De euro heeft 't leven duur(der) gemaakt?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
De euro heeft 't leven duur(der) gemaakt?
Cliché, de hele wereld heeft 't erover. Wat duur dit en dat tov een aantal jaren terug, inflatie, huizenprijzen, 2 euro voor een bak koffie etc. Brandstofprijzen, metalen worden duurder(goudprijs etc ook)
Maar nou breekt mijn klomp:
Ik heb 500 vel Conqueror briefpapier A4 besteld om te factureren met ons logo/huisstijl. 500 vel doen wij als winkeltje wel 'n paar jaar mee daar niet van.
De drukkerij is een goede klant van ons.
500 vel is een doos van zeg 12cm dik. Stelt geen zak voor.
Wat betaal ik voor 500 vel. Wat betaal ik per A4 vel denken jullie?
Ik wist 't nog van een aantal jaren terug, maar ik flikkerde bijna van m'n stoel.
230 euro ex btw. Da's 46 cent per A4 vel ex btw!
Da's toch niet normaal?
Maar nou breekt mijn klomp:
Ik heb 500 vel Conqueror briefpapier A4 besteld om te factureren met ons logo/huisstijl. 500 vel doen wij als winkeltje wel 'n paar jaar mee daar niet van.
De drukkerij is een goede klant van ons.
500 vel is een doos van zeg 12cm dik. Stelt geen zak voor.
Ik wist 't nog van een aantal jaren terug, maar ik flikkerde bijna van m'n stoel.
230 euro ex btw. Da's 46 cent per A4 vel ex btw!
Da's toch niet normaal?
- Macboy
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Macboy
- Macboy
-
Nog geen 10 cent per vel en dan is het nog eens een kleinverpakking ook:
http://www.bueroversand.com/DETAILS-con ... 56400.html
http://www.bueroversand.com/DETAILS-con ... 56400.html
- RVV
Grauwe vrijdagmorgen..in Heerenveen..De drukkerij is een goede klant van ons.
(Leest grijsgebladerde e90 M3 folder weer eens door)
DINGDONG DINGDONG
Ha. Terpstra.. leuk joh..ga zitten.. koffie ? leuk armbandje voor de vrouw nodig.. ik heb wel wat moois. "Zeg heb je mijn nieuwe 135i al gezien ? Kijk staat daar buiten.." Terpstra kijkt.. "Ja Robin de zaken gaan goed hé" (Robin trekt snel la open.. pakt 5 modelletjes... verwisseld snel, prijskaartje goedkoopste en duurste model)... Robin.. "Ja Terpstra, maar het zijn wel dure tijden hoor".. "Zeg kijk eens is dit wat voor de vrouw? pakt (instapmodelletje)"
"Ja best man, ziet er leuk uit.. en wat kost me dat?" .. "Terpstra, normaal 2300 euro.. maar speciaal prijsje, voor jou, maar dan moet je mij ook de volgende keer matsen met het briefpapier.. 1500 euro !" Terpstra.. "nou is weer een rib uit mijn lijf, maar dan is de vrouw ook weer een jaar stil" "Precies en daar gaat het om, (koetjes en kalfjes gebabbel) zeg Terpstra goeie dag verder"..
Pa... "Zeg Robin, nog wat handel met die Terpstra ?"
"Ja joh Pa dikke prima.. modelletje chantal van 600 euro verkocht voor 1500 euro"
"EN volgende keer extra korting op het briefpapier.."
(Robin, pakt weer de grijsgebladerde e90 M3 folder erbij)

- Roman
Ik kan me nog voor de geest halen toen ik NL nog wel eens bij FEBO wat uit de muur trok, was een 1 gulden, nu ik laatst dat deed was het 1 euro 25... toch een groot verschil.
Maar het is hier eigenlijk nog erger. Dingen die hier zo'n 60 cent (omgerekend) kosten vlak voor de euro, kosten direkt erna een euro. En nu inmiddels al 2.
Mensen denken al gauw dat Spanje goedkoop is, met name mensen op vakantie hier. Maar als je hier woont weet je wel anders.
Ja de drank, tabak en benzine is flink goedkoper als in NL.
Maar de sinaasappels die hier vlak om de hoek geplukt worden kosten bijna het dubbele als dat ze in NL kosten.
De gewone boodschappen kosten gewoon flink meer. Was vorige maand in NL en het viel me echt op.
Water, electriciteit, ADSL etc kost allemaal veel geld. Ben net van 1mb naar 3mb opgewaardeerd. Betaal daar wel 50 euro per maand voor, zonder gesprekken.
Maar het is hier eigenlijk nog erger. Dingen die hier zo'n 60 cent (omgerekend) kosten vlak voor de euro, kosten direkt erna een euro. En nu inmiddels al 2.
Mensen denken al gauw dat Spanje goedkoop is, met name mensen op vakantie hier. Maar als je hier woont weet je wel anders.
Ja de drank, tabak en benzine is flink goedkoper als in NL.
Maar de sinaasappels die hier vlak om de hoek geplukt worden kosten bijna het dubbele als dat ze in NL kosten.
De gewone boodschappen kosten gewoon flink meer. Was vorige maand in NL en het viel me echt op.
Water, electriciteit, ADSL etc kost allemaal veel geld. Ben net van 1mb naar 3mb opgewaardeerd. Betaal daar wel 50 euro per maand voor, zonder gesprekken.
- Peric
Ik betaal ook omgerekend 44 euro voor m'n internet-abo.
Telecommunicatie is sowieso duurder dan in NL hier in HU.
Daarentegen betaal je maar 70 euro verzekering voor je auto per kwartaal, WA. 120 euro per jaar wegenbelasting(of houderschaps, zo u wilt). Maar... als je een auto wilt overschrijven.. pfff... er moest even 140 euro afgetikt worden om een 306 TD op m'n naam te zetten.
Benzine is hier omgerekend zo'n 1,10, Diesel 1,05.
Telecommunicatie is sowieso duurder dan in NL hier in HU.
Daarentegen betaal je maar 70 euro verzekering voor je auto per kwartaal, WA. 120 euro per jaar wegenbelasting(of houderschaps, zo u wilt). Maar... als je een auto wilt overschrijven.. pfff... er moest even 140 euro afgetikt worden om een 306 TD op m'n naam te zetten.
Benzine is hier omgerekend zo'n 1,10, Diesel 1,05.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik hoorde 't gisteren al. Nou ik eet er geen kroket minder om
http://www.planet.nl/planet/show/id=677 ... /sc=5c2843

http://www.planet.nl/planet/show/id=677 ... /sc=5c2843
- Dutch
Re: De euro heeft 't leven duur(der) gemaakt?
Gewoon vijfDUIZEND vel bestellen. Dan betaal je opeens 4,6 cent per vel.Robin schreef:500 vel is een doos van zeg 12cm dik. Stelt geen zak voor.

Eerste wat ik als jongetje leerde toen ik bijbeunde in een drukkerij: "Jongen, het kost meer moeite om die hele pers af te stellen voor 500 lullige velletjes en er met je neus bovenop te staan om het apparaat weer op tijd stil te zetten dan om het ding te laten lopen, een bakkie koffie te drinken en na een tijdje weer op de stopknop te drukken."
- MartijnGizmo
-
Re: De euro heeft 't leven duur(der) gemaakt?
Idd, daarnaast is het niet het goedkoopste papier wat je besteld. Wat voor logo heb je? 3-kleuren PMS of wat?Dutch schreef:Gewoon vijfDUIZEND vel bestellen. Dan betaal je opeens 4,6 cent per vel.Robin schreef:500 vel is een doos van zeg 12cm dik. Stelt geen zak voor.
Wat betaal ik voor 500 vel. Wat betaal ik per A4 vel denken jullie?![]()
Eerste wat ik als jongetje leerde toen ik bijbeunde in een drukkerij: "Jongen, het kost meer moeite om die hele pers af te stellen voor 500 lullige velletjes en er met je neus bovenop te staan om het apparaat weer op tijd stil te zetten dan om het ding te laten lopen, een bakkie koffie te drinken en na een tijdje weer op de stopknop te drukken."
-
- MartijnGizmo