En een poging om de issue met modulation uit te leggen. Anyway, de GTS rempt vantastisch met de remmerij uit de Turbo.
Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Het is eindelijk zo ver: Mijn Review van de 992.1 Carrera T (pdk)
En een poging om de issue met modulation uit te leggen. Anyway, de GTS rempt vantastisch met de remmerij uit de Turbo.
En een poging om de issue met modulation uit te leggen. Anyway, de GTS rempt vantastisch met de remmerij uit de Turbo.
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Na 3 dagen echte shakedown met droog asfalt en temps tussen 18-22 graden zijn de remmen goed gekeurd 
Dit stukje in Luxemburg was ook geweldig. Soort mini Stelvio.
Dit stukje in Luxemburg was ook geweldig. Soort mini Stelvio.
- Opa
- Berichten: 7002
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Luxemburg kent hele leuke wegen en het is op die wegen ook bijna nooit druk.....sommigen hebben zelfs stijgingspercentages van meer dan 15%.
Mooi dat de remmen het goed doen.
Mooi dat de remmen het goed doen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Eens Luxemburg en Belgische Ardennen op dezelfde hoogte al Luxemburg hebben echt leuke wegen 
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
De opleverings video kan niet ontbreken in de topic
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Yes indeed, heb 3 jaar achter elkaar door luxembourg een route gemaakt en elke keer nog mooiere wegen ontdekt. welicht doe ik een keer een volle dag luxembourg met alle leuke wegen aan elkaar geplakt. Een soort Luxemburg Loop. Tot nu was het elke keer van Gulpen (NL)Martijn_bmw schreef: 29 apr 2026, 06:30 Eens Luxemburg en Belgische Ardennen op dezelfde hoogte al Luxemburg hebben echt leuke wegen![]()
naar Stenay in frankrijk via Luxemburg.
- Opa
- Berichten: 7002
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Toen ik nog Impreza reed hadden we elk jaar de "Tour du Luxembourg", een 2 daagse toertocht dwars door Luxemburg en uitgezet door leden van Subaruclub Luxemburg, ik denk dat ik die wel een keer of 6 à 7 meegereden heb.
Soms kwam je dan weleens op wegen waar je in een ander jaar ook geweest was, maar meest wisten ze ons toch weer te verrassen met een groot aantal leuke wegen waar we nog niet geweest waren.
Prachtig landje met schitterende wegen en zoals gezegd ook nog lekker rustig......die rust werd wel een beetje verstoord met zo'n 60 Subaru's uit zo'n 8 à 9 verschillende landen.
Soms kwam je dan weleens op wegen waar je in een ander jaar ook geweest was, maar meest wisten ze ons toch weer te verrassen met een groot aantal leuke wegen waar we nog niet geweest waren.
Prachtig landje met schitterende wegen en zoals gezegd ook nog lekker rustig......die rust werd wel een beetje verstoord met zo'n 60 Subaru's uit zo'n 8 à 9 verschillende landen.
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Ah ja, ik kan het mij herinneren. Ben nooit mee geweest (ik hou van kleinere groepen) maar weet dat er best veel NL Subaru Club Leden naar die rit gingen.
- Opa
- Berichten: 7002
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Er was altijd een groepje van SCN en een groepje van Extreme-Machines die mee gingen.
Ik ging altijd met Extreme-Machines en dat was ook buiten het rijden om dolle pret op o.a. de camping met stacaravans.
Vaak gingen we dan ook al op donderdag of uiterlijk vrijdag erheen en reden dan ook met ons eigen clubje een aantal leuke wegen.
Ook MdV is een paar keer mee geweest en dan gingen we soms een week, soort van korte vakantie.
Maar ook weleens met 3 Impreza's alvast op woensdag erheen en wat rond toeren en een WW2 museum pakken en zo.
Het rijden met 60 auto's tegelijk is inderdaad wat veel, maar meest viel die rij auto's toch uiteen in kleinere groepjes.
Ik ging altijd met Extreme-Machines en dat was ook buiten het rijden om dolle pret op o.a. de camping met stacaravans.
Vaak gingen we dan ook al op donderdag of uiterlijk vrijdag erheen en reden dan ook met ons eigen clubje een aantal leuke wegen.
Ook MdV is een paar keer mee geweest en dan gingen we soms een week, soort van korte vakantie.
Maar ook weleens met 3 Impreza's alvast op woensdag erheen en wat rond toeren en een WW2 museum pakken en zo.
Het rijden met 60 auto's tegelijk is inderdaad wat veel, maar meest viel die rij auto's toch uiteen in kleinere groepjes.
- Alexsti
- Berichten: 1235
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Ook een paar keer mee geweest met die ritten, daar in de buurt kaan je idd. leuk/vlot rijden
totdat je soms achter een GTT kwam met een ouwe man er in...
De bbq en de Pasties en Palm biertjes (ook weer van die ouwe man) waren ook dan wel weer goed...
De bbq en de Pasties en Palm biertjes (ook weer van die ouwe man) waren ook dan wel weer goed...
- Opa
- Berichten: 7002
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Zit jij nou gewoon te beweren dat die ouwe Luxemburger, die al die ritten uitzette, niet door reed?Alexsti schreef: 29 apr 2026, 17:30 Ook een paar keer mee geweest met die ritten, daar in de buurt kaan je idd. leuk/vlot rijdentotdat je soms achter een GTT kwam met een ouwe man er in...
![]()
![]()
Wel veel last van in de weg rijdende WRX'en, die hokken waren veel te zwaar om een beetje door te rijden, dus dan gingen we maar weer "makkie an".
Ik heb ook een keer een ochtend mee gereden met de Clio 3 RS Cup(had de Sub verkocht en Clio gekocht), maar zelfs die konden ze niet bijhouden op de bochtige stukjes.
- Daan
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Mooie GTS Enrico! Veel plezier ermee.
-
Wimo
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Niet de i3 maar de 992 is de nieuwe twingo van df!
- Daan
- Berichten: 479
- Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04
- MVB
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
- MVB
- Berichten: 890
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: Op een BMW
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Heerlijke beelden van je trips. Hoe beleef je de breedte van de auto op binnenwegen? Of zet je de routes zo uit dat dit geen probleem is?
- Will F.
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
-
Wimo
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Ik stap wel over naar een R8.. toch een wat mannelijkere auto met fatsoenlijke remmen rent
-
BartMS
- Berichten: 749
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Remmen is angst gang is alles toch....?
- Will F.
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
V10 wel erg gaaf, maar eh had jij niet al eens n R8?Wimo schreef: 30 apr 2026, 16:25 Ik stap wel over naar een R8.. toch een wat mannelijkere auto met fatsoenlijke remmen rent
-
Wimo
- Berichten: 2988
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Klopt .. maar ik heb ondertussen mijn derde Taycan dus herhaling is geen probleem 
- Martijn_bmw
- Berichten: 29902
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
- Will F.
- Berichten: 2405
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Lol op df niet i.i.g of variatie op hetzelfde thema. Maar eh ben ook op zoek.. dus pb maar wellicht bestaat t nog de 'DF onderling deal'. Hier ooit n Z4 aan knot verkocht had ie zeker geen spijt van.Wimo schreef: 30 apr 2026, 19:56 Klopt .. maar ik heb ondertussen mijn derde Taycan dus herhaling is geen probleem![]()
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
- Enrico
- Berichten: 4333
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS
Nope, we rijden op alle wegen ongeacht de breedte. Ervaring leert dat tegenliggers bereid zijn verder de berm in te rijden zo dat ik dat niet hoefMVB schreef: 30 apr 2026, 12:57 Heerlijke beelden van je trips. Hoe beleef je de breedte van de auto op binnenwegen? Of zet je de routes zo uit dat dit geen probleem is?
Een 911 is breed als optisch bedrog. Binnen lijkt hij groter dan een 718 maar dat komt door hoe de dashboard, stoelen en deur panelen gemaakt zijn. Het oogt groter en in inhoud is dat zo maar de afmeting zijraam naar zijraam is amper groter.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 16 gasten
