Audi A5 Avant e-hybrid Competition

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
sitechris
Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW

Re: Audi A5 Avant e-hybrid Competition

Bericht door sitechris » 18 mei 2026, 10:58

Nee dat moet weinig uitmaken. Hooguit nuanceverschillen.

Lastig te zeggen waarom het verschil in beleving er is. Feit blijft wel dat ze bij Autovisie natuurlijk echt als geen ander weten hoe ze een auto moeten testen en daar ook uitgebreid de tijd voor nemen. Wij doen dit op basis van een ritje van 2 uur. Maar toch, nav een dergelijke rit zou voor mij als individu de keus heel erg makkelijk zijn. Mits de beperkte ruimte van de Audi in je situatie past. Terecht punt natuurlijk.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 18 mei 2026, 11:13

Verschil in liters is nog wel aanzienlijk. Heb je ook een vergelijkbare foto van de kofferbak van de A5 Chris?
Want liters zeggen wel iets, maar vorm en oppervlakte misschien nog wel meer. Ruimte in de hoogte kan ik eerder missen dan in de breedte/lengte.

In mijn 330i is het volgens mij 491 liter. Dat is oké, zeker als straks de kinderwagen niet meer mee hoeft voor de kleinste maar heel veel kleiner hoeft van mij ook weer niet.

Verder gewoon prima auto's met goed bruikbare vermogen. Ik vind de 3-serie het ook heerlijk doen als Autobahn cruiser.

Joop

Bericht door Joop » 18 mei 2026, 12:06

Ik had vorige week een 330e sedan (facelift) een dag mee van de dealer; maar onderschrijf het verschil in dynamische eigenschappen wel t.o.v. de 330i (in mijn geval pre facelift). Stuurde wel beduidend beter dan de xDrive variant van de 330e, die best een klap onderstuur kent.

Bagageruimte van de sedan is ook wel heel beperkt met de hogere kattenbak vloer door het accupakket. Heb een aantal boodschappen even uit moeten stellen toen ik mijn Touring weer terug had. En zeker wat Fedde ook al aangaf, veel kleiner dan de Touring moet het met kleine kinderen ook niet worden.

Verder leuk vergelijk, al zou ik persoonlijk zelf wel voor de BMW kiezen en zit ik meer in lijn met de bevindingen van Autovisie en eigenlijk best knap dat BMW nog met een in basis 6 jaar oudere auto Audi kan concurreren.

Verder ook wel benieuwd naar de i3 / 3er G50/G51 (wat in de basis een ingrijpende Neue Klasse facelift van de huidige G2x zal zijn).

WillemBoer
Auto: Ja

Bericht door WillemBoer » 18 mei 2026, 12:10

De A5 b10 is ook wel een gen nieuwer dan de g20 serie, dus de nieuwste tech etc.

Zou niet snel meer voor een nieuwe g20/g21 gaan, die gaat ondanks wat updates toch al weer aardig lang mee.

sitechris

Bericht door sitechris » 18 mei 2026, 13:00

Richardt. schreef: 18 mei 2026, 11:13 Verschil in liters is nog wel aanzienlijk. Heb je ook een vergelijkbare foto van de kofferbak van de A5 Chris?
Want liters zeggen wel iets, maar vorm en oppervlakte misschien nog wel meer. Ruimte in de hoogte kan ik eerder missen dan in de breedte/lengte.

In mijn 330i is het volgens mij 491 liter. Dat is oké, zeker als straks de kinderwagen niet meer mee hoeft voor de kleinste maar heel veel kleiner hoeft van mij ook weer niet.

Verder gewoon prima auto's met goed bruikbare vermogen. Ik vind de 3-serie het ook heerlijk doen als Autobahn cruiser.
Even Autoweek fotootje gevonden ;). Qua laadruimte is het - ondanks beperkte inhoud - wel vrij praktisch. Aan andere kant, voor de laadkabel heb je geen opbergplek onder de vloer. Das weer reteonhandig.

Afbeelding

sitechris

Bericht door sitechris » 18 mei 2026, 13:21

Richardt. schreef: 18 mei 2026, 11:13 Verder gewoon prima auto's met goed bruikbare vermogen. Ik vind de 3-serie het ook heerlijk doen als Autobahn cruiser.
330i (en uiteraard M340i) zeker.

Plaats reactie