Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 997
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Andry » 04 mei 2026, 21:03

Ruthless Queen: jaren gedacht dat het een buitenlandse productie was, komt het gewoon uit Nederland :)



Nog ff de PMC speakers laten dreunen op de andere Nederlandse producties:







Eén van de grondleggers van de electronische muziek tijdens ADE weer in NL voor de 50e verjaardag van het album Oxygene. Kaartje is in de pocket :D

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 15:29

Even heel wat anders, deze klassieker uit de '30s en deze 'cover' van Mama Cass(RIP) werd de grootste hit van dit nummer. Wat een stem:

Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 9826
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Elise » 06 mei 2026, 18:47


Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 19:30

^Prachtig. Ook nogal érg psych(olog)isch aldus Neil toen ie 't schreef.....

Deze ook, bijzonder verhaal zit erachter....


https://www.nporadio5.nl/nieuws/npo-rad ... my-brother

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 19:57

Prachtig ook, dat geheel en dat 't allemaal qua muziek gewoon goedkomt zelf met een clowneskische kantoorklerk van Canary Wharf midvoor:)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Opa » 07 mei 2026, 01:25

Alle 4 die laatsten zijn mooie nummers. :thumbup:

Dit vind ik ook zo'n een mooi nummer met een bepaalde 'sfeer' erin:


Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 07 mei 2026, 06:57

Ook mooi met die verschillende passages, kunstig! Liedje zelf komt me bekend voor, al eens een paar keer vaker gehoord 'in mijn verleden': Bandleden uit King Crimson/Yes/Genesis/Roxy Music/Uriah Heep zie ik in de wiki. Pfff. Artrock inderdaad!

Dan de lyrics van bovenstaande.
Ik moest meteen aan deze denken, ik had toendertijd ergens begin 80s ook een elpee van hun met Greatests Hits ofzo. Geweldige band ook:



En Arsenal-PSG dan moet Arsenal winnen!:)

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Opa » 07 mei 2026, 18:32

Ook een goed nummer van The kinks, ik denk dat ik voor het origineel ga hier, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die gewend ben. :wink:

Robin schreef: 07 mei 2026, 06:57 Ook mooi met die verschillende passages, kunstig! Liedje zelf komt me bekend voor, al eens een paar keer vaker gehoord 'in mijn verleden': Bandleden uit King Crimson/Yes/Genesis/Roxy Music/Uriah Heep zie ik in de wiki. Pfff. Artrock inderdaad!
Ja, knap wat bekende namen, John Wetton speelde nog in Uriah Heep met David Byron, de helaas veel te vroeg(1985) overleden zanger van o.a. "Easy Livin'" en "Return To Fantasy", op dat laatste album speelde Wetton ook mee.
Maar John Wetton was ook zanger/bassist in Asia, zo'n andere supergroep, met meerdere bekende namen.






Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 08 mei 2026, 11:22

Deze slaat qua lyrics helemaal nergens op natuurlijk, want als geld er toe zou doen reden we allemaal wel EV's nietwaar?:)
Randy had geld nodig, charterde Mark en voila:

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 15 mei 2026, 15:50

De live videos van 'The Age of Bronze' deze onbekendere band vallen me audio technisch wat tegen.
Het is wel allemaal wat Oasis achtig, maar op een leuke manier en ergens na de helft een lekker gitaarsolootje!


Hier dezelfde gitaarsolo live, maar kan de rest van 't lied live en met deze solo niet vinden.... :hmmm:
https://www.facebook.com/watch/?v=1202261438784506
:headbang:

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 16 mei 2026, 11:46

Ik zat vanochtend op m'n PC Spotify na jaren weer eens playlistje aan 't maken.
Dus ik kijken of die list in m'n Spotify bieb op m'n telefoon staat: Ja (doh)

Ik had de headset van de PC nog op en zat nog op de PC op Spotify en op m'n telefoon in die nieuwe playlist.
Ik klik een nummer aan op m'n telefoon en die gaat spelen op 'mn PC Headset!

Nooit geweten dat dat kon! :bag:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12207
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door WJ » 16 mei 2026, 12:09

Ja, je kan je pc ook gebruiken om spotify op je telefoon mee te bedienen als die speelt. Of je tv of waar spotify ook op staat, met een ander apparaat met spotify kan je het besturen.

Enige irritante wat ik soms heb is dat de windows client niet altijd wil updaten. Dus dan staan de nummers die ik op m'n telefoon er in heb gezet niet op de windows app... Staan er wel gewoon als ik de speler in de webbrowers open.

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 16 mei 2026, 12:24

Ah ok , nouja weer wat geleerd!

Tom
Berichten: 22763
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Tom » 21 mei 2026, 20:38

Naar aanleiding van deze update: viewtopic.php?p=1721066#p1721066

Spotify, Apple Music, SoundCloud en Mixcloud linkjes werken hier ook:








Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 05 jun 2026, 16:31

Vanavond gaan we naar 'n concert van deze club. IJland Amsterdam Noord.
Als er maar bastante cerveza is. :headbang:


^^^^^^Ik heb dat nummer al tig keer gehoord , prima, maar ik vind dit bijvoorbeeld weer geinig, als 't vrolijk/uptempo achtig moet zijn:

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 11 jun 2026, 13:24

Elton John was (aldus de toenmalige vrouw van songwriter Bernie Taupin) wel eens wat bitcherig als ie in een bad mood was:


Robert Plant zelf eventjes:



Jeff Lynne en consorten verzorgden (deels) de begintune van de VPRO begin 80's-90s. Hij was zojuist op Omrop Fryslân:


KOFFIE!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 7027
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Weer een BMW...
Locatie: Op de gasbel

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door EvdP » 14 jun 2026, 21:21


Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 15:00

Een van dé favoriete kroeg-aanvraag liedjes van een maat van me:



Maar: Forever Young bleef die zanger dus ook dus niet helemaal. Maar wat is dit een prachtig nummer zo symfonisch. :thumbup:


EDIT: Deze is voor Koeman. Wel verdiend met je top wissels:)

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 15:21

Alison ziet er al jaren nog/weer goed uit. Prachtstem, maar de akoestiek hè...


En dan kom je natuurlijk(via Yazoo) ook bij Depeche Mode uit.

En nu we toch in 't WK voetbal zitten; ik ben net als Rod Stewart een Celtic fan, maar hij is Schots en ik ga skeef.

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 19 jun 2026, 16:05

Qua muziek grijp ik (te) vaak terug naar de 60s-70s-80s en een beetje 90s, want daarna wordt 't allemaal wat minder vind ik.
Maar soms zitten er nieuwe pareltjes tussen: :headbang:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 11025
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door tomgtr » 20 jun 2026, 01:04

Tom schreef: 21 mei 2026, 20:38 Naar aanleiding van deze update: viewtopic.php?p=1721066#p1721066

Spotify, Apple Music, SoundCloud en Mixcloud linkjes werken hier ook:







Wow wat gaaf Tom. Zal gauw eens wat black of death metal linkjes erin gooien ipv die ouwe lullen muziek hier. :devil:

Robin
Berichten: 57861
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Robin » 20 jun 2026, 08:39

Johann Sebastian Bach is considered the foundational pillar of Western music.
Johann Sebastian Bach is a foundational influence on the neoclassical and progressive sound of Deep Purple, particularly shaping the playing styles of guitarist Ritchie Blackmore and keyboardist Jon Lord. Their integration of Baroque-era counterpoint and arpeggios into hard rock laid the groundwork for modern metal.
Een nieuwere cover van Deep Purple 2.0(Strange Kind of Women kennen we nu wel) :headbang: Pracht akoestiek in dat buitenhuisje aan 't water(?). Stem van de jongedame is mij net wat te netjes en lief. Maar bravo!

Gebruikersavatar
Elise
Berichten: 9826
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.

Bericht door Elise » 21 jun 2026, 07:12


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreass, Berry1000RR, CRZ, Philipoo en 1 gast