Zoals al opgemerkt door Peter is het nu nog te vroeg de weerstoestand echt betrouwbaar te voorspellen. Nat zal het zeker worden maar waarschijnlijk niet heel de dag(en). Belangrijkste is dat het niet gaat vriezen want dan blijft de baan dicht totdat de GmbH zeker is dat er geen opgevroren stukken zijn.
Rijden op natte Ring heeft zeker zijn charmes.
Bij de instructeurs zijn wel een paar natweer-specialisten die je wegwijs kunnen maken.
Enkele algemene zaken (logisch en daarom al bekend)
> rijdt zekere een meter vanaf de rand van de baan, dat geeft je wat extra marge bij kleine glijpartijen
> de bediening van stuur, gas en rem zo soepel mogelijk
> probeer met je achterwerk te voelen wat de auto doet en reageer
direct , des te sneller je reageert des te kleiner hoeft de correctie te zijn
> Als het fout gaat bij auto's zonder ABS; koppeling in en blijven sturen naar de kant die je op wilt/moet (en ook die kant uitkijken). Ben je in een spin geraakt vol op de rem om de wielen te blokkeren dan haal je al spinnend het snelste de snelheid eruit.
Met ABS; sturen en remmen
> Last but not least: op het moment dat je merkt dat je niet volledig meer geconcentreerd bent je rondje afbreken en rustig(er) terugrijden. De Ring wacht altijd op een moment van onachtzaamheid en kan dan vreselijk bijten
Dit lijkt toch wel allemaal erg belerend.........zelf deze adviezen ook toe gaan passen in de toekomst.
