Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 19 apr 2026, 14:19

Het is eindelijk zo ver: Mijn Review van de 992.1 Carrera T (pdk)



En een poging om de issue met modulation uit te leggen. Anyway, de GTS rempt vantastisch met de remmerij uit de Turbo. :wink:


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 28 apr 2026, 16:21

IMG_4691.jpeg
IMG_4691.jpeg (359.22 KiB) 2133 keer bekeken
Na 3 dagen echte shakedown met droog asfalt en temps tussen 18-22 graden zijn de remmen goed gekeurd 😉

Dit stukje in Luxemburg was ook geweldig. Soort mini Stelvio. 🙂
031F3E93-A936-4A94-8F18-AE3902BF1A28.jpeg
031F3E93-A936-4A94-8F18-AE3902BF1A28.jpeg (173.69 KiB) 2133 keer bekeken

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Opa » 28 apr 2026, 17:57

Luxemburg kent hele leuke wegen en het is op die wegen ook bijna nooit druk.....sommigen hebben zelfs stijgingspercentages van meer dan 15%. :)
Mooi dat de remmen het goed doen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Martijn_bmw » 29 apr 2026, 06:30

Eens Luxemburg en Belgische Ardennen op dezelfde hoogte al Luxemburg hebben echt leuke wegen :df:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 29 apr 2026, 11:20

De opleverings video kan niet ontbreken in de topic :wink:


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 29 apr 2026, 11:22

Martijn_bmw schreef: 29 apr 2026, 06:30 Eens Luxemburg en Belgische Ardennen op dezelfde hoogte al Luxemburg hebben echt leuke wegen :df:
Yes indeed, heb 3 jaar achter elkaar door luxembourg een route gemaakt en elke keer nog mooiere wegen ontdekt. welicht doe ik een keer een volle dag luxembourg met alle leuke wegen aan elkaar geplakt. Een soort Luxemburg Loop. Tot nu was het elke keer van Gulpen (NL)
naar Stenay in frankrijk via Luxemburg.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Opa » 29 apr 2026, 14:06

Toen ik nog Impreza reed hadden we elk jaar de "Tour du Luxembourg", een 2 daagse toertocht dwars door Luxemburg en uitgezet door leden van Subaruclub Luxemburg, ik denk dat ik die wel een keer of 6 à 7 meegereden heb.
Soms kwam je dan weleens op wegen waar je in een ander jaar ook geweest was, maar meest wisten ze ons toch weer te verrassen met een groot aantal leuke wegen waar we nog niet geweest waren.
Prachtig landje met schitterende wegen en zoals gezegd ook nog lekker rustig......die rust werd wel een beetje verstoord met zo'n 60 Subaru's uit zo'n 8 à 9 verschillende landen. :lol:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 29 apr 2026, 15:11

Ah ja, ik kan het mij herinneren. Ben nooit mee geweest (ik hou van kleinere groepen) maar weet dat er best veel NL Subaru Club Leden naar die rit gingen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Opa » 29 apr 2026, 15:22

Er was altijd een groepje van SCN en een groepje van Extreme-Machines die mee gingen.
Ik ging altijd met Extreme-Machines en dat was ook buiten het rijden om dolle pret op o.a. de camping met stacaravans.
Vaak gingen we dan ook al op donderdag of uiterlijk vrijdag erheen en reden dan ook met ons eigen clubje een aantal leuke wegen.
Ook MdV is een paar keer mee geweest en dan gingen we soms een week, soort van korte vakantie.
Maar ook weleens met 3 Impreza's alvast op woensdag erheen en wat rond toeren en een WW2 museum pakken en zo.
Het rijden met 60 auto's tegelijk is inderdaad wat veel, maar meest viel die rij auto's toch uiteen in kleinere groepjes.

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1235
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Alexsti » 29 apr 2026, 17:30

Ook een paar keer mee geweest met die ritten, daar in de buurt kaan je idd. leuk/vlot rijden :df: totdat je soms achter een GTT kwam met een ouwe man er in... :tooth: :tong:
De bbq en de Pasties en Palm biertjes (ook weer van die ouwe man) waren ook dan wel weer goed... :beer:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 7002
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Opa » 29 apr 2026, 18:20

Alexsti schreef: 29 apr 2026, 17:30 Ook een paar keer mee geweest met die ritten, daar in de buurt kaan je idd. leuk/vlot rijden :df: totdat je soms achter een GTT kwam met een ouwe man er in... :tooth: :tong:
Zit jij nou gewoon te beweren dat die ouwe Luxemburger, die al die ritten uitzette, niet door reed? :shocking: :please: :wheelchair: :mrgreen:

Wel veel last van in de weg rijdende WRX'en, die hokken waren veel te zwaar om een beetje door te rijden, dus dan gingen we maar weer "makkie an". :beer:
Ik heb ook een keer een ochtend mee gereden met de Clio 3 RS Cup(had de Sub verkocht en Clio gekocht), maar zelfs die konden ze niet bijhouden op de bochtige stukjes. :df: :tooth:

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Daan » 29 apr 2026, 23:24

Mooie GTS Enrico! Veel plezier ermee.

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Wimo » 30 apr 2026, 10:52

Niet de i3 maar de 992 is de nieuwe twingo van df!

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Daan » 30 apr 2026, 12:35

:lol:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 890
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: Op een BMW

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door MVB » 30 apr 2026, 12:52

Wimo schreef: 30 apr 2026, 10:52 Niet de i3 maar de 992 is de nieuwe twingo van df!
:lollerdelol:

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 890
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: Op een BMW

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door MVB » 30 apr 2026, 12:57

Heerlijke beelden van je trips. Hoe beleef je de breedte van de auto op binnenwegen? Of zet je de routes zo uit dat dit geen probleem is?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2405
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Will F. » 30 apr 2026, 15:28

Wimo schreef: 30 apr 2026, 10:52 Niet de i3 maar de 992 is de nieuwe twingo van df!
:lol: Gauw wat anders kopen dan, ik bied 80k voor die kever :tooth:

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Wimo » 30 apr 2026, 16:25

Ik stap wel over naar een R8.. toch een wat mannelijkere auto met fatsoenlijke remmen rent

BartMS
Berichten: 749
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door BartMS » 30 apr 2026, 16:33

Remmen is angst gang is alles toch....?

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2405
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Will F. » 30 apr 2026, 18:04

Wimo schreef: 30 apr 2026, 16:25 Ik stap wel over naar een R8.. toch een wat mannelijkere auto met fatsoenlijke remmen rent
V10 wel erg gaaf, maar eh had jij niet al eens n R8?

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Wimo » 30 apr 2026, 19:56

Klopt .. maar ik heb ondertussen mijn derde Taycan dus herhaling is geen probleem :)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29902
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2026, 21:02

Wimo schreef: 30 apr 2026, 10:52 Niet de i3 maar de 992 is de nieuwe twingo van df!
:lollerdelol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2405
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Will F. » 30 apr 2026, 21:58

Wimo schreef: 30 apr 2026, 19:56 Klopt .. maar ik heb ondertussen mijn derde Taycan dus herhaling is geen probleem :)
Lol op df niet i.i.g of variatie op hetzelfde thema. Maar eh ben ook op zoek.. dus pb maar wellicht bestaat t nog de 'DF onderling deal'. Hier ooit n Z4 aan knot verkocht had ie zeker geen spijt van.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 01 mei 2026, 18:16

Daan schreef: 29 apr 2026, 23:24 Mooie GTS Enrico! Veel plezier ermee.
Thanks!!

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4333
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Van FK8 Type R - Cayman S - Carrera S - Carrera T - Carrera GTS

Bericht door Enrico » 01 mei 2026, 18:22

MVB schreef: 30 apr 2026, 12:57 Heerlijke beelden van je trips. Hoe beleef je de breedte van de auto op binnenwegen? Of zet je de routes zo uit dat dit geen probleem is?
Nope, we rijden op alle wegen ongeacht de breedte. Ervaring leert dat tegenliggers bereid zijn verder de berm in te rijden zo dat ik dat niet hoef :hmmm:

Een 911 is breed als optisch bedrog. Binnen lijkt hij groter dan een 718 maar dat komt door hoe de dashboard, stoelen en deur panelen gemaakt zijn. Het oogt groter en in inhoud is dat zo maar de afmeting zijraam naar zijraam is amper groter.
IMG_4913.jpeg
IMG_4913.jpeg (265.02 KiB) 1171 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 16 gasten