that’s when things start to get interesting.

Hartge didn’t just transplant the living, breathing V10 and seven-speed transmission from the M5. While it was on the operating table they fitted reworked cylinder heads, sports camshafts, a new engine map to reconcile the differing weight and a near straight-cut exhaust system to coax 550bhp and 390lb/ft of torque from BMW’s masterpiece.

We knew what to expect, then, a rev hungry driving experience that perhaps lacked the low down torque of a turbo. But it’s hard to evaluate such failings when the rev counter just keeps climbing towards 8000rpm and the H50 V10 tears up time and space between the corners. This Hartge is scary quick and leaves the M5 in its wake time and again on the de-restricted local roads. And it’s not hard to see why.

Powering to 60mph even the Pirelli PZero Nero rubber wrapped round Hartge’s own 9x20” fronts and 10x20” rears can’t contain the increased torque heading through the modified M5 axle. That’s the defining factor in the 0-60 time and this car could be even quicker.

With a clear road the triple digits come in no time as a click of the finger unleashes a new wave of acceleration, of blood lust, that can take this machine to outrageous levels in moments. It’s an unadulterated license loser as that rorty, detuned F1 exhaust note feels like it could bully Ferraris into pure submission.

The only downside is the thuggish engine note through the bends, as a near as dammit straight-cut exhaust, for export only, cut like a buzzsaw through the forests. The car blips the throttle to match the revs on downchanges and with a near race exhaust

It’s supercar fast and takes just a click of the finger on the wheel-mounted shift to keep pace with the constant surge of acceleration as Hartge brought all the electronic assistance over from the M5 and the car will pretty much drive for you.

And thanks to the road-tuned suspension this car will nudge into understeer before sliding round ever so progressively at the rear on a hard charge and only with serious provocation. They’ve taken every spare millimeter in the engine bay, but Hartge claims the famous BMW equal weight balance has barely shifted and now sits at a more then respectable 52:48 front:rear.

The Coupe comes with Hartge’s own suspension system, too, which is full adjustable and drops the car up to 30mm. That makes it a near racing car for the road, the works M3 is now upon us and can be had for far less money, but that won’t come close to this car.

Only the high-pitched scream of the engine through that lightweight exhaust gives away the rate of knots and belies the serene sense of calm exuded by the chassis at speeds that should have preceded a major incident. And even then that’s insulated inside the car and it was photographer Fraser that explained just how evil this car sounds as it heads past.

On the brakes into a bend the car blips the throttle with a near predator-style snarl to produce the perfect downchange and in all that’s left to do is hurl the car in with ever more ambition. That low-slung stance and acres of electronic controls going on through the M5’s three Playstation’s worth of computer chips mean the car simply never fails to stick, even when asked for the impossible.

With a track to play on, the H50 V10 could have neatly toasted its rear tyres in the space of minutes in a full orgy of opposite lock, obscene speeds and ear-splitting noise. It’s just too good, too fast, for the public road and this unofficial M5 CSL is every bit as controlled at sane speeds as a modern day hypercar.

True entertainment takes truly insane speeds, which will land you in jail even in Germany, so this is a weekend and track warrior at best and the sound insulation, dressy carbon-fibre pack and relative comfort inside the car might just as well make way for a rollcage and track harness.

From the outside the H50 keeps things subtle but is sleeker than the saloon, with its ground-hugging profile more suited to a high-power conversion and accented here by a cutting front lip spoiler that provides some much needed impact, side skirts, rear lip spoiler and a new rear apron. That houses the four exhaust pipes that signify an M car in the making and the 20” Hartge wheels may be more than you’d want.

Hartge has accentuated the wedge shape of the base 3 Series and given it the thrusting forward motion that Munich couldn’t. Of course the Beckingen firm is on a tough wicket there, as building a supercar from something so ugly and then asking €160,000 for the privilege of ownership is pushing things. It’s the ultimate sleeper car, though, and the ultimate expression of the SMG at work.

http://www.worldcarfans.com/9071109.005 ... test-drive

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Bericht door Rein » 09 nov 2007, 16:32

Hij ziet er nog wel vrij bescheiden uit die Hartge. Wel een stoer ding! :D Vooral al dat carbon vind ik mooi 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 nov 2007, 20:04

Hier hebben ze in elk geval begrepen hoe een schaalverdeling in de km teller er uit moet zien!!


[img:800:535]http://img148.imageshack.us/img148/6899/hartgekmev5.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door romo op 09 nov 2007, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 09 nov 2007, 20:49

Gaaf ding!!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 nov 2007, 17:32

Filmpje van een kijkje in de keuken van de ontwikkeling van de nieuwe M3

]KLIK -> Gerhard Richter geeft een kijkje in de keuken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 13 nov 2007, 20:26

Mooi filmpje...........................................ook wel lekker ///Marketing technisch..........................

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 14 nov 2007, 11:59

romo schreef:Hier hebben ze in elk geval begrepen hoe een schaalverdeling in de km teller er uit moet zien!!


[img:800:535]http://img148.imageshack.us/img148/6899/hartgekmev5.jpg[/img]

<<HIER GIF VAN ZO'N DUIMPJE OMHOOG WIE HELPT? >>

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 14 nov 2007, 12:10


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 nov 2007, 12:15

Ik vind dat geen porem sorry.

De 100 moet altijd te zien zijn, en niet alleen met een streepje.

20-40-60-80-100-120-140-160-180-200-220-240-260-280-300

Dat vind het het fijnst

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot], jvb en 5 gasten