Alweer3 j geleden dat ik hier was, NSX, Boxster S, RX450H

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
NSXRS

Alweer3 j geleden dat ik hier was, NSX, Boxster S, RX450H

Bericht door NSXRS » 10 mar 2026, 21:41

Alweer 3 j geleden dat ik hier was, maar weer eens terug gekomen om te zien hoe het er hier bij staat.
De oplettende lezer weet misschien nog dat ik een verzamelingetje auto's had vergaard in de laatste 20j, de bijzonderste de 1998 NSX supercharged,al 19j in bezit, de 5 j geleden aangeschafte 2014 Boxster 981 S en de ruim 3 j geleden aangeschafte 2020 Lexus RX 450h President.
Daarnaast nog steeds de al langer in bezit zijnde Acura MDX, de W211 E55amg, de facelift CLK550 cabrio, de Rev3 SW20 MR2 Turbo en de langst aanwezige, de MX5 10th AE turbo.

De RX450 2 j lang als daily gereden, gekocht met het verstand..: Lexus, , gaat niet kapot en als toch, dik garantie en dat is niet het juiste besluit gebleken.
Ik kon maar niet wennen aan het voor mij zachte weggedrag, ondanks sport + stand te zacht, te veel hangen in bochten, voor een Hybrid knap hoge benzine verbruik (tussen de 1:9,5/1:10 dagelijks en max -1:12 op vakantieritten) teleurstellend voor een hybrid, ik haalde met mijn 2014 3.5L MDX dagelijks ook tussen de 1:8-1:10.
Mankementen aan de RX waar Lexus mega slecht op acteerde: na 3 mnd piepende/knerpende ABS unit bij intrappen pedaal, werd ontlucht, niets aan de hand vonden ze, vrij snel weer de klacht.
Inmiddels gevonden dat in de US met deze klacht een service bulletin was: vervangen unit, bij verwijzing daarnaar ontkenning, was hier niet, andere unit, bij nazoeken bleek het dezelfde te zijn.
Bleven ontkennen, zouden navragen.. na 2 maanden zonder antwoord wachten er klaar mee en actie geëist,toen werd uiteindelijk onder garantie vervangen en was klacht weg.
Vanaf bijna begin bij inveren krakende achterwiel draagarmen welke telkens met vet werden ingesmeerd en dan na enkele maanden weer kraakten, bekend euvel waar men verder weigerde iets aan te doen, terwijl er wel al gemodificeerde exemplaren waren, dat is lijkt mij niet voor niets.
Na vele malen klagen en vet smeren na begon de wagen na 1,5j achterin schommelig te worden, voelde onzeker aan in bochten, voor de zoveelste keer geklaagd, werd gecontroleerd en was volgens hun niets mis, weer vet gesmeerd, toen ik de weg uitreed begon de boel weer te kraken. Toen was ik er klaar mee en heb geëist dat zou worden vervangen, dat kon, mocht ik zelf betalen: €2 K want ja, was inmiddels al enkele jaren oud dus hierop geen garantie, slijtage onderdeel. Aangegeven dat ik al 2 j klaagde en gedreigd met juridische actie, toen kwam voorstel dat importeur, dealer en ik elk 1/3 zouden betalen, geweigerd, wederom gedreigd met actie en toen uiteindelijk onder garantie gerepareerd.
Inmiddels was ik er helemaal klaar mee, ook wegens het gebrek aan enige stevigheid in het weggedrag en de auto te koop gezet, precies op moment dat reparatie goedgekeurd was meldde zich een koper en heb ik verkocht, waarbij ik eerst de reparatie nog zou laten uitvoeren.
Na reparatie opgehaald en wat bleek: schommeligheid achterin was weg terwijl er volgens hun niets mis was geweest...
Aan nieuwe koper geleverd, helemaal klaar met Lexus, de dealer en de importeur, de voorgespiegelde10J garantie is een lachertje.

Op dat moment had ik ook besloten de NSX waar ik vrijwel niet meer mee reed te verkopen, na 19 j had deze voor mij de sjeu verloren, super mooi en speciaal maar ik gebruikte niet en veel waard geworden, daarom samen met de E55amg die al paar jaar stil stond in 1 koop verkocht.
NSX bleek al vrij snel te zijn doorverkocht naar een verzamelaar in Tsjechie.

In die tussentijd had ik al maanden zitten rondkijken naar een wel voor mij passende daily vervanger van de RX en besloten voor een Cayenne Coupe hybrid.. met zoveel mogelijk rij pret verhogende opties, die zijn zeldzaam, bijna niemand blijkt die te nemen.
In bijna een jaar kijken slechts enkele met de meeste opties die ik wilde gevonden in DE en telkens snel verkocht.

Toen ik direct na verkoop van de Lexus er eindelijk weer 1 vond, gelijk toegehapt en gekocht..met het gevoel, minder met het verstand want ik wist dat dit duurder zou gaan worden qua reparaties en onderhoud, daarom gekocht met 2j garantie en onderhoud voor 2 j uitgevoerd.

Ik rijd er nu 8 mnd in rond en behalve een garantie reparatie die door PCG (echt de beste dealer die ik ooit ben tegen gekomen,super contacten en service) zonder enig gezeur werd uitgevoerd, wat een verademing na Lexus, geen seconde spijt, heerlijke rijders daily, had ik eerder moeten doen.
Zal even paar plaatjes zoeken..
Laatst gewijzigd door NSXRS op 10 mar 2026, 22:40, 2 keer totaal gewijzigd.

HSR

Re: Alweer3 j geleden dat ik hier was, NSX, Boxster S, RX450H

Bericht door HSR » 10 mar 2026, 22:19

Jouw slechte ervaring met Lexus toevallig bij de inmiddels gesloten Lexus Amsterdam? Maat van me heeft daar een ES300H president gekocht en afterservice was ook om te janken tot hij 6 maanden geleden een brief kreeg van Lexus Utrecht om zich daar te melden en de openstaande punten op te laten lossen, dat laatste volgens mij ook naar tevredenheid.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 10 mar 2026, 22:23

HSR schreef: 10 mar 2026, 22:19 Jouw slechte ervaring met Lexus toevallig bij de inmiddels gesloten Lexus Amsterdam? Maat van me heeft daar een ES300H president gekocht en afterservice was ook om te janken tot hij 6 maanden geleden een brief kreeg van Lexus Utrecht met een mea culpa.
Nope, Lexus exclusive Utrecht, de mooiste vestiging van het land, maar ook Lexus Adam dingetje meegemaakt
Verkopers in Utrecht top, maar de servicebalie medewerker was hopeloos, had nauwelijks technische kennis en leek afwijzen van claims een missie te hebben gemaakt (inmiddels wegens ziekte weg heb ik begrepen)

NSXRS

Bericht door NSXRS » 10 mar 2026, 22:26

Paar plaatjes van de Cayenne
Cayenne Coupe E-Hybrid7 3840.jpg
Cayenne Coupe E-Hybrid7 3840.jpg (274.37 KiB) 657 keer bekeken
Cayenne Coupe E-Hybrid4 3840.jpg
Cayenne Coupe E-Hybrid4 3840.jpg (126 KiB) 657 keer bekeken
Cayenne Coupe E-Hybrid9 1280.jpg
Cayenne Coupe E-Hybrid9 1280.jpg (58.15 KiB) 657 keer bekeken

NSXRS

Bericht door NSXRS » 10 mar 2026, 23:09

Heeft ook het vrij bijzondere "Leichtbau" pakket bestaande uit:
- Het speciale retro Porsche pepita stof/leer interieur, 18v verstelbare sportstoelen en alcantara stuur
- Carbon dak
- Carbon zijspiegels
- Carbon accenten(de luchthappers etc)
- De 22" GT wielen in platinum satin grijs

Will F.

Bericht door Will F. » 10 mar 2026, 23:53

Zo de Lexus mythe even doorgeprikt…Ben benieuwd wat die rijpret verhogende opties zijn, los vh leichtbau pakket? Vermoed sowieso de meesturende achterwielen..
Mooi ding zo met dat dak; is deze krijtgrijs en heb je de 470 pk variant?

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mar 2026, 07:19

Leuk dat je weer post hier! Na 19jr de NSX verkopen zal
Idd wel een mooie winst hebben opgeleverd :)

En gaaf apparaat heb je teruggekocht als daily, dat stuurt vast veel strakker dan de Lexus :df: :)

Arstey

Bericht door Arstey » 11 mar 2026, 07:57

Qua design nooit fan geweest van de cayenne coupe of van wit/lichtgrijze auto's...
Maar deze!! Zet maar voor de deur, prachtige combo kleur exterieur/carbon en interieur!!
Al paar keer met zelfde model van een familielid gereden en rijden en sturen doen ze super die Porsche's...

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 12:10

Will F. schreef: 10 mar 2026, 23:53 Zo de Lexus mythe even doorgeprikt…Ben benieuwd wat die rijpret verhogende opties zijn, los vh leichtbau pakket? Vermoed sowieso de meesturende achterwielen..
Is idd krijtgrijs, de 462PK, niet de laatste 2024 facelift, het grotere hybrid accupakket daarvan had mooi geweest maar ik vind het dash daarvan minder mooi dan van deze en die werd 9 mnd geleden ook echt te duur, waren toen vanaf 125K
Ik ging puur voor de optielijst, zaken die ik beslist wilde op een Cayenne, want was in eerste instantie beslist niet kapot van de kleur, maar vond door de combi met Leichtbau pakket met de prachtige Platinum satin wielen met al het accentuerende carbon toch "acceptabel". :hmmm:

Grappige is dat ik het in de weken na aanschaf steeds mooier ben gaan vinden en nu best blij ben met de kleur.
Valt ook op dat ik regelmatig opmerkingen van mensen krijg dat ze deze kleur (in combi met het accentuerende carbon? :angel: ) mooi vinden.. :clap:

Wat ik zocht: Coupe hybrid max 5 j oud, minder dan 40K km op de teller, geen zwart/zilvergrjs/champagne en liefst mogelijkheid Porsche approved garantie
Beslist gewenste opties:
- elektrisch uitklapbare trekhaak 3,5 ton, kan je dus vrijwel alles mee trekken, handig voor autotrailer
- PASM
- PDCC (Porsche dynamic chassis control) dat hebben er maar heel weinig
- Porsche sportuitlaat
- Achterasbesturing
- 18-v adaptieve sportstoelen, wilde beslist niet de meestal (door dikke duitsers?) gekozen comfort stoelen, zit ik te los in
- bij leer beslist stoelventilatie, bij de Leichtbau leer/stof stoelen viel dat af, niet mogelijk en door stof ook niet echt nodig
- sportchrono
- alcantara sportstuur (mooi dat dat ook bij het Leichtbau pakket hoort) met verwarming
- adaptieve cruisecontrol, ideaal in dagelijks verkeer, mis ik na eerdere auto's daarmee echt wanneer ik auto rijd die dat niet heeft, wel rijd ik daarmee zelf ook adaptief, geef beetje gas bij wanneer automatisch afstand houdt en trage voorliggers daardoor niet door hebben dat je er best voorbij wilt
- PDLS-plus dynamische koplampen
- HUD
- geluid en zonwerende beglazing
- stereo upgrade, minimaal Bose, standaard systeem klinkt heel povertjes vind ik

Dat wilde ik beslist hebben en blijkt dat maar heel weinig voorkomt dat dit er allemaal op zit
Had ook nog graag PTV (porsche torque vectoring) en Burmester stero gehad maar dat zie je helemaal bijna nooit en deze had de rest wel, wat al zeer zeldzaam is, in ruim een half jaar zoeken maar enkele gezien en die waren telkens binnen enkele dagen verkocht

Verder zitten er nog wel wat minder boeiende opties op zoals porsche wapens op de hoofdsteunen, soft close, led deurprojectoren, carbon interieur pakket, en nog wat zooi..

Ik heb er na de Lexus teleurstelling nog geen seconde spijt van gehad, deze heeft SUV luxe en behoorlijke ruimte maar wanneer je wilt, is er bijna als een sportwagen mee te rijden, het PDCC maakt de auto nog strakker in bochten, heerlijk.

Op bochtige bergwegen voel je met een beetje spelen wel dat het ding serieus zwaar is, moet je wel echt de bochten door sturen, mist de lichtvoetigheid van een sportwagen, maar hij kan het wel.. :hosanna:
Laatst gewijzigd door NSXRS op 11 mar 2026, 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 11 mar 2026, 12:13

Leuke update met een mooie Cayenne tot besluit :thumbup:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 12:24

Arthur schreef: 11 mar 2026, 12:13 Leuke update met een mooie Cayenne tot besluit :thumbup:
Haha, nee niet tot besluit, inmiddels heb ik mijn volgende ook echt bijzondere pretauto in Duitsland klaar staan voor ophalen, die komt ipv de Boxster die dan in de verkoop gaat..

De vermoedelijk laatste Japanse atmosferische V8 in cabrio uitvoering, redelijk waardige iets softere opvolger van de NSX, want net als de NSX ook met de hand geassembleerd op speciale productielijn in beperkte oplage :swinging:
Ik begin toch wat ouder te worden, het supersportieve, scherpe, agressieve van de NSX en Boxster hoeft niet meer zo die zijn vind ik minder geschikt om echt langere drives mee te maken want dan vermoeiend en wanneer ga/kan je dat echt benutten, op de limiet rijden, vrijwel nooit.
Dus ook snelle, iets minder scherpe/maar nog steeds leuk genoeg, exclusieve, luxere, wat comfortabelere pretauto gezocht, ook vele maanden naar op zoek geweest en net voor geslaagd.
Laatst gewijzigd door NSXRS op 11 mar 2026, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 11 mar 2026, 12:25

Oh, oké :lol: :lol: Ben benieuwd.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 12:31

Ik had vwb de Cayenne ook nog gekeken naar de Turbo SE-hybrid, de 680PK versie, die zijn nl altijd heel compleet met alle opties die ik wilde, maar na proefrijden daarmee besloten toch niet te doen, want:
-krankzinnig snel
-mega duur
Alle running cost minimaal 1/3 tot 1/2 duurder dan van de hybrid en wanneer gebruik je die meerdere pk's, de 0-100 van 5 sec van de Hybrid is al leuk genoeg voor normaal gebruik.

Dus toch nog een beetje verstand gebruikt ipv het hart..

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mar 2026, 12:33

NSXRS schreef: 11 mar 2026, 12:24
Arthur schreef: 11 mar 2026, 12:13 Leuke update met een mooie Cayenne tot besluit :thumbup:
Haha, nee niet tot besluit, inmiddels heb ik mijn volgende ook echt bijzondere pretauto in Duitsland klaar staan voor ophalen, die komt ipv de Boxster die dan in de verkoop gaat..

De vermoedelijk laatste Japanse atmosferische V8 in cabrio uitvoering, redelijk waardige iets softere opvolger van de NSX, want net als de NSX ook met de hand geassembleerd op speciale productielijn in beperkte oplage :swinging:
Ik begin toch wat ouder te worden, het supersportieve, scherpe, agressieve van de NSX en Boxster hoeft niet meer zo die zijn vind ik minder geschikt om echt langere drives mee te maken want dan vermoeiend en wanneer ga/kan je dat echt benutten, op de limiet rijden, vrijwel nooit.
Dus ook snelle, iets minder scherpe/maar nog steeds leuk genoeg, exclusieve, luxere, wat comfortabelere pretauto gezocht, ook vele maanden naar op zoek geweest en net voor geslaagd.
klinkt ook gaaf! Ben benieuwd wat het is geworden :D :df:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 12:43

Grappige is dat de volgende aanwinst vrijwel exact even veel Pk's heeft als de Cayenne, de volgende heeft 2 pk meer..

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 11 mar 2026, 12:49

Ik kan Japan, atmosferische V8 en cabrio alleen rijmen met een Lexus LC500. Erg gaaf, maar bijzondere keuze na het lezen van de verhalen rondom de RX!

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 11 mar 2026, 13:05

Welkom terug en ik herken wel wat je schrijft qua rijden met de Cayenne ook al is mijn Cayenne een relatief oud beestje in vergelijking met jouw exemplaar. Hij is echter ook voorzien van PASM en PDCC en dat doet heel veel met het rijgedrag: overhellen is hem vreemd en de bochtensnelheid is krankzinnig voor zo'n gevaarte.

Ben benieuwd naar de nieuwe aankoop :D

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 mar 2026, 13:07

Gaaf die Cayenne!
Heb er ook een tijdje naar zitten kijken, dan liever niet de Coupé, iets minder dik in de opties, iets ouder en iets meer km's zou mogen. Aanbod bij Duitse Porsche dealers is best goed en prijzen ook een stuk gunstiger als in NL, ik zou dan ook eentje met Porsche approved garantie willen.
Alleen gaat deze wel een stapje voorbij het gestelde budget, bang voor "Porsche kosten" en de stomste reden..... zie wat op tegen reacties in de omgeving :bag:

Expres ook een proefritten een Cayenne S (non hybrid) afgeslagen, bang dat ik dan helemaal verkocht zou zijn.

Hoe dan ook, gepaste jaloezie aan deze kant! :thumbup: :df:

Will F.

Bericht door Will F. » 11 mar 2026, 13:15

NSXRS schreef: 11 mar 2026, 12:10
Will F. schreef: 10 mar 2026, 23:53 Zo de Lexus mythe even doorgeprikt…Ben benieuwd wat die rijpret verhogende opties zijn, los vh leichtbau pakket? Vermoed sowieso de meesturende achterwielen..
Is idd krijtgrijs, de 462PK, niet de laatste 2024 facelift, het grotere hybrid accupakket daarvan had mooi geweest maar ik vind het dash daarvan minder mooi dan van deze en die werd 9 mnd geleden ook echt te duur, waren toen vanaf 125K
Ik ging puur voor de optielijst, zaken die ik beslist wilde op een Cayenne, want was in eerste instantie beslist niet kapot van de kleur, maar vond door de combi met Leichtbau pakket met de prachtige Platinum satin wielen met al het accentuerende carbon toch "acceptabel". :hmmm:

Grappige is dat ik het in de weken na aanschaf steeds mooier ben gaan vinden en nu best blij ben met de kleur.
Valt ook op dat ik regelmatig opmerkingen van mensen krijg dat ze deze kleur (in combi met het accentuerende carbon? :angel: ) mooi vinden.. :clap:

Wat ik zocht: Coupe hybrid max 5 j oud, minder dan 40K km op de teller, geen zwart/zilvergrjs/champagne en liefst mogelijkheid Porsche approved garantie
Beslist gewenste opties:
- elektrisch uitklapbare trekhaak 3,5 ton, kan je dus vrijwel alles mee trekken, handig voor autotrailer
- PASM
- PDCC (Porsche dynamic chassis control) dat hebben er maar heel weinig
- Porsche sportuitlaat
- Achterasbesturing
- 18-v adaptieve sportstoelen, wilde beslist niet de meestal (door dikke duitsers?) gekozen comfort stoelen, zit ik te los in
- bij leer beslist stoelventilatie, bij de Leichtbau leer/stof stoelen viel dat af, niet mogelijk en door stof ook niet echt nodig
- sportchrono
- alcantara sportstuur (mooi dat dat ook bij het Leichtbau pakket hoort) met verwarming
- adaptieve cruisecontrol, ideaal in dagelijks verkeer, mis ik na eerdere auto's daarmee echt wanneer ik auto rijd die dat niet heeft, wel rijd ik daarmee zelf ook adaptief, geef beetje gas bij wanneer automatisch afstand houdt en trage voorliggers daardoor niet door hebben dat je er best voorbij wilt
- PDLS-plus dynamische koplampen
- HUD
- geluid en zonwerende beglazing
- stereo upgrade, minimaal Bose, standaard systeem klinkt heel povertjes vind ik

Dat wilde ik beslist hebben en blijkt dat maar heel weinig voorkomt dat dit er allemaal op zit
Had ook nog graag PTV (porsche torque vectoring) en Burmester stero gehad maar dat zie je helemaal bijna nooit en deze had de rest wel, wat al zeer zeldzaam is, in ruim een half jaar zoeken maar enkele gezien en die waren telkens binnen enkele dagen verkocht

Verder zitten er nog wel wat minder boeiende opties op zoals porsche wapens op de hoofdsteunen, soft close, led deurprojectoren, carbon interieur pakket, en nog wat zooi..

Ik heb er na de Lexus teleurstelling nog geen seconde spijt van gehad, deze heeft SUV luxe en behoorlijke ruimte maar wanneer je wilt, is er bijna als een sportwagen mee te rijden, het PDCC maakt de auto nog strakker in bochten, heerlijk.

Op bochtige bergwegen voel je met een beetje spelen wel dat het ding serieus zwaar is, moet je wel echt de bochten door sturen, mist de lichtvoetigheid van een sportwagen, maar hij kan het wel.. :hosanna:
Leuke reactie, ik denk na een jaar suv’s overwegen dat de Cayenne de enige is die ik op langere termijn wel wil houden (ik doe ook heel lang met auto’s) maar hik tegen Porsche prijzen aan en vind de uitstraling suboptimaal, maar dat laatste heeft bijna elke suv. Kijk nu naar de facelift maar daar komt er weer één van dit jaar. Pccb had ik nog niet op de radar, Algarve blauw en achterwielbesturing is al lastig genoeg, liever de gewone dan de coupe, kan t dak tenminste open.
Nwe X5 kan weleens een beter alternatief worden, alleen die komt vol schermen te zitten :hmmm:

Wat betreft die Japanner met v8 kan volgens mij ook alleen een Lexus zijn…. Met de jaren ontwikkel je wel een aversie voor Spartaans en gebrek aan raffinement wat ik bij een 992 Carrera bijv al heb.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 11 mar 2026, 13:35

Joël D. schreef: 11 mar 2026, 12:49 Ik kan Japan, atmosferische V8 en cabrio alleen rijmen met een Lexus LC500. Erg gaaf, maar bijzondere keuze na het lezen van de verhalen rondom de RX!
Ook het eerste wat ik dacht met de omschrijving maar wat he zegt weer een Lexus na het RX verhaal kan ik mij dan ook weer niet voorstellen :)

Daan

Bericht door Daan » 11 mar 2026, 19:11

Hier ook een zeer tevreden Cayenne rijder. Ik heb de ‘gewone’ 470pk e-Hybrid uit 2024, dus facelift model. Voor mij alle juiste opties erop; luchtvering, achteras besturing, Sport Chrono, 18 voudige verstelbare stoelen, HD Matrix koplampen, open dak, trekhaak etc.

Met de luchtvering op standje ‘diep’ en schokbrekers in Sport+ heb ik meer fun in de bochten dan de M340i touring die ik hiervoor had. Het is eigenlijk best bizar hoe Porsche die setup zo goed heeft gekregen ondanks het gewicht en de hoogte van de auto.

Ben benieuwd naar de vervanger van je Boxster!

Will F.

Bericht door Will F. » 11 mar 2026, 20:14

^Klinkt goed!

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 22:42

Omdat ik na laatste lange rit met de NSX van 550Km op 1 dag 2 j geleden en 1 jaar geleden met de Boxster 700Km op 1 dag, had besloten dat ik dit met die auto's niet fijn meer vond, met beide was ik na die dag helemaal klaar met de herrie, de stugheid het gebrek aan comfort, had ik besloten dat er iets anders moest komen, want ik reed met de NSX vrijwel niet meer en met de Boxster veel te weinig.
Maar wat, geen Italiaans, Engels of Duits en wist ik niets anders te bedenken dan...

inderdaad... een Lexus LC500 V8 cabrio, maar 21 van in NL en de productie stopt dit jaar, totaal alle versies zullen er dan wereldwijd ca 18.000 gebouwd zijn, de helft cabrio's en in de zelfde stijl als de NSX: met de hand geassembleerd op speciale productielijn uitsluitend door Takumi arbeiders met minimaal 20-25j ervaring..
Met een beetje geluk gaat dit ook, mede omdat het vermoedelijk de laatste Japanse atmosferische V8 zal zijn, een liefhebber/ verzamelaar auto worden. Zou leuk zijn voor de restwaarde tzt :clap:

De ervaring met de RX450h en de Service adviseur kneus bij de dealer laat ik maar achter mij.
Ik denk dat ik voor jaarlijkse beurten de eerste jaren bij grote Duitse Lexus dealer (Lackas in Wesel) net over de grens laat doen (ca. 160Km rijden), maak ik dan maar jaarlijks uitje van, wegens de in Duitsland geldende 15J garantie (de NL garantie is10j..) en ze zijn daar ook nog iets goedkoper en vermoedelijk Duits beter..

Ik heb jaar geleden al bij Lackas met een LC500 cabrio proef gereden.
De vergelijking makend met mijn Mercedes CLK550 cabrio: dat is een prettige snelle auto maar ik mis ondanks het daaronder gemonteerde Bilstein B6pss9 onderstel toch sportiviteit en stuur directheid.
Met de Boxster: is heel fijn/ super sportief en scherp, mega agressief snel, maar hoe vaak benut je dat ook echt en intussen wordt die mij te rauw, te veel lawaai zeker op langere ritten, wil wat relaxter snel kunnen gaan.

De LC500 zit er precies tussen in, voldoende sportief en scherp, snel, maar minder herrie en comfortabeler,super speciaal en prachtig afgewerkt, ik denk op dit moment van mijn automobiele carrière dat de LC precies de goede mix is.
We gaan het zien.. Ze zijn alle 3 vrijwel even snel, alleen op verschillende wijze, andere beleving.

Heb uiteraard van alles bekeken aan testen en reviews en als je de vele testen, video’s, eigenaren ervaringen enz doorneemt dan is de algemene tendens dat door vele mensen die Porsches, Aston Martins, Ferrari’s, Corvettes, ook NSX NC bezeten hebben en ook bij vergelijkingstesten, aangeven wordt dat de LC niet de snelste of beste sportwagen is, maar een fantastische GT, ze het na bezit of in vergelijking met dat snellere spul, eigenlijk allemaal het een fantastische auto vinden....
Grappig te zien dat mijn mening door vele anderen onderschreven lijkt te worden.. / bevestigd wordt 😎😉
Een voorbeeld van enthousiaste review..:
November 2017 took delivery of my LC500. 8+ years and 38,500 miles later, still absolutely LOVE this car. Favorite car I've ever owned beating out '09 Nissan GTR, '12 911 Black Edition, '11 Ferrari California, '08 ISF..
Hij schijnt er dus blij mee te zijn..

Lang gezocht naar de juiste: kleur groen, rood of blauw met beige interieur.
Beslist geen zwart/ zilver/grijs/ wit), heb aan geel gedacht maar die vind je helemaal niet en toch net ffe te wild voor mij.

Mocht max 5 j oud zijn, minder dan 20K Km op de teller, nieuwstaat en moest het voor mij belangrijke performance pakket hebben (dynamic steer, adaptive variable suspension, yamaha electronic torsie dwarsdemper, sperdiff).
3 weken geleden kwam ik dezelfde uitvoering tegen als waarmee ik proefgereden had: groen/beige met alle opties, nieuwstaat, 15K Km zomerauto en heb telefonisch gelijk toegehapt.
Uiteraard onder voorwaarde dat alles klopt, maar gezien de contacten twijfel ik daar niet aan, de eigenaar wilde beslist voor verkoop nog een servicebeurt laten doen en gaat op de dag dat ik kom halen eerst nog wassen want moet er bij afhalen perfect bij staan vindt hij.
De man is ook een petrolhead, is 20j eigenaar geweest van de plaatselijke Toyota dealer en heeft een privé automuseum.

Hoop binnen 2-3 weken te gaan halen, staat bij Hamburg dus denk dat ik met de trailer in 2 d ga doen; alles afhandelen, op laden +1000 Km rijden is me te veel op 1 dag en je weet nooit wat er mogelijk nog beetje tegen zit.

We gaan het zien.
De vrij unieke Mercedes C209 CLK 550 cabrio facelift met 387PK en alle AMG pakketten, is sneller en even compleet als de eerdere CLK55AMG gaat in de verkoop en als de LC mij na maandje of 2 echt blijkt te bevallen, dan gaat de Boxster ook in de verkoop..
Laatst gewijzigd door NSXRS op 11 mar 2026, 23:36, 2 keer totaal gewijzigd.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 22:58

Vond filmpjes van die Micha Charoudin die allerlei auto's op de Norschleife rijdt, eentje met een Cayman 981 GTS en eentje met een LC500 coupe
Heb ze voor de lol synchroon naast elkaar gedraaid en tot mijn verbazing waren ze vrijwel identiek qua zowel lijnen alsook snelheden, de LC had op sommige stukjes zelfs soms iets hogere snelheid, en dat voor een auto die 600Kg zwaarder is...
Had dat niet verwacht, positief.. die LC boot is dus weliswaar wat minder scherp, minder strak, maar op de Nordschleife even snel 😀
De Cayman GTS
https://www.youtube.com/watch?v=iH8tr6tyhXA
De LC 500
https://www.youtube.com/watch?v=XUB2ovV70h4

NSXRS

Bericht door NSXRS » 11 mar 2026, 23:23

Het lukt mij weer niet om plaatje te plaatsen, een zelfde van het web geplukt, zo eentje is het
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... G_0150.jpg

Plaats reactie