maar het toegenomen woongenot van bijvoorbeeld een vrijstaande woning is niet in Euro's uit te drukken.
Mwah, dat is ook een mening.
Wij zijn de laatste keer verhuist naar een iets kleinere woning met veel minder grond en dat bevalt mij uitermate goed. Plus dat de locatie nu, ruime nieuwbouw straat met alleen bestemmingsverkeer, niets achter ons en het bos op 100 meter, veel beter is.
Ik werd niet gelukkig van het feit dat ik constant het idee had dat ik elk vrij moment iets in/om het huis moest doen om het op orde te maken en vervolgens bij te houden. Jezelf soms enigszins schuldig voelen als je niet in/om het huis bezig was maar er een dag op uit ging.
In huis moest er ook nog wel wat gebeuren, dus zou elk jaar ook het nodige kosten.
Het is dus maar net wat je wilt, sommige mensen vinden het heerlijk om zo bezig te zijn. Onze oude buurvrouw (80+) liep bij elk blaadje die uit de 150 jaar oude eik dwarrelde naar buiten om deze op te ruimen. Schuin tegenover ons woonde de oude huisarts, daar liepen elke maand drie hoveniers om de boel op orde te maken. En wij? Wij werken allebei, hadden een baby (inmiddels twee kindjes) en moest dus alles naast het werk doen. Even met zijn tweeën een zaterdag flink doorpakken in de tuin zat er vaak niet in. Wij werden er niet perse gelukkiger van. De kleinere tuin nu heb ik veel meer aardigheid aan en motiveert ook veel meer om aan de slag te gaan, zeker als straks de klok weer verzet is en het langer licht is.
Misschien dat de vorige woning inmiddels wat meer waard zou zijn geweest als de huidige woning nu, maar daar had jaarlijks ook een hoop meer geld in gemoeten als onze huidige woning. Plus dat de energiekosten ook 3x zo hoog hadden gelegen elke maand.
Als ik foto's van jouw huis zie dan snap ik de keuze 100%, vind het ook erg mooi. Zou er ook best willen wonen, maar alles bijhouden (ookal ga je nu zeggen dat het allemaal wel meevalt) zou ik echt geen zin in hebben. Been there, done that.