Het grote: waar luister je nu naar - topic.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.
@EvdP, het zijn toch wel happenings die je soms mag meemaken nietwaar?
Ik begreep in een eigen gebouwd 'Estadio Shakira':
https://cnnespanol.cnn.com/2026/03/16/e ... -gira-orix
Adres: Iberdrola Music een ruimte in wijk Villaverde, capaciteit 50.000 personen lees ik....
Ik begreep in een eigen gebouwd 'Estadio Shakira':
https://cnnespanol.cnn.com/2026/03/16/e ... -gira-orix
Adres: Iberdrola Music een ruimte in wijk Villaverde, capaciteit 50.000 personen lees ik....
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Klopt, sommige dingen zijn in mijn ogen dat geld wel waard.
-
Robin
- Martijn M
-
Str8Six
- Auto: E90 330i
Cool! Toen tiesto nog trance draaide. En daarvoor zelfs nog echt techno:
-
Robin
Spagna was d'r tijd ver vooruit in 1987, ze was al volledig electrisch (of ze had d'r föhn in de volle badkuip laten vallen?)
-
Robin
Blijkbaar zijn er 4 video's van dit nummer met Bon Scott(RIP 1946-1980) op 't net, en deze is niet AC/DC's Official Video(da's die achterop 'n langzaamrijdende vrachtwagen door de straten van Melbourne) , maar deze is visueel gewoon gaaf. Zie vastgepinde eerste comment onder video voor meer info.
Gewoon 50 jaar terug. Bon Scott waar alle camera focus op is, Angus die maar doorknalt etcetera. En die huppelende jongedames zullen nu tegen de 70 zijn:)
Skitterend nummer:
Edit: A very long funeral-Angus Young
https://www.youtube.com/shorts/553tkAekiHU
Gewoon 50 jaar terug. Bon Scott waar alle camera focus op is, Angus die maar doorknalt etcetera. En die huppelende jongedames zullen nu tegen de 70 zijn:)
Skitterend nummer:
Edit: A very long funeral-Angus Young
https://www.youtube.com/shorts/553tkAekiHU
-
Robin
Prima live versie van hun wat mildere origineel uit 1966. Prachtige gitaarloopjes als je goed 'tussendoor' luistert, maakt 't net allemaal even meer Rock & Roll.
Die grimas van Entwistle(RIP net als Moon natuurlijk) vanaf 1min 04s: 'I was born with a plastic spoon in my mouth'
Vanaf 2:26 blijft ie hangen overigens
Die grimas van Entwistle(RIP net als Moon natuurlijk) vanaf 1min 04s: 'I was born with a plastic spoon in my mouth'
Vanaf 2:26 blijft ie hangen overigens
-
Robin
Cliché: Greatest song ever ongeveer imo.
A rockband so great they even named a town after it!
-
Robin
Ook al weer 'n tijdje terug dat ik deze hoorde. Topnummer. Met Chris Cornell(RIP)....
Speciaal voor The Donald:)
Speciaal voor The Donald:)
-
Robin
En dan deze ook maar weer eens. Kunst met een grote K wat mij betreft:
-
Robin
Nu we toch in de wat zwaardere lyrics zitten
Al decennia ben ik Oldsmobile liefhebber, wel k*t audio kwaliteit maar skitterend natuurlijk:
Janis Joplin wilde dat OLH haar een auto uit Sindelfingen kocht en de Oldsmobiles zingen er ook tussendoor alweer over
Prachtplaat ook:
Ook zo mooi ritmisch. I love music.
Keep on Loving You is natuurlijk een dooddoener, dus die zoekt men zelf maar op:)
Al decennia ben ik Oldsmobile liefhebber, wel k*t audio kwaliteit maar skitterend natuurlijk:
Janis Joplin wilde dat OLH haar een auto uit Sindelfingen kocht en de Oldsmobiles zingen er ook tussendoor alweer over
Prachtplaat ook:
Ook zo mooi ritmisch. I love music.
Keep on Loving You is natuurlijk een dooddoener, dus die zoekt men zelf maar op:)
-
Robin
Nu we toch bezig zijn, veel ritmischer wordt 't instrumentaal niet wat mij betreft. Al loopjes en laagjes van instrumenten
-
Robin
En last but not least, mijn 'Klapper van de Dag' : Skitterend live gedaan jongens :Hulde.
Net als bijv bij Nothing Else Matters waarbij dat grote orkest ook heel veel voor hun rekening neemt, let ook even op achter de groep, daar zit dus een heel orkest. Ook diepe buiging!
Net als bijv bij Nothing Else Matters waarbij dat grote orkest ook heel veel voor hun rekening neemt, let ook even op achter de groep, daar zit dus een heel orkest. Ook diepe buiging!
-
Robin
En toen kwam er in m'n feed iets van Howard Stern(dit keer zonder blote dames op sybians overigens
): Sammy Hagar live met Why Can't This Be Love.
Dan zit je met je walkman op en medeleerlingen voorjaar 1986 in de touringcar op werkweek naar Siena/Toscane. Voor het eerst redelijk aangeschoten(rode wijn) en deze d'r té vaak op:
Bij nog een dikke bak koffie geeft me dit een beetje rust.
https://www.facebook.com/share/r/18qRSY ... tid=wwXIfr
Adios maar weer
Dan zit je met je walkman op en medeleerlingen voorjaar 1986 in de touringcar op werkweek naar Siena/Toscane. Voor het eerst redelijk aangeschoten(rode wijn) en deze d'r té vaak op:
Bij nog een dikke bak koffie geeft me dit een beetje rust.
Adios maar weer
-
Robin
Kwam deze short in m'n feed tegen. Ella Langley(1999...) from Alabama zingt over dat ze tóch Texas zou kiezen.... Ik reken't meer dan helemaal goed, deze qua looks moderne mix tussen Claudia Cardinale en Susanna Hoffs. Zo met 't haar op zolder super sjiek:
https://www.youtube.com/shorts/b63PCtgPhTI
Hier live natuurlijk in Country State Tennessee of all places.
En hier d'r Official Video met nogal wat hits in 2 weken! Ik ben fan:)
https://www.youtube.com/shorts/b63PCtgPhTI
Hier live natuurlijk in Country State Tennessee of all places.
En hier d'r Official Video met nogal wat hits in 2 weken! Ik ben fan:)
-
Robin
Nog meer 'Texas'
Nummer hoor je veel te weinig tov 'Legs', 'Sharp Dressed Man' en 'La Grange'
'Iedereen' vond mid 80s begin 90s Michelle Pfeiffer zo ongeveer de hottest actress. Allemaal prima, maar deed/doe mij Rebecca de Mornay(The Hand That Rocks The Cradle) maar:
Wel zo ongeveer 't mildse niet-meezing-liedje van Jefferson Airplane.....

Nummer hoor je veel te weinig tov 'Legs', 'Sharp Dressed Man' en 'La Grange'
'Iedereen' vond mid 80s begin 90s Michelle Pfeiffer zo ongeveer de hottest actress. Allemaal prima, maar deed/doe mij Rebecca de Mornay(The Hand That Rocks The Cradle) maar:
Wel zo ongeveer 't mildse niet-meezing-liedje van Jefferson Airplane.....
-
Robin
In mijn ogen qua drumwerk 'legende en virtuoos' Jeff Porcaro (RIP aug 1992), die hier even wat 'jatwerk' tot een mooi geheel maakt: Diepe buiging.
Ik heb de beste man nooit live meegemaakt. maar (blijkbaar volgens google ai) op 1 nov 1992 waren we bij 'n TOTO concert hier in Thialf, de band ging gewoon door met z'n tournee ondanks 't overlijden aan kanker van drummer Jeff. Ik weet nog dat Mike(z'n broer, bassist, overleden 2015) de mededeling gaf aan ons als publiek en dat Jeff in Heaven toe zou kijken en dat ze door zouden gaan als eerbetoon blabla
Hier in Montreux 'n jaar daarvoor, skitterende beetje Specials/Talking Heads achtige dynamiek op 't podium en Jeff vanaf 12s...Montreux en smoke....
Strak beeld 35j terug. Alsof 't 'nu' is...

Ik heb de beste man nooit live meegemaakt. maar (blijkbaar volgens google ai) op 1 nov 1992 waren we bij 'n TOTO concert hier in Thialf, de band ging gewoon door met z'n tournee ondanks 't overlijden aan kanker van drummer Jeff. Ik weet nog dat Mike(z'n broer, bassist, overleden 2015) de mededeling gaf aan ons als publiek en dat Jeff in Heaven toe zou kijken en dat ze door zouden gaan als eerbetoon blabla
Hier in Montreux 'n jaar daarvoor, skitterende beetje Specials/Talking Heads achtige dynamiek op 't podium en Jeff vanaf 12s...Montreux en smoke....
Strak beeld 35j terug. Alsof 't 'nu' is...
-
Robin
Bij deze onderstaande official version komt 't veranderende drumritme van Jeff prima naar voren(itt live versies blijkbaar in mijn headset helaas)
Dus gewoon de drummerij 'volgen' en vanaf 2min 56 begint 't weer bij de lyrics 'Hold The Line' en dan bij 3min 11 dat verschillende drumloopje tov voorgaande, ook bij 3min 16, 3min 21 en vanaf 3min 25 helemáál.
Dan gaat 't nog verder en bij 3min 45 ook. Prachtig die details :
Tot zo voor nog meer weetjes en geneuzel:)
Dus gewoon de drummerij 'volgen' en vanaf 2min 56 begint 't weer bij de lyrics 'Hold The Line' en dan bij 3min 11 dat verschillende drumloopje tov voorgaande, ook bij 3min 16, 3min 21 en vanaf 3min 25 helemáál.
Dan gaat 't nog verder en bij 3min 45 ook. Prachtig die details :
Tot zo voor nog meer weetjes en geneuzel:)
-
Robin
OK deze nog eventjes. Je hoort vaak Boy George's beetje verwijfde versie; Das Original (deze dus) begint ook slapjes maar gaat na een halve minuut over in voller werk, drumwerk doet me denken aan Porcaro dus. Speciaal deze Youtube versie gekozen qua audio kwaliteit op mijn headset btw!
EN nog belangrijker THIS IS NOT A LOVE SONG! zou Johnny Rotten aka Johnny Lydon zeggen/zingen:)
De schrijver van dit liedje heeft later gezegd dat 't een ode aan z'n in 1963 overleden vader was....
Mooi
EN nog belangrijker THIS IS NOT A LOVE SONG! zou Johnny Rotten aka Johnny Lydon zeggen/zingen:)
De schrijver van dit liedje heeft later gezegd dat 't een ode aan z'n in 1963 overleden vader was....
Mooi
-
Robin
En als laatste voor vandaag. Anika Nilles knalt erop los. Neil Peart (RIP) is moeilijk te vervangen, maar dat geldt/gold ook voor Porcaro, Moon, Bonham etc. Niemand heeft helaas 't eeuwige leven....
- JP
Sommige muziek daar moet je naar kijken
-
Robin
^^^ niet meteen mijn genre, maar setting 'by the sea' . Vakantie vibe, op/bij 't strand bij de 'All Inclusive' bar, dan hoor je dat soort muziek óók wel eens en voelt 't aangenaam. Ook in de lift naar verdieping 7 dezelfde deuntjes
Bij 43, bijna 45 minuten ofzo deed me denken aan dit geweldige nummer van een der beste series ooit imo:
Bij 3min 04s, is dat een zwarte Testarossa Spyder? Of een normale? of ik moet 'n bril
Ik moet 'n bril, bij 5:37 is het 'n normale zwarte Testarossa:)
Bij 43, bijna 45 minuten ofzo deed me denken aan dit geweldige nummer van een der beste series ooit imo:
Bij 3min 04s, is dat een zwarte Testarossa Spyder? Of een normale? of ik moet 'n bril
Ik moet 'n bril, bij 5:37 is het 'n normale zwarte Testarossa:)
-
Robin
Miranda Lambert, skitterend:
-
Robin
Iedereen is goed in deze (door mij hier al een paar keer eerder geposte) live uitvoering, maar KWS's gitaarsolo, niet te versmaden:
Gisteren hadden we dan een theatraal verhaal in Dokkum.
Vandaag The King, de enige échte koning waarvoor ik een buiging maak. Live en vanaf 1:36 prachtig:
Gisteren hadden we dan een theatraal verhaal in Dokkum.
Vandaag The King, de enige échte koning waarvoor ik een buiging maak. Live en vanaf 1:36 prachtig: