zoals:Politie gaat A12 bij Utrecht leegvegen, ondertussen zingen XR-demonstranten vrolijke liedjes
Nederland gaat naar de haaien
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
https://www.ad.nl/binnenland/politie-ga ... ~a5023625/
- MParallel
- Auto: BMW
Oh lees net dat de A12 bezet is door XR vandalen.
"De politie is massaal aanwezig, maar heeft nog niet ingegrepen"
Zie hier, klassejustitie.
"De politie is massaal aanwezig, maar heeft nog niet ingegrepen"
Zie hier, klassejustitie.
- JP
-
SlowCo
'Subsidies' kunnen ze niet eens spellen...
- 350 Z
Daar zie je het meten met 2 maten weer (klassenjustitie), die snelwegklevers worden met fluwelen handschoenen verwijderd en de gewone burger tegen een AZC word weggemept. Gek hé dat mensen 0 respect meer hebben voor de politie.
- Elise
Politie doet gewoon wat ze opgedragen wordt, onze bestuurders zijn hier de schuldigen.
-
Robin
^Eensch.
Ik had wel eens gelezen over bepaalde vergoedingen. Is dit wáár?

Ik neem nog 'n bak koffie. Genieten:)
Ik had wel eens gelezen over bepaalde vergoedingen. Is dit wáár?

Ik neem nog 'n bak koffie. Genieten:)
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Ik denk dat je XR gewoon als bedrijf moet zien, met een combinatie van werknemers en vrijwilligers.
Met geldstromen van ngo's die doneren aan andere ngo's kun je wat maskeren dat de staat (of buitenlandse mogendheden) rechtstreeks doneert aan bepaalde doelen.
Ook via de postcodeloterij lopen flinke geldstromen.
Het verklaard ook waarom de samenwerking tussen de politie en bepaalde protesten zo vloeiend gaat.
Het is jammer dat er geen Bender achtig journalisme is om te laten zien hoe professioneel het allemaal gaat, en dat je naar opgetuigd theater aan het kijken bent.
Er stonden 5 bussen klaar om de protesters af te voeren door de politie. Dat is een aardig correcte inschatting geweest.
Ik vraag me dan af hoe rond de 400 man op die plek terecht zijn gekomen.
Zaken die ik graag beter in beeld zou zien, ipv de vaste mediakiekjes van de protesten zelf.
Met geldstromen van ngo's die doneren aan andere ngo's kun je wat maskeren dat de staat (of buitenlandse mogendheden) rechtstreeks doneert aan bepaalde doelen.
Het verklaard ook waarom de samenwerking tussen de politie en bepaalde protesten zo vloeiend gaat.
Het is jammer dat er geen Bender achtig journalisme is om te laten zien hoe professioneel het allemaal gaat, en dat je naar opgetuigd theater aan het kijken bent.
Er stonden 5 bussen klaar om de protesters af te voeren door de politie. Dat is een aardig correcte inschatting geweest.
Zaken die ik graag beter in beeld zou zien, ipv de vaste mediakiekjes van de protesten zelf.
-
OnlineCrookie
- Auto: Dikke Bmw
Wanneer gaat XR de haven van Rotterdam blokkeren?
Een menselijke ketting voor de ingang tot de olieraffinaderij ofzo.
Een menselijke ketting voor de ingang tot de olieraffinaderij ofzo.
- smiley
Bedenkt maar een onderschrift.
-
Kadett
Traangas en rubberen kogels dat hadden ze van mij gekregen.
- JP
Volgens mij heb ik dit filmpje van Bender al eens gepost. Duidelijk te zien dat het verkeer stilgezet wordt, bussen XR rijden door, dat ontvouwd zich en lijkt meer geregisseerd dan de laatste dagen.smiley schreef: 26 apr 2026, 09:00 Ik denk dat je XR gewoon als bedrijf moet zien, met een combinatie van werknemers en vrijwilligers.
vanaf 7min
- smiley
Ja, dat bedoelde ik ook.
Ik heb zo het gevoel dat de politie er al vanaf het begin bij is, en de wegen al blokkeert voor auto's, zodat niemand een "doorrijidee" krijgt als de boel start.
Ik heb zo het gevoel dat de politie er al vanaf het begin bij is, en de wegen al blokkeert voor auto's, zodat niemand een "doorrijidee" krijgt als de boel start.
- Luco
ik had hollow points gebruikt
- smiley
Geen politie, maar deze 3 starten de blokkade blijkbaar.
De Volvo is afgelopen Maandag aangeschaft.
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Afslepen en de schredder in, opzettelijke verkeershinder bekeuren helpt de staatskas weer een beetje. Zelfde aanpak als AZC of voetbal hooliguns dus de lange lat er over, tik ze de bussen maar in die klaar staan.
- JP
RDW-site kan wel eens achterliggen.....of? Wel zakelijk geregistreerd.smiley schreef: 26 apr 2026, 12:09 Geen politie, maar deze 3 starten de blokkade blijkbaar.
XR2.jpg
- smiley
De Puma is van Dec vorig jaar, en de Opel ziet er ook vrij nieuw uit.
Hoe zie je of een auto zakelijk geregistreerd is?
Zakelijk zou betekenen dat ze huurauto's gebruiken?
Hoe zie je of een auto zakelijk geregistreerd is?
Zakelijk zou betekenen dat ze huurauto's gebruiken?
- JP
Zakelijk tenaamgesteld.
Rental zou best eens kunnen, de Volvo heeft een rood stickertje boven de laadklep

Rental zou best eens kunnen, de Volvo heeft een rood stickertje boven de laadklep

-
TLRS
Iemand onrealitisch veel macht toedichten en vervolgens verwachten dat die jouw wensen gaat vervullen. Soort van godsdienst.
- Elise
Je hebt helemaal gelijk, storm in een glas water.TLRS schreef: 26 apr 2026, 14:34dat artikel over energie en voedselzekerheid, wat een snowflake. Alsof jetten de wereldwijde energiemarkt kan bepalen. Opkomende economiën gaat tegenhouden
Iemand onrealitisch veel macht toedichten en vervolgens verwachten dat die jouw wensen gaat vervullen. Soort van godsdienst.
Want als we hier geen eten meer hebben/verbouwen, halen we dat gewoon uit het buitenland. We zijn al voor zoveel afhankelijk van andere landen dat dat kleine beetje eten ook niet meer uitmaakt.....toch?
-
Robin
Het was hier zonet nog + 2 graden Celsius, met de vrijmarkt in de straten. Hoop volk gelukkig.
Ik verdenk Jez...tten er tóch van dat hij dat met z'n abacadabra (en 28 miljard euro) kán. Want het kan wél! Blijkbaar. En die 10 steden die er binnenkort komen moeten we gewoon metaforisch begrijpen als 10 Geboden. Onze Gids. Onze Leider. Onze Reizende Ster!

Ik verdenk Jez...tten er tóch van dat hij dat met z'n abacadabra (en 28 miljard euro) kán. Want het kan wél! Blijkbaar. En die 10 steden die er binnenkort komen moeten we gewoon metaforisch begrijpen als 10 Geboden. Onze Gids. Onze Leider. Onze Reizende Ster!

- jos_br
Kots.....Robin schreef: 27 apr 2026, 06:44 Het was hier zonet nog + 2 graden Celsius, met de vrijmarkt in de straten. Hoop volk gelukkig.
![]()
Jos.
- jos_br
Gisteren met kromme tenen en open mond naar ene Paternotte zitten kijken en luisteren, wist niet dat mensen zoveel onzin kunnen verkondigen, maar Max von Kreyfelt kan dat veel beter!
"Crisiswet voor een Stopcontact
De bestuurlijke onkunde van Jan Paternotte
Nederland heeft een revolutionair bestuursmodel ontwikkeld: eerst een probleem veroorzaken, daarna een spoedwet eisen om het op te lossen, en tenslotte jezelf feliciteren met leiderschap.
Deze week in de hoofdrol: Jan Paternotte, enthousiast pleitbezorger van een crisiswet om de energietransitie te versnellen. Een dappere zet van iemand die ontdekt heeft dat elektriciteit niet vanzelf uit beleidsnota’s stroomt.
Jarenlang werd het publiek verteld dat alles elektrisch moest. Rijden? Elektrisch. Koken? Elektrisch. Verwarmen? Elektrisch. Denken? Bij voorkeur ook elektrisch. Wie nog een benzineauto had, gold ongeveer als een kolencentrale op wielen.
Subsidies werden uitgedeeld alsof de schatkist werd beheerd door een labrador met een pinpas. Koop een warmtepomp. Koop een laadpaal. Koop een batterij. Koop vooral wat de overheid gisteren verplicht wilde maken en morgen onbetaalbaar noemt.
Alleen één element ontbrak in deze futuristische opera: stroom.
Het net zat vol. De kabels kreunden. Ondernemers kwamen op wachtlijsten terecht die langer zijn dan sommige monarchieën. Gezinnen kregen te horen dat uitbreiding mogelijk is zodra hun kinderen met pensioen zijn.
Maar geen zorg. Daar komt de crisiswet, de universele deodorant van de bestuurlijke klasse. Spuit royaal over jaren wanbeleid en de geur van incompetentie verandert spontaan in “daadkracht”.
Bezwaren? Obstructie.
Inspraak? Vertraging.
Zorgvuldigheid? Luxeproduct.
Rechtsbescherming? Iets voor rustige tijden.
Burgers? Stakeholders met emoties.
En dan de retorische parel: het algemeen belang moet zwaarder wegen dan “iets in je eigen buurt”.
Inderdaad. Waarom zouden mensen hechten aan hun woning, straat, gezondheid, uitzicht of leefomgeving? Hoe kleinzielig. Het landsbelang vereist nu eenmaal dat offers worden gebracht, bij voorkeur door anderen.
Opvallend genoeg is nog nooit een bewindspersoon spontaan ontwaakt onder een hoogspanningsmast uit solidariteit met de transitie.
Ondertussen kondigt men nieuwe steden aan. Zonder stroom, zonder aansluitingen, zonder uitvoeringsplan. Geen steden dus, maar bestuurlijke cosplay. SimCity gespeeld door mensen die al verdwalen in een meterkast.
“Maar Utrecht dan?” vraagt iemand met een hinderlijke voorkeur voor concrete vragen.
Nee hoor, men kijkt ook naar de Flevopolder, de Eemvallei en een stad in het Markermeer. Uiteraard. Als je kraan droog staat, krijg je in Den Haag een brochure over water op Mars.
Dat is de kern van het moderne bestuur: falen hernoemen tot visie, tekorten verkopen als transitie en elke puinhoop presenteren als historische noodzaak.
Misschien hebben we inderdaad een crisiswet nodig.
Eentje die verbiedt dat dezelfde mensen eerst het stopcontact slopen en daarna een lintje doorknippen voor de verlengkabel.
Tot die tijd blijft Nederland een gidsland.
Een gidsland zonder gids,
zonder stekker,
maar met een communicatieplan."
Jos.
"Crisiswet voor een Stopcontact
De bestuurlijke onkunde van Jan Paternotte
Nederland heeft een revolutionair bestuursmodel ontwikkeld: eerst een probleem veroorzaken, daarna een spoedwet eisen om het op te lossen, en tenslotte jezelf feliciteren met leiderschap.
Deze week in de hoofdrol: Jan Paternotte, enthousiast pleitbezorger van een crisiswet om de energietransitie te versnellen. Een dappere zet van iemand die ontdekt heeft dat elektriciteit niet vanzelf uit beleidsnota’s stroomt.
Jarenlang werd het publiek verteld dat alles elektrisch moest. Rijden? Elektrisch. Koken? Elektrisch. Verwarmen? Elektrisch. Denken? Bij voorkeur ook elektrisch. Wie nog een benzineauto had, gold ongeveer als een kolencentrale op wielen.
Subsidies werden uitgedeeld alsof de schatkist werd beheerd door een labrador met een pinpas. Koop een warmtepomp. Koop een laadpaal. Koop een batterij. Koop vooral wat de overheid gisteren verplicht wilde maken en morgen onbetaalbaar noemt.
Alleen één element ontbrak in deze futuristische opera: stroom.
Het net zat vol. De kabels kreunden. Ondernemers kwamen op wachtlijsten terecht die langer zijn dan sommige monarchieën. Gezinnen kregen te horen dat uitbreiding mogelijk is zodra hun kinderen met pensioen zijn.
Maar geen zorg. Daar komt de crisiswet, de universele deodorant van de bestuurlijke klasse. Spuit royaal over jaren wanbeleid en de geur van incompetentie verandert spontaan in “daadkracht”.
Bezwaren? Obstructie.
Inspraak? Vertraging.
Zorgvuldigheid? Luxeproduct.
Rechtsbescherming? Iets voor rustige tijden.
Burgers? Stakeholders met emoties.
En dan de retorische parel: het algemeen belang moet zwaarder wegen dan “iets in je eigen buurt”.
Inderdaad. Waarom zouden mensen hechten aan hun woning, straat, gezondheid, uitzicht of leefomgeving? Hoe kleinzielig. Het landsbelang vereist nu eenmaal dat offers worden gebracht, bij voorkeur door anderen.
Opvallend genoeg is nog nooit een bewindspersoon spontaan ontwaakt onder een hoogspanningsmast uit solidariteit met de transitie.
Ondertussen kondigt men nieuwe steden aan. Zonder stroom, zonder aansluitingen, zonder uitvoeringsplan. Geen steden dus, maar bestuurlijke cosplay. SimCity gespeeld door mensen die al verdwalen in een meterkast.
“Maar Utrecht dan?” vraagt iemand met een hinderlijke voorkeur voor concrete vragen.
Nee hoor, men kijkt ook naar de Flevopolder, de Eemvallei en een stad in het Markermeer. Uiteraard. Als je kraan droog staat, krijg je in Den Haag een brochure over water op Mars.
Dat is de kern van het moderne bestuur: falen hernoemen tot visie, tekorten verkopen als transitie en elke puinhoop presenteren als historische noodzaak.
Misschien hebben we inderdaad een crisiswet nodig.
Eentje die verbiedt dat dezelfde mensen eerst het stopcontact slopen en daarna een lintje doorknippen voor de verlengkabel.
Tot die tijd blijft Nederland een gidsland.
Een gidsland zonder gids,
zonder stekker,
maar met een communicatieplan."
Jos.