Leuke update!
E36 met turbo, wat voor blok als basis en wat voor doel aan vermogen?
Meestal voelt het als hobby bob projectjes, maar hier zal de aanpak wel iets serieuzer zijn gezien de werkwijze over het algemeen wel dik in orde is.
Sla je slag Martijn.Martijn_bmw schreef: 28 mar 2026, 07:19 Heel gave update weer Nick je hebt een neusje voor mooie auto en weet het (uiteraard) tot in de puntjes te onderhouden en upgraden.
Tof dat je weer de tijd hebt genomen te posten altijd erg vermakelijk jou posts.
E46 M3 touring jaaaaren geleden stond hier ook een tijd een te koop waar ik serieus over getwijfeld heb. Vind het echt gaaf

Ik mag toch hopen dat het niet dezelfde partij was die 25k quote voor een nieuwe motor... wat ben je af en toe ook overgeleverd als automobilist.nickdoesburg schreef: 27 mar 2026, 22:28 Thanks! Leuk om hier weer actief te zijn
Dankje! De rede dat de 540i stuk was was een olielekkage, "niet nader te noemen partij"EvdP schreef: 27 mar 2026, 21:47 Mooie update. Prachtige plaatjes ook van de reis met de M6.
Wat was de reden dat die 540i stuk was?heeft waarschijnlijk een montagefout gemaakt ooit bij het wisselen van het oliefilterhuis waardoor hij waarschijnlijk lange tijd met te weinig oliedruk heeft gereden. Auto zat ook van voor tot achter onder de olie.. B58 loopt inderdaad niet zomaar stuk.
Thanks! E46 M3 Touring idd erg coolEric Z schreef: 27 mar 2026, 22:56 E46 touring met M3 techniekJe ziet het steeds vaker als ombouw, vind ik gaaf!
Leuke update!
E36 met turbo, wat voor blok als basis en wat voor doel aan vermogen?
Meestal voelt het als hobby bob projectjes, maar hier zal de aanpak wel iets serieuzer zijn gezien de werkwijze over het algemeen wel dik in orde is.![]()
Thanks! G11 is inderdaad nog wel een flinke step up vind ik, vooral het onderstel is een stuk beter. Vooral de meesturende achteras laat de auto een stuk kleiner aanvoelen en de "Excutive drive pro" (m.n. elektronische stabi's) maakt hem ook veel stabieler. Volgens mij zijn die opties ook op een G30 wel geleverd maar die opties zie ik eigenlijk zelden (soms op M550i's), op een G31 weet ik eigenlijk niet, daar heb ik ze nog niet op gezien. Verder zijn er qua interieur ook best wel wat details die het allemaal net even een tandje "dikker" maken. Tis een waanzinnige auto in ieder geval, zeker met die diesel. Hij is echt vlot, niet bloedverziekend snel maar op een of andere manier geeft hij op de snelweg altijd het gevoel "effortless" te zijn wat wel echt heel fijn rijd. Draait ook bizar weinig toeren 100kmh~1200rpm, 140km/h~1600rpm 210km/h~2500rpm (zijn ff de getallen die ik onthouden heb, de rest weet ik niet uit mn hoofd)Niels schreef: 28 mar 2026, 18:20 Lekkere updateEen 540iT lijkt me toch wel de perfecte gezinsauto, echt prachtig maar de G11 heb ik wel echt als luxe vliegend tapijt ervaren. Wat een comfort!
Dankje!NickM5 schreef: 01 apr 2026, 15:27 Poh wat een update. Gefeliciteerd met de nieuwe 7er!
Ik heb nog serieus vaak getwijfeld over jouw F01! Wat een goede auto was dat zeg. Heb hem nog geprobeerd aan een aantal vrienden/collega's te slijten, maar helaas. Ik heb het toch niet gedaan omdat ik er eigenlijk net niet genoeg kilometers voor maak.
M6 staat er ook goed bij zeg! Volgens mij is nu zo'n beetje alles wel aangepakt niet? Alleen valve stem seals zijn nog een puntje geloof ik bij de S63.
Wacht aub niet weer 3 jaar met een update! Erg benieuwd naar de E46 en E36!
Dankje! Hahah, er zijn al een aantal mensen die serieus interesse hebben getoont in die auto, maar ik zal je op de lijst zettenPhilipoo schreef: 02 apr 2026, 09:02 Gaaf Nick! Mooie updates weer!
Mocht je van die E46 touring afwillen, call me![]()

Skitterend!nickdoesburg schreef: 03 apr 2026, 21:05
Vermogensdoel is in eerste instantie 500+ PK, even kijken hoe het loopt en hoe eng dat is in een relatief torsieslap cabriotjeGa de setup zo bouwen dat die max 600-700pk kan draaien in ieder geval.