viewtopic.php?p=1422737#p1422737
Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
- Elise
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?
Stond toen op 55,- en nu op ca. de helft. Mooi moment om in te stappen 
- tomgtr
Nou heb ik ook altijd wat bedenkingen over “management” met plannen voor buitenlandse groei. Volgende management sluit de boel weer en daarop volgend management heeft lumineuze idee buitenlandse vestigingen te openen. Hudson’s Bay, Marks and Spencer, Hema, etc etc Is toch vaak paniekvoetbal en aandeelhouders bespelen.
- Niels
Dat gevoel bekruipt mij ook Tom. Koers weerspiegelt de ambitie niet dus plannen lanceren om (mega) te groeien. Evenals het voorstel om te reorganiseren en in het aantal banen te snijden. Ook zo’n mechanisme om de koers te boosten.
- Elise
Nieuw management wil zich bewijzen en dus gaat het roer om want het kan beter en moet anders (vinden ze).
- Enrico
IddElise schreef: 20 feb 2026, 10:28 Nieuw management wil zich bewijzen en dus gaat het roer om want het kan beter en moet anders (vinden ze).
Bij alle bedrijven waar ik gewerkt heb is het precies zo gegaan.
- MParallel
- Auto: BMW
Shell boven de €40.
Ik had nog niet gekeken sinds begin van deze 'olie crisis'.
Ik had nog niet gekeken sinds begin van deze 'olie crisis'.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ja mag wel een keer na 4 jaar weinig beweging. Even kijken wanneer ik op de knop druk of wellicht gaat ie naar de 50, dat lukt wel als ze naar de NYSE verhuizen en nog ff doorgaan met share buy backs. Vandaag geloof ik weer dividend ontvangen.
Ik herinner me nog dat veel pensioenfondsen enkele jaren terug uit de olie & gas en wapenhandel gingen. Nou daar gaat uw pensioen, ik vond het al een slecht idee.
Ik herinner me nog dat veel pensioenfondsen enkele jaren terug uit de olie & gas en wapenhandel gingen. Nou daar gaat uw pensioen, ik vond het al een slecht idee.
- MParallel
- Auto: BMW
Allemaal onder druk van 'de groenen'.
- Niels
Ik zou Shell zeker weer verkopen voordat de Q4 cijfers bekend worden…
- Enrico
Met de huidige olie prijzen hebben de Energie bedrijven mooie cijfers. Zeker de bedrijven die in de downstream en upstream werkzaam zijn.Niels schreef: 01 apr 2026, 21:51 Ik zou Shell zeker weer verkopen voordat de Q4 cijfers bekend worden…
- Bert ///M3
Probleem is dat het niet blijvend is. Als het weer wat normaler word zakken ze terug. Er komt niet echt veel productie bij dus wat dat betreft veranderd er weinig aan het lange termijn beeld.
- Will F.
Q1 bedoel je, neem ik aanNiels schreef: 01 apr 2026, 21:51 Ik zou Shell zeker weer verkopen voordat de Q4 cijfers bekend worden…
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Geheel 2026 dus q1 2027? Ik ga denk ik ergens November er al uit ivm Box3.
- Niels
Downstream marges zijn kut, hoeveel upstream omzet denk je dat Shell nu mis loopt? Ik verwacht dat de omzet dit jaar echt veel minder hoog gaat zijn want de LNG productie uit het midden Oosten is echt serieus.
- Elise
De koers zat al een beetje in de lift bij de opbouw van de troepenmacht door de US, na de eerste aanvallen nog verder in de lift.
Dus in hoeverre zit de eventuele winst al verwerkt in de huidige koers?
Ik ben het met Niels eens, verkopen. Er kan wellicht nog een klein beetje bijkomen, maar ik schat de kans op een daling veel hoger in.
Dus in hoeverre zit de eventuele winst al verwerkt in de huidige koers?
Ik ben het met Niels eens, verkopen. Er kan wellicht nog een klein beetje bijkomen, maar ik schat de kans op een daling veel hoger in.