Europa werd in die regio getolereerd omdat ze daar geld uitgaven. Europa heeft, zoals Romo dat goed uitlegt hierboven nooit op eigen benen kunnen staan. Ze hebben altijd op anderen geparasiteerd. Europa heeft beide extremistische kanten hiernaartoe gehaald en gefaciliteerd in het praktiseren van kun extremistische “cultuur”. Ik kan je voorspellen dat je nog een flinke kluif gaat krijgen aan beide kanten. Ze zetten even hun eeuwenlange vetes opzij om de Europese cultuur samen aan te pakken, want ze delen de totale minachting voor, in mijn ogen, normale normen en waarden.smiley schreef: 23 mar 2026, 21:40 Ik zie persoonlijk niet wat wij als Europa in die regio te zoeken hebben, om een oorlog ingepiepeld te worden door die knurft die er vermoedelijk zelf ook ingepiepeld is.
Wat mij betreft vechten beide extremistische kanten het maar maar lekker zelf uit.
Die Trump slaat veel te ver door, zal ook erg op zelfverrijking inzetten en daarvoor zijn macht, zoals hij laat zien, misbruiken. Maar hij heeft wel een, misschien wel te grote, ontwikkelde intuïtie om te overleven. Hij heeft dondersgoed in de gaten dat de ratrace om de benodigde hulpbronnen om met jou land/beschaving te kunnen overleven is begonnen. Persoonlijk mag hij van mij vanavond het veld ruimen, maar ik zit ook niet te wachten op de zichzelf zo intelligent vindende stromingen die hem wel aan de macht hebben laten komen. Want hoe dom moet je zijn om dat voor elkaar te krijgen? Je vind jezelf erg boven de rest uitsteken maar niet in staat om daarvan voldoende stemmers te overtuigen. En dat ligt dan aan die stemmers op Trump, niet kritisch genoeg, te dom, te veel gemanipuleerd, de media…… enz. Volgens mij heb je als andere kant je werk niet goed gedaan en ben je gewoon niet goed, slim en intelligent genoeg. Anders had je de verkiezing wel gewonnen. En Europa? Die wordt nu al en in de toekomst nog meer opgevreten, fijngekauwd en uitgespuugd.
Ik ga ff tanken !
Gr Ron