Als het geld tegen de plinten klotst zou je zeggen pluk van die mensen maargoed, die hebben er ook hun best voor gedaan om te komen waar ze nu staan.
Ik heb niks, doe niks, werk parttime, maak geen gas op... en nog plukken ze mij ook kaal
Dat lijkt heel erg rechts......totdat je ziet waar de "besparingen" aan uit worden gegeven. Dan kun je niet anders dan concluderen dat de VVD de laatste jaren (alles onder Rutte) gewoon een linkse partij is geworden.
Dat.Tom schreef: 06 mar 2026, 12:20 Het zou sowieso niet mogelijk moeten zijn dat een kabinet besluiten neemt die door een volgend kabinet niet terug te draaien zijn.
Media.. die maken mensen echt helemaal gek. Zalig zijn de onwetenden.Arthur schreef: 10 mar 2026, 10:01 Waar haal jij nu die kronkel vandaan? Denk je dat er geen gas meer is, of komt? Ja, het zal duur zijn. Maar verder is het nog steeds geen probleem.
Klopt, want degene die het erin gestopt heeft stopt ermee en wil z’n investering er weer uit hebben. Daarna moet het opnieuw gevuld worden door een andere, nog nader te bepalen, partij. En ja, als dit zo nog ff door blijft gaan gaat er duur gas in. Vanaf april begint het injectieseizoen. Daar moet later in het jaar weer op verdiend worden dus dan zal de prijs (nog) hoger liggen.Knot schreef: 10 mar 2026, 10:17 Enige wat ik hoor is dat het verkocht zal worden die laatste paar procent. Wie zit er nu met aankomende lente te wachten om duur gas in te kopen?
Eensch.Richardt. schreef: 10 mar 2026, 10:34 Het is toch heerlijk als een paar grote partijen de wereldwijde olie/gas monopolie in handen hebben. Zodra er iets gebeurt leggen ze de export stil en knallen de prijzen omhoog >> kassa.
Vervolgens, als de storm in een glas water (straat van Hormuz) weer wat is gaan liggen komt het transport langzaam weer op gang. Dalen de prijzen zeer langzaam, want ja alles heeft stil gelegen en voordat alles weer op het oude is.....
Met mijn boerenverstand ben ik van mening dat er overal in de wereld genoeg (strategische) voorraad ligt om maanden (of nog langer) geen last te hoeven hebben van wat onrust in die regio, ook al komt een hele hoop olie/gas daar vandaan. Dat is alleen niet hoe het werkt en niet hoeft te werken, want we betalen met zijn allen toch wel.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Darudevampire, Gus, MarcelV en 33 gasten