Eigendomsrecht , reparatierecht , vrije keuze v hersteller
-
Turbo
Eigendomsrecht , reparatierecht , vrije keuze v hersteller
Matt Armstrong repareerde gecrashte en een defecte Bugatti ondanks de pogingen v Bugatti om dit te beletten (ze blacklistten oa het chassisnr om te beletten dat hij onderdelen zou kunnen kopen )
Laatst gewijzigd door Turbo op 20 mei 2026, 05:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Turbo
Re: Eigendomsrecht , reparatierecht , vrije keuze v hersteller
Ferrari blokkeerde ook chassisnr om te voorkomen dat er onderdelen gekocht zouden kunnen worden om herstelling zelf uit te voeren
- frankie
Die Youtube links dump topics beginnen me een beetje te irriteren, die zou ik het liefste willen overslaan. Maar ja, aan de topictitel kun je niet zien dat het een dergelijk topic is. Kun je misschien voortaan in de topictitel vermelden dat je alleen youtube links aan het droppen bent? Dan kan ik die voortaan overslaan.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Turbo is wat visueler ingesteld denk ik, maar het topic is wel interessant.
De right to repair movement merken we hier nog niet zoveel van.
Wel de acties van fabrikanten om custom schroeven te gebruiken, modules dicht te lijmen, encryptie op software te zetten, derde partij subscriptie af te dwingen bij obd acties, waardoor de rekening toch weer op kan lopen etc.
Dat naast de trend van de laatste jaren om modules soms op vocht of hitte gevoelige locaties te plaatsen en om voor vervanging alleen al rustig tot 1500 euro te vragen.
Het wordt er allemaal niet leuker op met moderne auto's.
De right to repair movement merken we hier nog niet zoveel van.
Wel de acties van fabrikanten om custom schroeven te gebruiken, modules dicht te lijmen, encryptie op software te zetten, derde partij subscriptie af te dwingen bij obd acties, waardoor de rekening toch weer op kan lopen etc.
Dat naast de trend van de laatste jaren om modules soms op vocht of hitte gevoelige locaties te plaatsen en om voor vervanging alleen al rustig tot 1500 euro te vragen.
Het wordt er allemaal niet leuker op met moderne auto's.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Tja, iedereen mag alles posten, nahja, als het maar niet ai isfrankie schreef: 20 mei 2026, 09:54 Die Youtube links dump topics beginnen me een beetje te irriteren, die zou ik het liefste willen overslaan. Maar ja, aan de topictitel kun je niet zien dat het een dergelijk topic is. Kun je misschien voortaan in de topictitel vermelden dat je alleen youtube links aan het droppen bent? Dan kan ik die voortaan overslaan.
- frankie
Dat ga ik dan ook maar doen.
-
OnlineSlowCo
Nog maar een video dan voor de liefhebbers
Deze is van onze NLse Dan de diagnoseman:
Belachelijk dat Smart dus een eenvoudige softwarematige timerreset niet beschikbaar maakt en je daardoor niet alleen een simpel koelwaterpompje maar ook een dure en verder correct werkende computer/aanstuurmodule moet vervangen.
Deze is van onze NLse Dan de diagnoseman:
Belachelijk dat Smart dus een eenvoudige softwarematige timerreset niet beschikbaar maakt en je daardoor niet alleen een simpel koelwaterpompje maar ook een dure en verder correct werkende computer/aanstuurmodule moet vervangen.
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Als ik YouTube wil kijken ga ik wel naar YouTube, dus eens met een aantal anderen hier.
Right to repair is een zaak die hier niet echt leeft. Volgens mij moeten acu’s van telefoon vervangbaar worden met simpel gereedschap begin 2027.
Eens regelgeving waar ik wel achter sta, go EU!
Right to repair is een zaak die hier niet echt leeft. Volgens mij moeten acu’s van telefoon vervangbaar worden met simpel gereedschap begin 2027.
Eens regelgeving waar ik wel achter sta, go EU!
- Elise
Precies, laat Turbo gewoon lekker posten.smiley schreef: 20 mei 2026, 10:12 Turbo is wat visueler ingesteld denk ik, maar het topic is wel interessant.
Staat het je niet aan, dan klik je er toch niet op
-
OnlineEric Z
Ik ga toch echt geen 7 filmpjes kijken, dus ik klik er inderdaad niet op. Het is ook niet echt een toevoeging van aan een draadje maar start meestal met een dump van filmpjes. Ik zie het dus niet echt als toegevoegde waarde op deze manier. Zeker niet als ze meerendeels over dezelfde persoon/auto gaan.
Puur op de thumbnails afgaande zou ik die van SlowCo wel van toegevoegde waarde beschouwen, maar ook nog niet geklikt FWIW.
Puur op de thumbnails afgaande zou ik die van SlowCo wel van toegevoegde waarde beschouwen, maar ook nog niet geklikt FWIW.
- Arthur
Ik kijk zelden tot nooit die filmpjes. Het interesseert me niet en als ze langer dan 2-3 minuten duren haak ik sowieso af. Dan kijk ik liever een serie op, bv, Netflix 
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zwiebertje, Pipo de Clown, Peppi & Kokki, Ti Ta Tovenaar, toch Arthur?:)
- Arthur
-
OnlineSlowCo
Groot gelijk. Na een dag hard werken kun je beter fictieve, licht verteerbare dertienineendozijn Netflixpulp kijken om te ontspannen dan een informatieve YouTube-video over automotive onderwerpen. Wie interesseert zich hier nou in technische autozooi...?Arthur schreef: 21 mei 2026, 12:07 Ik kijk zelden tot nooit die filmpjes. Het interesseert me niet en als ze langer dan 2-3 minuten duren haak ik sowieso af. Dan kijk ik liever een serie op, bv, Netflix![]()
-
Tom
Er staat zoveel rommel op YouTube dat het soms lastig is om goede content te vinden. Als DFers daaruit de leuke dingen pikken en die hier doorzetten voegt dat wel wat toe. In de 'For the love of cars' en het 'YouTubers' topics staan soms prachtige suggesties die ik nog niet in mijn eigen feed heb gezien
Maar er staan hier ook veel posts met letterlijk een hoop filmpjes erin gedumpt waarbij ik mij ook afvraag of het nou goede content is (maar het niet zoek om het allemaal te bekijken).
Maar er staan hier ook veel posts met letterlijk een hoop filmpjes erin gedumpt waarbij ik mij ook afvraag of het nou goede content is (maar het niet zoek om het allemaal te bekijken).
- Arthur
Klopt, dat interesseert mij idd geen hol. Kijk echt nooit auto gerelateerd spul op YouTube, TV of DFSlowCo schreef: 22 mei 2026, 01:58Groot gelijk. Na een dag hard werken kun je beter fictieve, licht verteerbare dertienineendozijn Netflixpulp kijken om te ontspannen dan een informatieve YouTube-video over automotive onderwerpen. Wie interesseert zich hier nou in technische autozooi...?Arthur schreef: 21 mei 2026, 12:07 Ik kijk zelden tot nooit die filmpjes. Het interesseert me niet en als ze langer dan 2-3 minuten duren haak ik sowieso af. Dan kijk ik liever een serie op, bv, Netflix![]()
![]()
-
OnlineSlowCo
Nou, nou Arthur niet zo opstandig wezen. Doe nou eens gezellig mee en kijk wat filmpjes hier man 
- Arthur
-
JP
Ieder zijn ding om filmpjes te posten, maar ik zou dan wel eerst in de oud-papier bak kijken, vooraleer ik een nieuw draadje zou openen.......
....maar dan ben je weer ouwe-meuk omhoog aan het bumpen.

....maar dan ben je weer ouwe-meuk omhoog aan het bumpen.

-
Kadett
Right to repair moet ik vooral aan de John Deere traktoren denken in de VS die de laatste 5-10 jaar niet meer zelf te fixen zijn. Planned absolence.
-
OnlineEric Z
SlowCo schreef: 22 mei 2026, 11:55 Nou, nou Arthur niet zo opstandig wezen. Doe nou eens gezellig mee en kijk wat filmpjes hier man![]()
Komt de popcorn smiley ook eens van pas -
Turbo
Die Youtube-filmpjes hebben wel invloed , want nu werkt Ferrari plots wel mee aan het herstel vd gecrashte 299GTB :