Eerste tik uitgedeeld door VAG ->135i/TT/Golf Gti

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
RVV

Eerste tik uitgedeeld door VAG ->135i/TT/Golf Gti

Bericht door RVV » 07 nov 2007, 23:05

Vergelijkende test door autoexpress.co.uk tussen de 135i coupe, Golf Gti en de Audi TT 3.2 quattro.
[img:408:272]http://www.autoexpress.co.uk/images/fro ... 8612_7.jpg[/img]
En de winnaar is.....

roffel....

nog meer roffel...

1) De Audi TT
2) De VW Golf Gti
3) De BMW 135i coupe

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews ... ivals.html#
VERDICT
If speed is your sole desire, then make a beeline for the BMW. Thanks to its twin-turbocharged 3.0-litre powerplant, the 135i is fast enough to wear an M badge – no doubt about it, the engine is a masterpiece. The trouble
is, the rest of the car doesn’t manage to hit the same heights.

The coupé lines are not pretty enough, the interior design is lacklustre and, worst of all, the 135i isn’t as involving as either of its VW Group rivals.

While the Audi TT is slower and less practical, it emerges from this test as a more desirable car. It’s a work of art inside and out, and also great to drive. We’ll let you into a little secret, though – the 2.0-litre version is nearly as fast, and has even sweeter handling with much lower running costs.

The Golf GTI emerges ahead of the BMW chiefly because of its price advantage, but it never once felt out of its depth in this company.
Laatst gewijzigd door RVV op 07 nov 2007, 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 23:08

VERDICT
If speed is your sole desire, then make a beeline for the BMW. Thanks to its twin-turbocharged 3.0-litre powerplant, the 135i is fast enough to wear an M badge – no doubt about it, the engine is a masterpiece. The trouble
is, the rest of the car doesn’t manage to hit the same heights.

The coupé lines are not pretty enough, the interior design is lacklustre and, worst of all, the 135i isn’t as involving as either of its VW Group rivals.

While the Audi TT is slower and less practical, it emerges from this test as a more desirable car. It’s a work of art inside and out, and also great to drive. We’ll let you into a little secret, though – the 2.0-litre version is nearly as fast, and has even sweeter handling with much lower running costs.

The Golf GTI emerges ahead of the BMW chiefly because of its price advantage, but it never once felt out of its depth in this company.

Mooi verdict, egwel :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 07 nov 2007, 23:09

Ofwel, een 4cyl bi-turbo moet er in!!

Michel

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 23:10

Neeehee Michel, 't ding is 'lelijk'van binnen en buiten, de TT is mooi van binnen en buiten en de Golf is lekker voordelig. :lol:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 23:12

haha ik wil niet als een BMW-addict overkomen maar dit slaat nergens op natuurlijk.

Zowel de Golf GTI en de huidige Audi TT vind ik alweer aardig verouderd. En een conclusie gebaseerd op looks, njah.

Anyway, ik ga wel effe proefrijden als dat ding bij men dealer staat, die tti, daar durf ik nu al voor te tekenen, breng ik em gewoon langs andre voor een kuurtje.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 07 nov 2007, 23:19

Van deze drie zou mijn voorkeur toch uitgaan naar de 135i Coupe.
Met de Golf V GTI heeft VW eindelijk weer een GTI gemaakt zoals het ooit bedoeld was. De TT is niet echt mijn ding.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 nov 2007, 23:19

De TT is nieuwer dan een 1-serie anders :wink:

En ja het oog wil ook wat en ja de 1Qp ziet er idd niet uit :P

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 23:21

We hebben het hier toch ook over een 1-coupé ?

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2007, 23:24

Sander Spoolder schreef: En een conclusie gebaseerd op looks, njah.
Nou niet helemaal hoor

Betreffende de 135i
Admittedly, it’s a quiet motorway cruiser, has long gearing (70mph pulls only 2,450rpm) and a superb driving position, plus is well balanced, while its compact size means it’s wieldy to drive. But the suspension isn’t that supple. The BMW gets pitched around on any surface that’s less than perfect, so the steering requires constant correction, which limits your confidence in the car. It doesn’t truly come alive – instead, it feels slightly numb and disinterested.
Speed alone does not make a great car. The 135i is good in many areas and its engine is sublime. But it’s short of imagination and, while competent in corners, the chassis lacks sparkle.

Betreffende de TT
It’s sharp and inspires confidence. The steering is better than the BMW’s, and helped by the fact it’s lower to the ground. The Audi feels more planted and secure on the road. It turns in hard, grips well and is more informative than the 135i and Golf. We’d specify the £1,150 optional Magnetic Dampers, though. They work brilliantly, not only making the TT even more dynamic to drive, but boosting absorbency in the softer setting. Without them, the ride is not as relaxing as it could be.
Betreffende de Gti
So can it really be as exciting to drive? In a word, yes. The suspension is every bit as well set up as the Audi’s, delivering a near-perfect blend of ride comfort and handling ability. The steering wheel isn’t only great to hold, but provides more detailed feedback than the BMW’s. And although the front-drive layout means the Golf doesn’t put its power down as well as its rivals, it’s superbly balanced, responsive and entertaining.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 23:26

Ik luister toch lekker alleen naar Andre :P

Martijn

Bericht door Martijn » 07 nov 2007, 23:31

Voor welke auto je ook kiest (welke argumenten je het meest waardevol vindt dus): ik vind het noch steeds een prestatie wat VAG met de Golf GTI heeft neergezet.

Lijkt toch echt een beetje de benchmark in zijn veld (ST/MeganeRS/Astra OPC)

Ik vind de 1 Coupe niks toevoegen aan de gewone 1 hatch, dus ik zou gewoon die 3drs 130i kiezen.

En als die x35i-motor het doorslaggevende element is: een masterpiece zoals gezegd, dan doe mij er maar gewoon de Cruiseboot-carrosserie omheen. Dan maar eenpaar % minder bochtenvreugde. Kan ik niet wakker van liggen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 08 nov 2007, 07:36

Niet overtuigend, maar voor de goede orde ook andere testen afwachten, het meest belangerijk; je eigen test......................FWIW :lol:

HSR

Bericht door HSR » 08 nov 2007, 07:50

zo, das natuurlijk een flinke doorn in het oog voor de BMW-adepts.

En dat chassis verhaal is niet zomaar even snel uit de lucht gegrepen. Was het Andre niet die opmerkte dat de coupe vreemde verstevigingen had bij de achtertrein van de wagen?

Robin

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 08:40

hugo schreef:zo, das natuurlijk een flinke doorn in het oog voor de BMW-adepts.

En dat chassis verhaal is niet zomaar even snel uit de lucht gegrepen. Was het Andre niet die opmerkte dat de coupe vreemde verstevigingen had bij de achtertrein van de wagen?
De E92 (3 coupe) heeft idd die verstevigingen tov de E90 3 serie saloon, ook de touring heeft die verstevigingen. Hoe 't zit met de 1 coupe? Ik heb er nog niet mee gereden.

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 08:40

Goed punt Hugo. Verder denk ik dat je dit soort testresultaten vaker gaat lezen.

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 08:51

Op het 1addicts forum zijn ze inderdaad allemaal in rep en roer. Maanden staren ze zich blind op die turbo en chippen en nu valt ie door de mand betreffende onderstuur en weke vering en een vaag stuurgevoel. Aldus de testers (niet mijn woorden).

Robin

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 08:54

Haal jij maar mooi een VdV Cupra Rico, past beter bij jou. :lol: :wink:

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 09:04

Hoho absoluut een 135i anytime anyplace. Maar ik sta wel neutraal tegenover die auto. Robin jij werd toen toch ook helemaal gek van het ophemelen van de 130i? Mede door mij. Tov de 135i ga ik niet meer dezelfde fout maken.

Maik

Bericht door Maik » 08 nov 2007, 09:18

Is er al zo'n avatar ergens waar een VAG-jongetje pist op het BMW logo? 8) :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 08 nov 2007, 09:42

Sander Spoolder schreef:
Zowel de Golf GTI en de huidige Audi TT vind ik alweer aardig verouderd. En een conclusie gebaseerd op looks, njah.
Verouderd? Op basis waarvan? Niet de techniek lijkt me. De TT/GTI/Leon FR hebben een zeer goed chassis en ophanging. En de 2.0 TFSI motoren zijn hi-tech en hebben o.a de prijs van beste motor in de wacht gesleept in de 2-liter klasse.

Robin

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 09:42

ik hemel een 135i niet op, maar is nu voor mij qua prijs prestatie wel de enige kar die ik zou willen in die klasse, of ik moet weer voor een 335i in wat voor vorm gaan.

Het ophemelen van de Golf GTI is logisch, de TT snap ik niet, in andere tests was 't een dikke lompe sloep, beter de 2.0 FWD TT, toch?

Robin

Bericht door Robin » 08 nov 2007, 09:45

Tristan schreef:
Sander Spoolder schreef:
Verouderd? Op basis waarvan? Niet de techniek lijkt me. De TT/GTI/Leon FR hebben een zeer goed chassis en ophanging. En de 2.0 TFSI motoren zijn hi-tech en hebben o.a de prijs van beste motor in de wacht gesleept in de 2-liter klasse.
Inderdaad, en dat weet ik sinds zondag dat dat terecht is. :wink:

Maar de .35 motor is van een andere orde, moet je meemaken. Dat het hobbelbakje 1 serie blijkbaar niet zo'n zin heeft in die Übermotor, tja ik ben geen ingenieur. Eerst rijden. 8)

RVV

Bericht door RVV » 08 nov 2007, 10:33

Robin schreef:ik hemel een 135i niet op

Nee jij hemelt de auto niet op, maar ik hemelde indertijd de 130i (terecht/onterecht) wel erg op.

Nu met de 135i wil ik die fout niet opnieuw maken. Daarom ben ik niet niet *merken*blind voor de kritieken op die auto en durf ze ook te posten.

Kritieken die ik nu lees over de 135i heb ik bv niet gelezen over de 335i sedan.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 nov 2007, 10:35

Als de Engelsen het over een "chassis" hebben dan bedoelen ze daar in eerste instantie de combinatie van veren en dempers mee.

Andre

Bericht door Andre » 08 nov 2007, 11:01

Daar heeft hielke gelijk in.

De 1 serie heeft perfect onderstel techniek is veel beter dan e46 ook de M. Maar ja als ze er standaard fietspompen voor een paar knaken inkoop eronder kletsen tja dan kan je nog zo n mooi onderstel techniek hebben maar dan komt het er niet uit. En tuurlijk die 215 voorbanden zijn veel te smal voor een 1460kg auto. Sti is trouwens net zo zwaar ook de evo heeft dit zelfde gewicht. Sti krijgt 245 banden rondom.

Die 135i is een pareltje denk ik net zoals de 130i dat is. Alleen niet in standaard trim. Met een knap onderstel en brede voorbanden komt het helemaal goed. Geloof me.

Dat test vergelijk met die TT en GTI gaat natuurlijk nergens over. Drie verschillende aandrijf concepten. LOL

Nee voor mij is de 135i de winnaar alleen niet met dat onderstel en voorbanden.

Heb nu in 2 seats leon gereden met B12 onderstel en daardoor wordt het gewoon een lekker sturende auto. Zet hier de standaard fiets pompen onder en het is ineens een hele andere auto.

Plaats reactie