Roadtrips / Op vakantie met de auto
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto
Ik heb al jaren een VW California 6.1 Ocean, een geweldig ding. We gebruiken hem gewoon als 2e auto in Nederland/Europa (rijdt uitstekend, heerlijke cruiser), voor de wintersport ook perfect (4x4, genoeg ruimte voor je spullen, uiteraard slapen we er dan niet in) en in het voorjaar en de zomer is het gewoon leuk om spontane weekenden weg te gaan, de natuur in. De meeste spullen laten we erin zitten dus de drempel om te vertrekken als het mooi weer is, is laag. Je kunt bij wijze een half uur van te voren besluiten om te vertrekken. En het compacte formaat (wat Marc42 ook zegt) is handig, hij past in elke parkeergarage. Midden in een stad is dat ideaal. De motorrijtuigenbelasting is dus wel verdubbeld maar door hem te schorsen (we wonen een groot deel van de tijd buiten NL) is dat ook wel weer deels te omzeilen.
- JP
Deze week was er nog een motie ingediend om die verdubbeling van de mrb voor campers in te trekken, omdat ze ook weer niet zoveel km's rijden. Helaas wel ontraden.
Leuke ID-Buzzi Marc
Leuke ID-Buzzi Marc
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Leuke info allemaal. Dank jongens
-
OnlineEnrico
Weer een roadtrip achter de rug. Noord Frankrijk rondom Verdun. 350km mooie wegen met goed maar soms hobbelige asfalt 
Was fantastisch weer afgelopen wekend!
-
OnlineLuco
-
NSXRS
Hé, die blauwe Clio ken ik, eigenaar oud schoolvriendje van mij van heel vroeger en brommer fanaat..Enrico schreef: 28 apr 2026, 16:14 IMG_4592.jpegIMG_4693.jpegIMG_4658.jpeg3549aaa3-34bc-4384-96d2-8f8563e72674.jpeg2c591879-9995-41ad-9ef9-8fa5b0e8e688.jpeg
Weer een roadtrip achter de rug. Noord Frankrijk rondom Verdun. 350km mooie wegen met goed maar soms hobbelige asfalt
- Tristan
Je mag San Sebastian echt niet missen als je van echt goed Baskisch (vooral vlees!) eten houdt. En verdere een hele leuke stad!Joël D. schreef: 01 apr 2026, 12:02 Mooi tripje Luco! Blijft toch een mooie omgeving om te touren!
Ik wil van de zomer naar Noord-Spanje, Nationaal Park Picos de Europa met de Z4. Op de heenweg wil ik richting Andorra (nog nooit geweest, gewoon om af te vinken) en dan richting het westen. Spain roadtrip.png
Dit idee een beetje. Iemand nog tips voor plaatsen/wegen die ik niet mag missen?
-
OnlineEnrico
En een heel aardige man. Dat zal wel kloppen! Ik ken hem een paar jaar, denk sinds 2022.NSXRS schreef: 29 apr 2026, 13:09Hé, die blauwe Clio ken ik, eigenaar oud schoolvriendje van mij van heel vroeger en brommer fanaat..Enrico schreef: 28 apr 2026, 16:14 IMG_4592.jpegIMG_4693.jpegIMG_4658.jpeg3549aaa3-34bc-4384-96d2-8f8563e72674.jpeg2c591879-9995-41ad-9ef9-8fa5b0e8e688.jpeg
-
OnlineMartijn M
Ik zie alleen een Twingo 
-
OnlineLuco
jammer dat we binnen df niet vaker een roadtrip doen
- JP
Is het toeval dat die blauwe Twingo op een invalide-parkeerplaats staat ? 
-
OnlineEnrico
JP schreef: 01 mei 2026, 16:40 Is het toeval dat die blauwe Twingo op een invalide-parkeerplaats staat ?![]()
-
A110_Bleu_Sierra
- Auto: Alpine A110 (2023)
Zo,net terug van twee weekjes Corsica. In een woord: geweldig! Het rijden daar met een Alpine A110 is gewoon een droom, ik kan me nauwelijks voorstellen dat er mooiere landen / streken zijn (om te rijden).

En zoals anderen ook al aangaven, hoge gemiddelde snelheden haal je niet, daarvoor zijn de wegen te klein en ook zijn (bijna) alle bochten blind. En natuurlijk komt er 9 van de 10 keer niks om de bocht, maar ik ben niet bereid grote risico's te nemen. Het rijden is ook erg intensief, behalve de lokale tegenligger en (te) brede campers, zijn er ook fietsers, motorrijders en regelmatig ook dieren op de weg. De kwaliteit van de wegen viel me over het algemeen mee. Beter dan verwacht. En de A110 is ook gewoon leuk als je maar op 60-80% kunt rijden, de manier zoals die auto draait en reageert is echt super.
Kort overzicht:
Vrijdag 17-4 zo'n 810 km naar Chalon-sur-Saone gereden en in een prima B&B overnacht. Zaterdag via Aix-en-Provence en het circuit van Paul Ricard naar Toulon gereden waar we om 20u de boot namen. Prima overnachting op de boot gehad en toen om 08u00 in Bastia aangekomen en meteen richting Cap Corse (schiereiland in het Noorden) gereden en daar de hele dag rondgetoerd, gewandeld en op een mooi strandje de eerste zonuurtjes gemaakt.
Twee overnachtingen in Saint Florent en daarna naar Calvi. Minder ruig qua natuur en hier hadden we een dag minder weer, de rest van de vakantie was stralend zonnig en tussen de 20 en 25 graden.

Daarna naar Corte in het binnenland gereden. Hier is het bergachtig en hebben we een dag heerlijk gewandeld. De dag erna een combinatie van wat rijden en wandelen naar de Cascades des Anglais (watevallen). Zo in het voorjaar is er heel wat (smelt)water. Kom je later in het jaar, zijn de stroompjes vaak maar minimaal (lees je op diverse reviews).

De laatste dagen brengen we door in de buurt van Porto-Vecchio. Dit is een wat toeristischer deel met mooie zandstranden in schilderachtige baaitjes. Even nog een beetje bijkomen en wat zon meepakken. Uiteraard ook Bonifacio nog bezocht en de laatste dag op het eiland weer heerlijk binnendoor gestuurd naar Ajaccio waar we weer om 20u de boot moesen hebben.

Om 6u30 werden we toen in Toulon weer van de boot gebonjourd en zijn we naar Pont-a-Mousson gereden (weer ca 800 km). En toen afgelopen zaterdag nog 400 km naar huis (deels binnendoor in Noord Frankrijk). Thuis gekomen hadden we ruim 3.800 km er op zitten.
En zoals anderen ook al aangaven, hoge gemiddelde snelheden haal je niet, daarvoor zijn de wegen te klein en ook zijn (bijna) alle bochten blind. En natuurlijk komt er 9 van de 10 keer niks om de bocht, maar ik ben niet bereid grote risico's te nemen. Het rijden is ook erg intensief, behalve de lokale tegenligger en (te) brede campers, zijn er ook fietsers, motorrijders en regelmatig ook dieren op de weg. De kwaliteit van de wegen viel me over het algemeen mee. Beter dan verwacht. En de A110 is ook gewoon leuk als je maar op 60-80% kunt rijden, de manier zoals die auto draait en reageert is echt super.
Kort overzicht:
Vrijdag 17-4 zo'n 810 km naar Chalon-sur-Saone gereden en in een prima B&B overnacht. Zaterdag via Aix-en-Provence en het circuit van Paul Ricard naar Toulon gereden waar we om 20u de boot namen. Prima overnachting op de boot gehad en toen om 08u00 in Bastia aangekomen en meteen richting Cap Corse (schiereiland in het Noorden) gereden en daar de hele dag rondgetoerd, gewandeld en op een mooi strandje de eerste zonuurtjes gemaakt.
Twee overnachtingen in Saint Florent en daarna naar Calvi. Minder ruig qua natuur en hier hadden we een dag minder weer, de rest van de vakantie was stralend zonnig en tussen de 20 en 25 graden.
Daarna naar Corte in het binnenland gereden. Hier is het bergachtig en hebben we een dag heerlijk gewandeld. De dag erna een combinatie van wat rijden en wandelen naar de Cascades des Anglais (watevallen). Zo in het voorjaar is er heel wat (smelt)water. Kom je later in het jaar, zijn de stroompjes vaak maar minimaal (lees je op diverse reviews).
De laatste dagen brengen we door in de buurt van Porto-Vecchio. Dit is een wat toeristischer deel met mooie zandstranden in schilderachtige baaitjes. Even nog een beetje bijkomen en wat zon meepakken. Uiteraard ook Bonifacio nog bezocht en de laatste dag op het eiland weer heerlijk binnendoor gestuurd naar Ajaccio waar we weer om 20u de boot moesen hebben.
Om 6u30 werden we toen in Toulon weer van de boot gebonjourd en zijn we naar Pont-a-Mousson gereden (weer ca 800 km). En toen afgelopen zaterdag nog 400 km naar huis (deels binnendoor in Noord Frankrijk). Thuis gekomen hadden we ruim 3.800 km er op zitten.
-
OnlineLuco
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Klinkt als een gave trip! Corsica staat hier ook nog eens op het lijstje om te bezoeken ook voor de natuur. Lijkt me geweldig daar met de M3 wat rond te sturen maar ik denk dat de wederhelft daar anders over denkt helaas.
-
OnlineEnrico
Uuuy Corsica ziet er echt fantastisch uit!!
Geïnspireerd om te kijken of ik dat kan inplannen!
Foto’s ook erg mooi! Dank voor het delen!
Geïnspireerd om te kijken of ik dat kan inplannen!
Foto’s ook erg mooi! Dank voor het delen!
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Skitterend, qua eiland en auto. Sardinië lijkt me ook top!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heerlijke trip idd.
Sa Calobra, Mallorca. Dat lijkt me ook fantastisch.
Daar was ooit de introductie van de Porsche 981 Cayman GTS, superb.
Sa Calobra, Mallorca. Dat lijkt me ook fantastisch.
Daar was ooit de introductie van de Porsche 981 Cayman GTS, superb.
- Martijn_bmw
Super mooie rit zeg! 
- Joop
Heb de Corsic editie van Curves Magazine ook pas binnen gekregen:
https://www.curves-magazin.com/en/magaz ... 1-corsica/
Maar ziet er inderdaad wel heel inspirerend uit… Zeker met de bovenstaande plaatjes er extra bij

https://www.curves-magazin.com/en/magaz ... 1-corsica/
Maar ziet er inderdaad wel heel inspirerend uit… Zeker met de bovenstaande plaatjes er extra bij
- Paskal
- Auto: meerdere
Ik ben meerdere jaren op Corsica geweest en het is er inderdaad leuk sturen
. Voor een roadtrip (die zich met name richt op het rijden) hebben de Alpen toch mijn voorkeur. De snelheid op de meeste wegen op Corsica ligt namelijk wel wel heel laag doordat eea zo krap is vormgegeven: smal en veel blinde bochten. Als roadtrip gecombineerd met wat uitstapjes zoals wandelen, stadje bezoeken etc is het wel heerlijk
.
Daarnaast is het wel uitkijken voor de locals want er zijn er aardig wat die er een enthousiaste rijstijl op nahouden (oa binnenbocht nemen en inhalen op bijzondere lokaties).
Daarnaast is het wel uitkijken voor de locals want er zijn er aardig wat die er een enthousiaste rijstijl op nahouden (oa binnenbocht nemen en inhalen op bijzondere lokaties).
-
Arthursx
Wij komen net terug uit Schotland, wat een fantastisch land. Vind het in Europa het mooiste land qua natuur. Ook nog heel mooi rijden daar, 60mph op sommige wegen is hard zat
. Vanaf de boot zijn we richting Loch Lomond, Glencoe, Fort William, Isle of Skye richting Cairngorms National park gereden. De 5 serie is ook een top reisauto voor dit soort trips, comfortabel, vlot en efficiënt.
-
OnlineEnrico
Nice! 007 plek 
Je had geluk met het weer zo te zien!
Je had geluk met het weer zo te zien!
-
OnlineMartijn M
Corsica ziet er top uit ja! Lijkt me ook erg leuk sturen. Snelheden wellicht wat lager, maar wel lekker hoepelen!
Schotland ook erg mooi. Met een 5 serie zal de rit vast ook nog wel comfortabel zijn geweest. Wij vonden de wegen ronduit slecht.
Schotland ook erg mooi. Met een 5 serie zal de rit vast ook nog wel comfortabel zijn geweest. Wij vonden de wegen ronduit slecht.
- Martijn_bmw
Super gave foto's van Schotland zeg! En idd geluk met het weer zo te zien