Nederland gaat naar de haaien
- Elise
Re: Nederland gaat naar de haaien
Nou de ambtenaren krijgen er dit jaar niks bij, die zitten op de nullijn.
https://www.stopdenullijn.nl/
- tomgtr
Omdat zorg, politie en defensie niet echt kunnen staken. Leraren wel.Knot schreef: 03 mar 2026, 18:57 Apart dat het in de zorg allemaal niet kan, maar in het onderwijs krijgen ze inmiddels wel riant betaald
- Luco
Alleen rijksambtenaren heElise schreef: 03 mar 2026, 19:32 Nou de ambtenaren krijgen er dit jaar niks bij, die zitten op de nullijn.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Elise
-
Tom
Ik heb ook de memo gemist dat er een oorlog gaande is in Marokko.
-
Kadett
Nog steeds van mening dat bij bepaalde vergrijpen land uitzetting gewoon standaard moet zijn. Dit is er 1 van.
-
Robin
Jetten heeft gewoon 'n NL paspoort, dus die vlieger gaat niet op hoor!Kadett schreef: 05 mar 2026, 13:25 Nog steeds van mening dat bij bepaalde vergrijpen land uitzetting gewoon standaard moet zijn. Dit is er 1 van.
- Arthur
- Auto: Nr.52
- Martijn_bmw
- Elise
Ik vind dat als je trouwt met een Argentijn, dat voldoende reden is om uitgezet te worden naar Argentinië
-
Kadett
Alleen als je je in je reet laat nemen!Elise schreef: 05 mar 2026, 17:18Ik vind dat als je trouwt met een Argentijn, dat voldoende reden is om uitgezet te worden naar Argentinië![]()
-
Robin
Ok, dan kan Wim Lex ook vertrekken
- Elise
Laat die zich ook in z'n reet nemen dan?
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ja, door Maxima met een voorbinddildo. 
-
Eric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
https://www.nu.nl/economie/6388373/cent ... grijk.html
Is dit nu reclame voor de digitale euro of voor het behoud van cashgeld?
Is dit nu reclame voor de digitale euro of voor het behoud van cashgeld?
- Elise
Ramadan-schorsing Denk ligt Tweede Kamer als steen op de maag: ’Er moest demonstratief geschorst worden zodat meneer dadeltjes kon gaan eten’
De islamisering van Nederland ligt goed op koers
De islamisering van Nederland ligt goed op koers
-
Robin
Heeft ze 'n punt? Mwoah:
Edit en een zekere Gerard Krispijn zei dit over de D66 Stemmer:
Edit en een zekere Gerard Krispijn zei dit over de D66 Stemmer:
De D66-stemmer: Een Masterclass in Spiritueel Masochisme
Terwijl de gemiddelde Nederlander wit wegtrekt bij het zien van de nieuwe belastingtarieven, zit de D66-stemmer opgewekt te kirren op zijn designbank van gerecycled oceaanplastic.
Want laten we eerlijk zijn: voor de ware volgeling van de 'Partij van de Redelijkheid' is een daling in koopkracht geen economische klap, maar een spirituele reiniging.
De D66-stemmer is de enige diersoort die harder gaat spinnen naarmate de zweep van de overheid vaker neerkomt. "Nog meer miljarden naar onduidelijke klimaatdoelen in het buitenland?" roepen ze uit, terwijl ze hun laatste haverlatte met trillende hand afrekenen.
"Heerlijk! Bestraf me, Vadertje Staat! Pak mijn vakantiegeld af en bouw er een windmolenpark van in een land waar ze de naam van Jetten niet eens kunnen uitspreken. Ik ben een slecht, CO2-uitstotend mens en ik verdien deze financiële geseling."
Het is een fascinerend schouwspel. Waar de normale burger zich afvraagt hoe de huur nog betaald moet worden, ziet de D66-elite de armoede als een 'lifestyle-keuze'. Minder geld betekent immers minder consumptie, en minder consumptie is goed voor de planeet
. Dat ze zelf inmiddels droog brood eten omdat de warmtepomp hun bankrekening heeft geëvacueerd, noemen ze 'transitiepijn'.
In de slaapkamer van de D66-stemmer hangt waarschijnlijk geen zweepje, maar een ingelijste kopie van de belastingaangifte.
Ze bladeren kwijlend door de accijnshogingen. "Oh ja, de brandstofprijs naar drie euro? Geef het me! Maak de auto onbetaalbaar terwijl ik met mijn bakfiets door de stromende regen naar een inclusieve heropvoedingscursus glibber."
Het is een vorm van politiek masochisme die we zelden hebben gezien. Ze stemmen braaf op de afbraak van hun eigen welvaart en bedanken de beul na afloop met een biologisch verantwoord boeketje.
Terwijl het land zucht onder de lasten, droomt de D66’er verder van een wereld waarin we allemaal straatarm zijn, maar wel moreel superieur aan de bedelstaf raken.
Misschien moeten we ze maar in hun waarde laten.
In een SM-kelder is het immers gebruikelijk dat de 'sub' geniet van de pijn. Het probleem is alleen dat de rest van Nederland niet heeft getekend voor dit contract, maar wel de striemen op de rug krijgt.
Gerard Krispijn
-
TLRS
Zou het die man ontgaan zijn dat ze misschien proberen onrust te voorkomen. Dat milieu en klimaatdoelen eigenlijk te maken hebben met het beschermen van de volksgezondheid. En terloops zelfstandigheid te bevorderen als het gaat om energiebehoefte. Zou hij te druk zijn met z’n gevoel afhankelijk te zijn van luxe en welvaart ofzo.
-
Robin
Zou het zo kunnen zijn dat door te proberen onrust te voorkomen ze juist in de praktijk onrust creeëren? En dat milieu en klimaatdoelen te maken hebben met het beschermen van hun eigen (financiele) hachie? En terloops armoe bevorderden als het gaat om energiebehoefte. Zou hij te druk zijn met z'n geloof in metaforen en in ongrijpbare cijfertjes(10 supersteden, stikstof, 0.00036 graden warmer)TLRS schreef: 14 mar 2026, 13:11 Zou het die man ontgaan zijn dat ze misschien proberen onrust te voorkomen. Dat milieu en klimaatdoelen eigenlijk te maken hebben met het beschermen van de volksgezondheid. En terloops zelfstandigheid te bevorderen als het gaat om energiebehoefte. Zou hij te druk zijn met z’n gevoel afhankelijk te zijn van luxe en welvaart ofzo.
Ofzo?
- JP
Nu was de A12 elke keer nimby maar op de A2 bij MAA kom je in mijn regio.
Ze protesteren tegen de elite, sommige met privejets, die naar kunstbeurs Tefaf komen. Daar kun je iets over vinden, misschien is het ook belachelijk, maar dan moet je niet op de rijrichting Maastricht --> Eindhoven gaan zitten.....dan doe je iets fout
Omdat het was aangekondigd was er meteen een noodverordening afgeroepen. Is zo'n elitaire beurs dan belangrijker dan bij welke andere snelwegafsluiting van de laatste 10 jaar ? Dan krijg ik toch ook een vreemde kaviaar en champagne-smaak van in de mond.....terwijl het steak zou moeten zijn vandaag
https://www.l1nieuws.nl/nieuws/3125506/ ... -vliegveldActivisten van milieuactiegroep Extinction Rebellion (XR) verzamelden zich rond 13:00 uur bij de snelweg ter hoogte van Maastricht Aachen Airport. Rond 13:15 uur werd de snelweg A2 in noordelijke richting door Rijkswaterstaat afgesloten.
Ze protesteren tegen de elite, sommige met privejets, die naar kunstbeurs Tefaf komen. Daar kun je iets over vinden, misschien is het ook belachelijk, maar dan moet je niet op de rijrichting Maastricht --> Eindhoven gaan zitten.....dan doe je iets fout
Omdat het was aangekondigd was er meteen een noodverordening afgeroepen. Is zo'n elitaire beurs dan belangrijker dan bij welke andere snelwegafsluiting van de laatste 10 jaar ? Dan krijg ik toch ook een vreemde kaviaar en champagne-smaak van in de mond.....terwijl het steak zou moeten zijn vandaag
-
TLRS
Lijkt me aannemelijk dat er altijd een groep mensen onrustig wordt van een bepaalde maatschappelijke koers. Als je denkt dat dat voorkomen kan worden dan ben ik erg benieuwd naar je gedachtenRobin schreef: 14 mar 2026, 13:28 Zou het zo kunnen zijn dat door te proberen onrust te voorkomen ze juist in de praktijk onrust creeëren? En dat milieu en klimaatdoelen te maken hebben met het beschermen van hun eigen (financiele) hachie? En terloops armoe bevorderden als het gaat om energiebehoefte. Zou hij te druk zijn met z'n geloof in metaforen en in ongrijpbare cijfertjes(10 supersteden, stikstof, 0.00036 graden warmer)
Ofzo?
![]()
Verder denk ik dat veel mensen in ons land zich bewust zijn van hun financiële kwetsbaarheid. Beïnvloed dat hun beslissingen, bewust of onbewust. Waarom zou dat in het bijzonder een argument zijn?
Je zou je eigen wagens toch ook kunnen zien als een vorm van armoede bevordering. Ze kosten je immers bakken met geld, toch?
-
Robin
^Kortom. Die Gerard Krispijn is spot-on wat mij betreft.
Jouw laatste alinea vind ik wel interessant: Het consumeren van luxegoederen (in dit geval de auto's) is een manier van armoe bevorderen.....
Maar door dat consumeren kunnen (in dit geval) de autofabrikanten en aanverwante ook weer door: Economisch principe. Als we stoppen met (luxe) goederen( te denken valt dus ook aan horeca en vakanties etc) consumeren ; Kruip dan maar meteen je kist in. Je weet in wat voor handel ik zit. Dan gaat deze wereld naar de barrebiesjes.
In bijv Cuba is het consumeren van (luxe) goederen door de bevolking, naar ongeveer nul teruggebracht . Onze Cubaanse vriendin heeft 't liefst gisteren dat Trump daar het regime omver werpt. Het is een teringzooi daar. Erger dan ooit. Misschien wat zwart wit, maar de conclusie is: Welcome to the real world. Helaas.

Jouw laatste alinea vind ik wel interessant: Het consumeren van luxegoederen (in dit geval de auto's) is een manier van armoe bevorderen.....
Maar door dat consumeren kunnen (in dit geval) de autofabrikanten en aanverwante ook weer door: Economisch principe. Als we stoppen met (luxe) goederen( te denken valt dus ook aan horeca en vakanties etc) consumeren ; Kruip dan maar meteen je kist in. Je weet in wat voor handel ik zit. Dan gaat deze wereld naar de barrebiesjes.
In bijv Cuba is het consumeren van (luxe) goederen door de bevolking, naar ongeveer nul teruggebracht . Onze Cubaanse vriendin heeft 't liefst gisteren dat Trump daar het regime omver werpt. Het is een teringzooi daar. Erger dan ooit. Misschien wat zwart wit, maar de conclusie is: Welcome to the real world. Helaas.
- Luco
Gerard Krispijn
·
De Grote Europese Stoelendans: Wie het laatst lacht, heeft geen QR-code
Welkom in het Europa van 2026, waar de realiteit inmiddels zo ver van de vergadertafels in Brussel afstaat, dat ze daar waarschijnlijk denken dat we hier beneden polonaiselopend de inflatie vieren.
Onze bestuurders hebben een uniek talent: beleid maken dat op papier glanst als een pas gepoetste Tesla, maar in de praktijk aanvoelt als een natte krant die met 100 kilometer per uur in je gezicht wordt geslagen.
We lopen over. En nee, dat is geen "populistische mening", dat is een simpel rekensommetje waar zelfs een gemiddelde goudvis de uitkomst van ziet. Onze zorgmedewerkers rennen zich de vernieling in voor een hongerloontje, terwijl de wachtlijsten voor de GGZ inmiddels langer zijn dan de wekelijkse file voor de milieustraat.
Maar geen paniek: de belastingdruk stijgt dapper mee! We betalen ons blauw voor de ‘publieke zaak’, maar op straat zie je vaker een slimme flitspaal dan een agent van vlees en bloed. Veiligheid is blijkbaar ook gedigitaliseerd; als je tegenwoordig beroofd wordt, kun je vast wel een app downloaden die een troostend AI-muziekje afspeelt terwijl je je aangifte in een zwart gat typt.
Het mooiste is nog de dubbele moraal, die we tegenwoordig als een soort Europees sieraad dragen. Van de burger wordt geëist dat hij elke letter van de wet droomt, zijn stikstofuitstoot beperkt tot een beschaafd kuchje na het eten, en braaf wacht op zijn programmeerbare euro-enkelband.
Maar ondertussen kijken diezelfde beleidsmakers met een peperduure verrekijker de andere kant op als het gaat om het Verdrag van Dublin. "Grenzen?" vragen ze dan verbaasd. Dat zijn toch die lijntjes op de kaart waar drommen mannen van militaire leeftijd fluitend overheen stappen nadat ze twintig veilige landen hebben doorkruist? In de volksmond noemen we dat "shoppen voor voorzieningen", maar in Brussel heet dat waarschijnlijk ‘inclusieve mobiliteit met een kans op een gratis woning’.
Ondertussen krijgen wij de rekening van een feestje waar we niet eens voor zijn uitgenodigd, laat staan dat we de playlist mochten bepalen. Onze kinderen dromen niet meer van een eigen huis; die dromen van een bezemkast onder de zevenhonderd euro waar je niet met z’n vieren op één matras hoeft te liggen. Maar goed, we redden het wel, toch? Of nou ja, eigenlijk trekken we het voor geen meter meer. De ‘rattenval’ van regels, lasten en bureaucratische waanzin klapt langzaam dicht, terwijl de sleutelbewaarders in Den Haag te druk zijn met hun eigen imago op LinkedIn om te zien dat het schip water maakt.
Misschien moeten we ze in Brussel eens een ansichtkaart sturen uit de echte wereld. "Groetjes uit de realiteit! Het water staat ons aan de lippen, maar de vloer is tenminste dweil-vriendelijk."
Want een systeem dat de eigen fundamenten laat wegrotten terwijl het de rest van de wereld de les leest, eindigt uiteindelijk als een kaartenhuis in een herfststorm.
Gerard Krispijn
·
De Grote Europese Stoelendans: Wie het laatst lacht, heeft geen QR-code
Welkom in het Europa van 2026, waar de realiteit inmiddels zo ver van de vergadertafels in Brussel afstaat, dat ze daar waarschijnlijk denken dat we hier beneden polonaiselopend de inflatie vieren.
Onze bestuurders hebben een uniek talent: beleid maken dat op papier glanst als een pas gepoetste Tesla, maar in de praktijk aanvoelt als een natte krant die met 100 kilometer per uur in je gezicht wordt geslagen.
We lopen over. En nee, dat is geen "populistische mening", dat is een simpel rekensommetje waar zelfs een gemiddelde goudvis de uitkomst van ziet. Onze zorgmedewerkers rennen zich de vernieling in voor een hongerloontje, terwijl de wachtlijsten voor de GGZ inmiddels langer zijn dan de wekelijkse file voor de milieustraat.
Maar geen paniek: de belastingdruk stijgt dapper mee! We betalen ons blauw voor de ‘publieke zaak’, maar op straat zie je vaker een slimme flitspaal dan een agent van vlees en bloed. Veiligheid is blijkbaar ook gedigitaliseerd; als je tegenwoordig beroofd wordt, kun je vast wel een app downloaden die een troostend AI-muziekje afspeelt terwijl je je aangifte in een zwart gat typt.
Het mooiste is nog de dubbele moraal, die we tegenwoordig als een soort Europees sieraad dragen. Van de burger wordt geëist dat hij elke letter van de wet droomt, zijn stikstofuitstoot beperkt tot een beschaafd kuchje na het eten, en braaf wacht op zijn programmeerbare euro-enkelband.
Maar ondertussen kijken diezelfde beleidsmakers met een peperduure verrekijker de andere kant op als het gaat om het Verdrag van Dublin. "Grenzen?" vragen ze dan verbaasd. Dat zijn toch die lijntjes op de kaart waar drommen mannen van militaire leeftijd fluitend overheen stappen nadat ze twintig veilige landen hebben doorkruist? In de volksmond noemen we dat "shoppen voor voorzieningen", maar in Brussel heet dat waarschijnlijk ‘inclusieve mobiliteit met een kans op een gratis woning’.
Ondertussen krijgen wij de rekening van een feestje waar we niet eens voor zijn uitgenodigd, laat staan dat we de playlist mochten bepalen. Onze kinderen dromen niet meer van een eigen huis; die dromen van een bezemkast onder de zevenhonderd euro waar je niet met z’n vieren op één matras hoeft te liggen. Maar goed, we redden het wel, toch? Of nou ja, eigenlijk trekken we het voor geen meter meer. De ‘rattenval’ van regels, lasten en bureaucratische waanzin klapt langzaam dicht, terwijl de sleutelbewaarders in Den Haag te druk zijn met hun eigen imago op LinkedIn om te zien dat het schip water maakt.
Misschien moeten we ze in Brussel eens een ansichtkaart sturen uit de echte wereld. "Groetjes uit de realiteit! Het water staat ons aan de lippen, maar de vloer is tenminste dweil-vriendelijk."
Want een systeem dat de eigen fundamenten laat wegrotten terwijl het de rest van de wereld de les leest, eindigt uiteindelijk als een kaartenhuis in een herfststorm.
Gerard Krispijn
-
TLRS
Die Gerard legt de verantwoordelijkheid bij een ander. Zet ze in een negatief daglicht. Lijkt niet echt geïnteresseerd in het bieden van een nauwkeuriger inzicht. Of aan te zetten tot zelfreflectie. Samengevat gemakzucht en passiviteit. En mogelijk een stukje emotioneel comfort (hij is het met me eens) en een gespreksonderwerp om sociale acceptatie mee te oogsten (mensen om me heen zijn het met me eens). Onderhouden van de illusie van maatschappelijke betrokkenheid is het.Robin schreef: 15 mar 2026, 05:11 ^Kortom. Die Gerard Krispijn is spot-on wat mij betreft.
![]()