Mijn ervaring met Cup2 is dat ze best wel wat abuse aan kunnen, maar na x aantal heatcycles is het toch wel echt 'klaar' (neem aan dat dit binnen de verwachtingen isHSR schreef: 30 dec 2025, 11:07 Ik zoek een mooi setje sportbanden die het wat langer gaan uithouden op het circuit. Wat is jullie ervaring met de Pilot Sport Cup 2 banden? Volgens mij is dat semi slick performance op droog maar ook nog prima te rijden op een natte baan? Heb nu meerdere sessies gedaan met PS4S en die banden houden het best goed uit op het circuit maar na 20 minuten gaan te toch smeren. Met de Goodyear Asymmetric 6 kon ik wel gewoon een uur achter elkaar stampen zonder echt afname in grip te ervaren maar dan reed je ook wel de stukken uit de band wat weer erg zonde is.
Zit te denken aan een Sportcontact 7 maar verwacht vergelijkbare issues als bij de goodyear en ps4s dus daarom dat ik pilot sport cup 2 overweeg. Consistency op de baan vind ik veel belangrijker dan pure grip.
Het "grote banden topic"
- Kasteel
Re: Het "grote banden topic"
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
-
OnlineRS-Ron
Is dit niet iets om ook naar te kijken?
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridge ... a-Race.htm
Gr Ron
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Bridge ... a-Race.htm
Gr Ron
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik heb gewoon weer de Michelin PS4S voor de M3 gehaald 
-
HSR
Het is werkelijk bizar wat voor stappen de bandentechnologie doormaakt momenteel. Tot voor kort was de continental CS7 de absolute topper en die is alweer ingehaald. Ik heb zelf een setje Goodyear Eagle Super Sports in 18'' gekocht voor de Megane RS. Binnenkort monteren, ik heb hoge verwachtingen want voor mij is de sweetspot inderdaad een band die ook op het circuit goed functioneert. Dat deed de Goodyear Asymmetric 6 in 17'' al heel behoorlijk op de Z3.
Waar ik helemaal verheugd mee ben is dat Bridgestone de Potenza Sport EVO heeft gelanceerd. Eindelijk een UUHP band in 17''. Ook schijnen ze het extreme slijtage probleem opgelost hebben waardoor de band niet na 3 circuitmiddagen in de kliko moeten.
Zou ook mooi zijn als die nieuwe Pirelli P Zero R op termijn ook in 18'' geleverd wordt. Maar ik vrees dat het bij 19'' en groter blijft...
Waar ik helemaal verheugd mee ben is dat Bridgestone de Potenza Sport EVO heeft gelanceerd. Eindelijk een UUHP band in 17''. Ook schijnen ze het extreme slijtage probleem opgelost hebben waardoor de band niet na 3 circuitmiddagen in de kliko moeten.
Zou ook mooi zijn als die nieuwe Pirelli P Zero R op termijn ook in 18'' geleverd wordt. Maar ik vrees dat het bij 19'' en groter blijft...
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Ik rij op de Bridgestone Potenza Sport non evo onder de 130i, ik ben zeer tevreden over de band op 2 dingen na, de slijtage alhoewel het ook wel meevalt maar het is meer dan een Michelin. En het bandengeluid, het is by far de luidste band van een A merk die ik ooit heb gehad in ieder geval...HSR schreef: 20 mar 2026, 11:36 Het is werkelijk bizar wat voor stappen de bandentechnologie doormaakt momenteel. Tot voor kort was de continental CS7 de absolute topper en die is alweer ingehaald. Ik heb zelf een setje Goodyear Eagle Super Sports in 18'' gekocht voor de Megane RS. Binnenkort monteren, ik heb hoge verwachtingen want voor mij is de sweetspot inderdaad een band die ook op het circuit goed functioneert. Dat deed de Goodyear Asymmetric 6 in 17'' al heel behoorlijk op de Z3.
-
OnlineRS-Ron
Ze liggen klaar voor de GTA

Gr Ron

Gr Ron
- MartijnGizmo
Bridgestone Potenza Race zitten onder de Golf 8.5 GTI 50 met Performance Pack, ze gingen ook prat op het lagere gewicht van de band (-1,5 kg dacht ik). Gemonteerde maat is 235/35 R19, viel me op dat die ook een stuk goedkoper is dan alle andere maten, kwestie van volume natuurlijk.
-
OnlineRS-Ron
Ik was ook verbaasd toen ik de prijs zag van de Bridgestones voor mijn GTA. Ik was €91,- per band kwijt. Vond ik nou niet de hoofdprijs. Ben benieuwd of deze wat slijtvaster zijn dan de gewone sport.MartijnGizmo schreef: 20 mar 2026, 11:49 Bridgestone Potenza Race zitten onder de Golf 8.5 GTI 50 met Performance Pack, ze gingen ook prat op het lagere gewicht van de band (-1,5 kg dacht ik). Gemonteerde maat is 235/35 R19, viel me op dat die ook een stuk goedkoper is dan alle andere maten, kwestie van volume natuurlijk.
Gr Ron
-
HSR
Inmiddels liggen de Goodyear F1 SuperSports onder de Megane RS. Moet wel even wennen aan de band. Referentie is de PS4S. Ik denk dat grip en tractie tussen de SuperSport en de PS4S erg vergelijkbaar is. De SuperSport is wel wat gevoeliger voor temperatuur in de band dus meer warmte is betere prestaties. In dit geval rijd ik met 235-40-18 bandjes en de vernieuwde PS4S kost inmiddels richting de 270 piek per bandje en de SuperSport 130 euro per bandje.
Waar ik de Supersport minder vindt dan de PS4S zijn de side wall en ook de toegankelijkheid van de prestaties. De side wall is echt knijterstijf, net als op een semi slick. Ik had niet verwacht dat deze zo stijf zou zijn en ik vind dat persoonlijk niet echt fijn rijden op de openbare weg. Liever dat de stijfheid uit de dempers en ophangrubbers komt ipv de banden. Daarnaast of wellicht vanwege de side wall, is het wat moeilijker om het uiterste uit de band te halen. Op de absolute grens, die overigens heel ver weg ligt, is de band wat meer aan/uit, zoals de Michelin Pilot Super Sport dat ook had. De PS4S gaat aanzienlijk vriendelijker in onder- of overstuur.
De PS4S kan je eigenlijk heel eenvoudig op 95% van wat de band te bieden heeft rijden. De SuperSport is wat dat betreft wat minder toegankelijk ofschoon de absolute grip er zeker wel is en ik denk zelfs wat beter dan de ''oude'' PS4S.
Ik verwacht dat de SuperSport op het circuit wel zeker de betere band is. De stijve side wall zorgt voor meer stuurprecisie en ik verwacht dat de band veel beter met heat cycles om kan gaan, en ook minder snel zal oververhitten/smeren op het circuit. Dit wordt ook bevestigd in de reviews online.
Dus ga je met je auto ieder kwartaal naar de ring en doe je ook circuitsessies, en heb je geen zin om te hannessen met semi slicks dan heb je aan SuperSport een prima dual purpose band. Als je uiteindelijk toch wat meer comfort wil op de openbare weg zoals een PS4S dat biedt dan zou ik het meer in die hoek zoeken. Het is duidelijk dat ze met de SuperSport band de afweging hebben gemaakt om iets meer circuitfahig te zijn en daar moet je je van bewust zijn. En vergeet niet dat de PS4S 2x zo duur is...
Waar ik de Supersport minder vindt dan de PS4S zijn de side wall en ook de toegankelijkheid van de prestaties. De side wall is echt knijterstijf, net als op een semi slick. Ik had niet verwacht dat deze zo stijf zou zijn en ik vind dat persoonlijk niet echt fijn rijden op de openbare weg. Liever dat de stijfheid uit de dempers en ophangrubbers komt ipv de banden. Daarnaast of wellicht vanwege de side wall, is het wat moeilijker om het uiterste uit de band te halen. Op de absolute grens, die overigens heel ver weg ligt, is de band wat meer aan/uit, zoals de Michelin Pilot Super Sport dat ook had. De PS4S gaat aanzienlijk vriendelijker in onder- of overstuur.
De PS4S kan je eigenlijk heel eenvoudig op 95% van wat de band te bieden heeft rijden. De SuperSport is wat dat betreft wat minder toegankelijk ofschoon de absolute grip er zeker wel is en ik denk zelfs wat beter dan de ''oude'' PS4S.
Ik verwacht dat de SuperSport op het circuit wel zeker de betere band is. De stijve side wall zorgt voor meer stuurprecisie en ik verwacht dat de band veel beter met heat cycles om kan gaan, en ook minder snel zal oververhitten/smeren op het circuit. Dit wordt ook bevestigd in de reviews online.
Dus ga je met je auto ieder kwartaal naar de ring en doe je ook circuitsessies, en heb je geen zin om te hannessen met semi slicks dan heb je aan SuperSport een prima dual purpose band. Als je uiteindelijk toch wat meer comfort wil op de openbare weg zoals een PS4S dat biedt dan zou ik het meer in die hoek zoeken. Het is duidelijk dat ze met de SuperSport band de afweging hebben gemaakt om iets meer circuitfahig te zijn en daar moet je je van bewust zijn. En vergeet niet dat de PS4S 2x zo duur is...
-
OnlineBram
Ik heb voor twee voorbanden (225/40/19) voor de M3 €208 p/s betaald, de achterkant (255/35/19) zou op €198 komen. Wat voor maat heb jij dan nodig dat een PS4S €270 moet kosten?
- Arthur
- Auto: Nr.52
235-40-18? 
-
OnlineBram
Oh een wat minder gangbare maat, dat kan natuurlijk ook
En het staat er ook, dank Arthur haha
-
Obbe
- Auto: M2
Heb voor de M2 net 4s banden besteld ter vervanging van de Supersports. Ben benieuwd naar de verschillen. Supersports hebben inderdaad temperatuur nodig. Ik doe geen circuit maar merk op een bergweg wel echt veel verschil als er warmte in de band zit. Ben nu voor een set met montage ongeveer 1100 kwijt in originele m2 maten. Had de SS ook op de 130 en vond ze daarop erg prettig. had daarop 4 x 225. Was leuk spelen.HSR schreef: 24 mar 2026, 11:56 Inmiddels liggen de Goodyear F1 SuperSports onder de Megane RS. Moet wel even wennen aan de band. Referentie is de PS4S. Ik denk dat grip en tractie tussen de SuperSport en de PS4S erg vergelijkbaar is. De SuperSport is wel wat gevoeliger voor temperatuur in de band dus meer warmte is betere prestaties. In dit geval rijd ik met 235-40-18 bandjes en de vernieuwde PS4S kost inmiddels richting de 270 piek per bandje en de SuperSport 130 euro per bandje.
Laatst gewijzigd door Obbe op 24 mar 2026, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Obbe
- Auto: M2
dubbel
-
Robin
@Obbe Ik heb nu m'n 2e set PS4S en had daarvoor PSS(die ik nog om de originele 788m's heb)
PSS was misschien net wat directer door de (iets?) hardere wang(?), maar PS4S is overall qua afrol gripcirkel etc wel de band die net wat beter is allround. Vooral op nat is de PS4S bijna een 'wonder'; maar dat resulteert ook in nog steeds grip/slip abruptheid merkte ik op Papenburg november jongstleden. Ging niet helemaal van harte voor mij. André deed 't even voor en op 't rechte stuk langs de 'paddock' KLABAM, leek wel een pistoolschot. Bleek een lapje van een 20 bij 5(?) cm uit 't midden van 't loopvlak van de rechterachterband zijn geklapt.
Maar was toch tijd voor nieuwe PS4S dus paar dagen later weer vers rubber:)
PSS was misschien net wat directer door de (iets?) hardere wang(?), maar PS4S is overall qua afrol gripcirkel etc wel de band die net wat beter is allround. Vooral op nat is de PS4S bijna een 'wonder'; maar dat resulteert ook in nog steeds grip/slip abruptheid merkte ik op Papenburg november jongstleden. Ging niet helemaal van harte voor mij. André deed 't even voor en op 't rechte stuk langs de 'paddock' KLABAM, leek wel een pistoolschot. Bleek een lapje van een 20 bij 5(?) cm uit 't midden van 't loopvlak van de rechterachterband zijn geklapt.
Maar was toch tijd voor nieuwe PS4S dus paar dagen later weer vers rubber:)
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Als je een gewone zomer sportband gaat pushen op het circuit gaan ze er allemaal aan ook een PS4S, dan moet je toch meer naar een semie gaan kijken zoals de Cup2 als je Michelin wil.
Op straat kleven er weer nadelen aan dit soort banden en dan heb je aan een Sportband weer genoeg, had zelf die M. cup2 banden onder de STI en nu de Bridgestone Potenza sport en deze rijden eigenlijk fijner dan de Michelin.
En ook de prijs van de Bridgestone is een stuk fijner dan een dure semieslick, ik was net 600 euro kwijt voor 4 stuks inclusief montage.
Voor de Lotus is het overigens wel drama om banden te krijgen, geen normale sportband te krijgen in de juiste maten.....je bent gebonden aan semie slicks.
Dit seizoen zing ik het nog wel uit maar volgend jaar moet ik weer nieuwe, en begint de zoektocht weer.
Op straat kleven er weer nadelen aan dit soort banden en dan heb je aan een Sportband weer genoeg, had zelf die M. cup2 banden onder de STI en nu de Bridgestone Potenza sport en deze rijden eigenlijk fijner dan de Michelin.
En ook de prijs van de Bridgestone is een stuk fijner dan een dure semieslick, ik was net 600 euro kwijt voor 4 stuks inclusief montage.
Voor de Lotus is het overigens wel drama om banden te krijgen, geen normale sportband te krijgen in de juiste maten.....je bent gebonden aan semie slicks.
Dit seizoen zing ik het nog wel uit maar volgend jaar moet ik weer nieuwe, en begint de zoektocht weer.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Iemand hier die misschien weet hoe een Michelin PS4S zicht verhoudt tot een Michelin PS5?
-
Robin
Volgende week do komen er 215/45 17 Michelin PS5s onder de Mini, niet dezelfde bandenmaat/auto, maar ik breng binnenkort verslag uit.Opa schreef: 25 mar 2026, 14:13 Iemand hier die misschien weet hoe een Michelin PS4S zicht verhoudt tot een Michelin PS5?
- Martijn M
Allround is de PS5 echt de betere band. De zijwang is net wat slapper dan de PS4S maar dat vind ik geen minpunt op mijn auto bij normaal/sportief gebruik. Op het circuit merk je dat wel, maar daar zijn beide banden ook niet op hun best.Opa schreef: 25 mar 2026, 14:13 Iemand hier die misschien weet hoe een Michelin PS4S zicht verhoudt tot een Michelin PS5?
PS5 gaat langer mee, beter op nat dan PS4S en stuk voordeliger (in mijn maat).
Ondertussen 4 sets PS5 opgereden en daarvoor 1 set PS4S, allen in 235/40/18.
- JP
Zie nu vaker het merk Laufenn voorbij komen, een b-merk van Hankook ? Als het zo low-budget moet kun je dan niet beter gaan...uh.... lopen ?
- MartijnGizmo
Ik zit met hetzelfde onder mijn MINI in 205/50-16, had nu Vredestein Ultrac eronder, want: enige UHP in die maat - wel ok, maar geen topper. Heb nu een winterset, dus kan voor de zomer weer wat ruiger gaan, denk dat het dit keer de Yokohama A052 wordt. Is volgens mij eigenlijk ontworpen voor (Japanse) gymkhana, en dus meteen vanaf 0 al lekker aan. Potentieel gaat ie daardoor nat na paar rondjes circuit, maar lijkt me voor straatboenderen wel een goede...Alexsti schreef: 24 mar 2026, 17:10 Voor de Lotus is het overigens wel drama om banden te krijgen, geen normale sportband te krijgen in de juiste maten.....je bent gebonden aan semie slicks.
Onder de BMW had ik Continental SportContact 7, die doen het toch ook wel erg goed. Denk dat die er gewoon weer onder komen deze zomer.
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST
Is er ook een PS5S, want die ben ik nog niet tegen gekomen?
Bij mij gaat het om bandenmaat 215/40/17, dus bijna hetzelfde als jullie Mini.
Heb jij ze onder de Megane RS Martijn?Martijn M schreef: 25 mar 2026, 15:36Allround is de PS5 echt de betere band. De zijwang is net wat slapper dan de PS4S maar dat vind ik geen minpunt op mijn auto bij normaal/sportief gebruik. Op het circuit merk je dat wel, maar daar zijn beide banden ook niet op hun best.Opa schreef: 25 mar 2026, 14:13 Iemand hier die misschien weet hoe een Michelin PS4S zicht verhoudt tot een Michelin PS5?
PS5 gaat langer mee, beter op nat dan PS4S en stuk voordeliger (in mijn maat).
Ondertussen 4 sets PS5 opgereden en daarvoor 1 set PS4S, allen in 235/40/18.
Gaat ie niet erg 'hangen' in de bochten met die slappere wangen of is het verschil niet zo heel erg groot.
Is er ook nog verschil te merken in het aantal db's dat de banden produceren?
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Die A052 is een erg fijne band, heb er wel eens een stukje mee gereden in een MX-5. Ook rijd er wel wat UK volk trackdays mee dus ik verwacht dat dat prima gaat bevallenMartijnGizmo schreef: 25 mar 2026, 15:54 ... denk dat het dit keer de Yokohama A052 wordt. Is volgens mij eigenlijk ontworpen voor (Japanse) gymkhana, en dus meteen vanaf 0 al lekker aan. Potentieel gaat ie daardoor nat na paar rondjes circuit, maar lijkt me voor straatboenderen wel een goede...![]()
-
Robin
PS5S bestaat sinds '23(?) in supercar maten(vanaf 20 " ofzo?) , niet voor 't gangbare werk dacht ik(zelfs niet voor oem 19 inch stock M2, of nu al wel?)Opa schreef: 25 mar 2026, 16:01
Is er ook een PS5S, want die ben ik nog niet tegen gekomen?
Bij mij gaat het om bandenmaat 215/40/17, dus bijna hetzelfde als jullie Mini.![]()